A keresztények Jézusban vagy Istenben hisznek?
Jézus, Isten fia.
Ha hisz az egyikben akkor a másikban is kellene, nem de?
Üdv !
- Nem tudom, hogy van-e olyan aki tudja a pontos választ erre, de elgondolás van több is. Állás nem foglalnék, de olvastam elég sokat a témában. A legáltalánosabb nyilván az, hogy Jézus Isten szó szerint fia volt.
- A Biblia az angyalokat az igaz Isten fiainak hívja (Jób 1:6). És Ádámot is, aki az első ember volt, úgy nevezi, hogy „Isten fia” (Lukács 3:38). Azonban Jézus volt Isten első teremtménye, akit közvetlenül teremtett, így a Biblia úgy beszél Jézusról, mint aki Isten legfontosabb Fia.
- Más szemszögből “Isten Fiának” lenni, annyi, mint Istennek lenni. Isten fia Istenből származik. Isten természetével egy, azaz valójában “Isten”
- Bertha Dudde közlései szerint pedig Jézus maga Isten.
Aki Jézusban hisz, az Istenben hisz! ISten megjelent köztünk testben, Jézus személyében. Jézusban Isten lakot testileg. Isten kinyilatkoztatta magát Jézus személyében a teremtett világ számára. Jézus pedig kinyilatkoztatta az Atyát számunkra a saját személyében.
Mt;10,40. A ki titeket befogad, engem fogad be; és a ki engem befogad, azt fogadja be, a ki engem küldött.
Jn.5,37. A ki elküldött engem, maga az Atya is bizonyságot tett rólam. Sem hangját nem hallottátok soha, sem ábrázatát nem láttátok.
Jn;6,29. Felele Jézus és monda nékik: Az az Isten dolga, hogy higyjetek abban, a kit ő küldött.
Jn.6,38. Mert azért szállottam le a mennyből, hogy ne a magam akaratát cselekedjem, hanem annak akaratát, a ki elküldött engem.
Jn.6,47. Bizony, bizony mondom néktek: A ki én bennem hisz, örök élete van annak.
Jn.10,38. Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is, higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok és elhigyjétek, hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok.
Jn.11,25. Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: a ki hisz én bennem, ha meghal is, él;
Jn.11,26. És a ki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal. Hiszed-é ezt?
Jn.12,44. Jézus pedig kiálta és monda: A ki hisz én bennem, nem én bennem hisz, hanem abban, a ki elküldött engem.
Jn.14,10. Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
Jn.5,19. Felele azért Jézus, és monda nékik: Bizony, bizony mondom néktek: a Fiú semmit sem tehet önmagától, hanem ha látja cselekedni az Atyát, mert a miket az cselekszik, ugyanazokat hasonlatosképen a Fiú is cselekszi.
Jn.6,46. Nem hogy az Atyát valaki látta, csak az, a ki Istentől van, az látta az Atyát.
Jn.8,38. Én azt beszélem, a mit az én Atyámnál láttam; ti is azt cselekszitek azért, a mit a ti atyátoknál láttatok.
Jn.14,9. Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
1Tim.3,16. És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.
1Jn.4,2. Erről ismerjétek meg az Isten Lelkét: valamely lélek Jézust testben megjelent Krisztusnak vallja, az Istentől van;
1Tim.2,5. Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,
Röviden Isten nem teremtmény, hanem Isten személyes kinyilatkoztatása a teremtett világ számára, Jézusban Isten lakik Isten Szent Szelleme által.
Jn.10,30. Én és az Atya egy vagyunk.
Ján.1;
1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2. Ez kezdetben az Istennél vala.
3. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
Kol.1;
15. A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;
16. Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;
17. És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn.
18. És Ő a feje a testnek, az egyháznak: a ki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első;
19. Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;
20. És hogy Ő általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Ő keresztjének vére által; Ő általa mindent, a mi csak van, akár a földön, akár a mennyekben.
