Mikor találták ki a halottakért való imádkozást? Illetve hol íról erről a Biblia?(sehol) De akkor mégis honnan jött az ötlet, hogy ennek bármi értelme lenne is?
A kérdés nem a gyűlöletkeltés vagy mások hergelésecéljából íródott még, akkor sem ha kétségkívül értelmetlennek tartom ezt az egész dolgot.
Egyébként hívő keresztény ember vagyok és mellesleg nem kevés közöm van a katolikus egyházhoz, ha lehet így fogalmazni.
De sose értettem, hogy ennek mi értelme van.
Ha bűnösként halok meg, úgy hogy nem születtem újá és nem hittem Krisztusban, akkor mégismi afene értelme van annak, hogymások imádkozzanak értem?
Illetve igaz ez az ellenkezőjére is. Ha a Krisztusba vetett hitemben kitarttam életem végéig és így haltam meg, akkor ismét nincs értelme annak, hogy bárki is imádkozzon értem.
2-es
És ezt hol írja a Biblia? Ha megkérdezhetem. Mellesleg a tisztítótűz nem létezik.
"Illetve hol íról erről a Biblia?(sehol)"
Ír, csak nem fogadod el... :))
"Júdás összegyűjtötte a sereget, és Odollam városába ment. Amikor a hetedik nap elérkezett, a szokás szerint elvégezték a tisztulási szertartást, és ott ünnepelték a szombatot. Másnap, amikor már legfőbb ideje volt, fölkeresték Júdást, hogy menjenek, hozzák el az elesettek holttestét és temessék őket atyáik sírboltjába, rokonaik közé. Ám a halottak ruhája alatt Jamnia bálványainak szentelt tárgyakat találtak, amit a törvény tilt a zsidóknak. Így megtudták, miért estek el. 41Mindnyájan dicsőítették az Urat, az igazságos bírót, aki azt is fölfedi, ami rejtve van. Aztán imádkozni kezdtek, és könyörögtek, hogy az elkövetett bűnök teljes bocsánatot nyerjenek. A nemeslelkű Júdás azonban figyelmeztette a csapatokat, hogy óvakodjanak a bűntől, hisz saját szemükkel láthatták az elesettek példáján a bűn következményeit. Aztán gyűjtést rendezett a katonák között, és mintegy 2000 ezüstdrachmát küldött Jeruzsálembe engesztelő áldozat bemutatására. Ilyen szépen és nemesen viselkedett, mivel gondolt a feltámadásra. Ha ugyanis nem hitt volna az elesettek föltámadásában, fölösleges és értelmetlen dolog lett volna a halottakért imádkozni. Arról is meg volt győződve, hogy akik jámborságban halnak meg, azokra nagy jutalom vár – ez szent és jámbor gondolat volt. Azért mutatott be engesztelő áldozatot, hogy megszabaduljanak bűneiktől." (2Mak 12, 38-45)
"Ha bűnösként halok meg, úgy hogy nem születtem újá és nem hittem Krisztusban, akkor mégismi afene értelme van annak, hogymások imádkozzanak értem?"
Katolikusként hiszünk abban, hogy a bűnöket Isten a halál után is megbocsájthatja. Mt 12,32-ben Jézus arra tanít, hogy van olyan bűn, amiért sem itt, sem a másvilágon nem nyerhetünk bocsánatot. Tehát erre alapozva bűneinkért (kivétel a Szentlélek káromlása) a másvilágon is még elnyerhetjük bocsánatot. Alapvetően ezért imádkozunk az elhunytakért.
4-es
Bocsi egyébként a szóközhiányokért, kicsit gallyra ment a szóköz gombom.
Ha jól sejtem a 2Mak az a Makkabeusok második könyve akar lenni, én viszont ezt a könyvet nem lelem a Bibliában. Sem a könyv formátumú Bibliámban sem pedig a Youversion appban. Ha jól olvasom akkor elvilág Malakiás könyve után kellen következnie, de mint mondtam én nem lelek semmi ilyesmit.
Bár hallottam már a Makkabeusok könyvéről való igaz, de többek között a fentebb említett okok miatt sem olvastam még ezelőtt soha.
Igen, az utolsó mondatoddal kapcsolatbanannyi hozzáfűznivalóm lenne, hogy én magam is olvastam ugye azt a részt, amelyben Jézus azt mondja, hogy van olyan bűn, amelysem itt sem a másvilágon nem bocsáttatik meg, amiből nyilván az ember (ahogy én is) arra következtethet, hogy akkor ezek szerint vannak olyan bűnök, amelyekre az ember odaát is bocsánatot nyerhet.
Legalábbis én így gondolkodom. És ebből adódóan számomra ez az egyetlen olyan igerész, amelyből esetleg arra következtethetünk, hogy a másvilágon is van lehetőség a bűnök bocsánatára.
Ha az én kezem tisztasága miatt meghallgatja az Atya azt a kérésemet, hogy az illető a Mennybe kerüljön, akkor mi a probléma? Inkább oda, mint a pokolba kívánjuk egymást, nemde?
Kérdezd Jézust ezügyben is. Ő tudja erre is igazán a választ. 😉
7-es
Azt alapvetően mondhatjuk biblikusnak, ha egy élő ember, aki hisz Krisztusban egy másik élő ember megtéréséért imádkozik. Ha jól sejtem akkor ez rendben is van így a Biblia szempontjából is.
És igen, való igaz, hogy inkább akarjuk egymás üdvösségét, mint azt, hogy bárki is elkárhozzon.
De számomra ez akkor sem oké.
Ha én úgy halok meg, hogy mondjuk nem hittem vagy gyűlöltem az Istent, borzasztóan rossz ember voltam és mindenkinek keresztbetettem életem során és így haltam meg, akkor nem igen értem, hogy mi értelme van annak, ha bárki is imádkozik az én üdvösségemért.
Alapvetően szép dolognak tűnik imádkozni az elhunytakért, de itt most nem ez a fontos. Hanem az, hogy van-e értelme.
Ahogyan tanácsolod is, én is úgy gondolom, hogy Jézus az, akit elsősorban kérdezni kell ezzel kapcsolatban. Ámde én magam sosem éreztem azt, hogy lenne értelme imádkoznom bármelyik elhunyt hozzátartozómért is.
Pedig a nagyapám kb másfél éve hunyt el Covid-ban.
Nagyon szerettem és mindnyájan szerettük. Az elején imádkoztam érte többször is, bár akkor még nem voltam ennyire mélyen hívő, hamondhatom ezt magamra. Most már nem igazán szoktam imát mondani érte, és hogy őszinte legyek, nem is nagyon érzek erre indíttatást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!