Mit jelentenek a Zsidókhoz írt levél 10. fejezetének 26-27. versei?
"Mert ha szándékosan (folyamatosan) vétkezünk, miután megismertük az igazságot, akkor nincs többé bűneinkért való áldozat, hanem az ítéletnek valami félelmes várása, amikor tűz lángja fogja megemészteni az ellenszegülőket."
Nos a 'folyamatosan' szócskát nem véletlenül szúrtam be oda, hiszen a magyar fordítás eléggé félrérthető. Az ember ugyanis azt gondolná, legalábbis én azt gondoltam anno erről, hogy ha a Krisztusban való újászületésem után egyszer is vétkezem akkor nekem már befellegzett. Holott nem teljesen erről van szó, ahogyan az az eredeti írás és sok más fordítás elolvasása után is világosság vált számomra, hanem ha a megtérése után szándékosan folyamatosan vétkezik az ember, akkor eljuthat arra a pontra, ahonnan már nincs visszaút.
Persze a héber és görög iratokat nem én magam olvastam el, mivel egyiket sem értem vagy beszélem, hanem utána jártam alaposabban a dolognak és ekkor tudtam meg ezt.
Na de mit is jelent ez valójában?
Honnan tudhatom, hogy még nem határolódtam el teljesen Istentől a bűneim miatt, hanem van lehetőségem arra, hogy ismét visszataláljak hozzá úgymond?
Őszintén szólva elég kemény dió számomra ez az igerész és habár kapizsgálom, hogy nagyjából mi is lehet ennek a valódi jelentése mégsem tudnék egyértelműen véleményt formálni ezzel kapcsolatban.
Valójában azt, hogy ha úgy, hogy ismerted mindazt, amit isten elvár tőled, mégis azután “vetkezel” , akkor annyi. ( majd jön a többi része a Bibliának )
Egyébként ezzel nem értek egyet, a biblia szamos pontja említi, ha megbántad bűneid, itt ne gyonasra stb gondolj, inkább mint lelki megbanasra, Isten megbocsát mindazért, amit őszintén megbantal .
Bár rég nem vagyok hívő, ezt régen is figyelemmel kísértem. A kulcs az, hogy tanúsíts valódi megbánást , így isten látja, hogy valóban célszerűtlen büntetnie olyasmi miatt, ami miatt igazi megbánást tanúsítottál. Létezik kiközösítés is pl vagy hasonlók, bármelyik felekezet, igazából mindegy is, de végülis a biblia válaszol erre, ahogy korábban említettem. Erre szamos példa is van a történetekben.
Szia
Pál ezt írta: „Mert ha készakarva gyakorolunk bűnt, miután megkaptuk az igazság pontos ismeretét, akkor nincs többé áldozat a bűnökért, hanem valami félelmetes ítéletvárás és tüzes féltékenység, amely meg fogja emészteni az ellenszegülőket.” Majd a következő szemléltetést mondja: „Aki semmibe vette Mózes törvényét, két vagy három személy bizonyságtételére könyörület nélkül meghal. Mit gondoltok, mennyivel szigorúbb büntetésre fogják méltónak tartani azt, aki lábbal tiporta az Isten Fiát, és aki közönséges értékűnek tartotta a szövetség vérét, mely által megszenteltetett, és aki megvetéssel bántalmazta a ki nem érdemelt kedvesség szellemét? . . . Félelmetes dolog az élő Isten kezébe esni.” Az ilyen embereknek az ítélete azért lesz szigorúbb, mert a halálukkor nem a seolba kerülnek, szemben azokkal, akik a mózesi törvényt szegték meg. Azok, akikről Pál beszélt, a gyehennába kerülnek, ahonnan nincs feltámadás Héberek 10:26–31.
@ "Mert ha szándékosan (folyamatosan) vétkezünk,"
Többé-kevésbé minden ember vétkezik:
"Ha azt állítjuk, „Nincs bűnünk”, saját magunkat csapjuk be, és nincs meg bennünk az igazság." (1Jn 1,8)
A zsidó levél a hitehagyás bűnéről beszél. Minden bűn megbocsájtható, ha van bűnbánat, tulajdonképpen a hitehagyás is, ha felhagy vele, de ugye éppen ez az ami kétséges:
"Azt ugyanis, aki egyszer már részesült a világosságban, megízlelte az égi ajándékot, megkapta a Szentlelket, felfogta az Isten tanítását, és megtapasztalta az eljövendő élet erőit, aztán mégis elpártol, lehetetlen újra bűnbánatra indítani. Hiszen ha rajta áll, újra keresztre feszíti az Isten Fiát, és csúfot űz belőle." (Zsid 6,4-6)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!