A legtöbb keresztény azt gondolja, amit egyes írt. Azaz Jézus a megtestesült Isten, ez a kereszténység fő áramlatának nézete.
Nézetem szerint Jézus létezett, de nem Isten; Isten létezik, de nem olyan formában mint a kereszténység tanítja, lehet személyes vagy személytelen erő is.
Ez egy alapvető kérdés, ezért mindenképp tisztázni kell. A Biblia világosan elmondja az igazságot.
Maga Jézus mondja el pl a János 14: 28- ban:
"Hallottátok, hogy én azt mondtam néktek: Elmegyek, és eljövök hozzátok. Ha szeretnétek engem, örvendeznétek, hogy azt mondtam: Elmegyek az Atyához; mert az én Atyám nagyobb nálamnál."
Jézus nemegyszer elmondta, hogy nem egyenlő az Atyával, hanem alá van rendelve neki. Ebből következik, hogy semmiképp nem lehet Jézus maga a Teremtő Isten.
Igaz, hogy mondott olyat is, hogy ő és az Atya egyek. A következő szavai segítenek megérteni, hogy mire is gondolt.
"És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!"
Az egyértelmű, hogy a követői nem lehettek szó szerint egy személlyé. Jézus azért imádkozott, hogy ahogy ő és az Atya „egyek”, vagyis együttműködnek és egységesen gondolkodnak, úgy az igaz követői is „egyek” legyenek, vagyis egy célért fáradozzanak. Ahogy ebben az értelemben egyek Jézus követői, így maga Jézus is ugyanebben az értelemben egy az Atyával.
Mivel Jézus a közvetítő Isten és az emberek közt, ezért aki Istenben hisz, annak hinnie kell Jézusban is.
Ha szeretnénk több bizonyítékon elgondolkodni, akkor ebben segít egy díjmentes bibliatanfolyam. Ez meg tudja ismertetni velünk Isten személyiségét, szándékát, és meg tudja erősíteni a hitünket.
#5#: "Nézetem szerint Jézus létezett, de nem Isten; Isten létezik, de nem olyan formában mint a kereszténység tanítja, lehet személyes vagy személytelen erő is."
Semmi gond azzal, hogy te közömbösre veszed a dolgot, hogy szerinted lehet akár személytelen erő is. Nos ez a tanítás a Jehova tanúira jellemző! Ők is pl. Isten Szent Szellemét is személytelen Isten tevékeny erejének tartják. Nos az, hogy ki mit hisz az a tényeken nem változtat!!!
Mik a tények? ISten létezik! Ő benne áll fenn az egész teremtett világ! Istenben létezünk. ISten pedig kinyilatkoztatta magát az "IGE"-ben, Jézus személyében a teremtett világ számára, mind Angyali, mind e világ számára!!!
Ha az ember maga nem személytelen, akkor Isten sem lehet személytelen! Azaz Isten nem lehet csak szimplán egyfajta személytelen, azaz tudatlan ERŐ, mert az ember, mint ISten teremtménye és képmása sem tudatlan robot vagy zombi vagy csak egy energia erő!!!!!! Ez ugye értelem szerűen logikus következtetés!!!
#8#
A kérdés és a téma lényegén ez nem igazán változtat. A Jehova tanúi vallás szinte mindent tagad és átírt, ami eredeti Biblikus! Ezért is alkották meg az "Új Világ" saját Bibliájukat. Ha számukra az Isten Szent Szelleme nem személy, hanem személytelen "Isten hatékony ereje", akkor számukra minden más is személytelen hatékony erő, legyen az Isten, ember, Jézus, szent Szellem, stb. Ugyanis ha az Isten összetevőiből csak egyet is személytelennek veszünk, akkor az összes többit is személytelennek tartjuk. Ez következetes, logikus és egyértelmű. Akik ezeket szét akarják választani és válogatni és megkülönmböztetni azok tudatlanok, következetetlenek, logikátlanok stb. Na ők a Jehova tanúi!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!