A keresztény Bibliában szerepelnek "nem-heteroszexuális" személyek?
A Biblia elítélően beszél a pogány gyermekáldozatokról, azt Isten súlyos bűnnek tartja:
21
A te magzatodból ne adj, hogy oda áldozzák a Moloknak, és meg ne szentségtelenítsd a te Istenednek nevét. Én vagyok az Úr.
22
Férfiúval ne hálj úgy, amint asszonynyal hálnak: útálatosság az.
23
És semmiféle barommal se közösülj, hogy azzal magadat megfertőztessed, és asszony se álljon meg barom előtt, hogy meghágja őt; fertelmesség az.
A gyermekek feládozása pogány isteneknek a súlyos bűnök között szerepel. A zsidóktól és a keresztényektől nem vár Isten olyat, hogy gyermekeket áldozzanak fel úgy, hogy megöljék.
Egy félig kivétel és egy kivétel:
Ábrahám fiát kéri Isten, de csak próbából, a végén egy kecskebakot áldoznak fel. Isten ezt előre tudta, ez Jézus Krisztus áldozatának az előképe.
A másik áldozat Isten fiának, Jézus Krisztusnak a kereszt áldozata. Ez a bűnösökért történt, Isten kérte Jézus beleegyezését ehhez, és harmadnapra feltámasztotta. Ezt is tudta előre Isten természetesen. Jézus áldozata értünk bűnösökért történt. Akik hiszenk benne, azok számára hatásos, a többiek számára pedig közvetett módon hasznos.
Az Ószövetség korai változataiban, a bibliakutatók szerint, igenis szerepelt még az elsőszülött fiú feláldozása.
Ábrahám esete nem félig kivétel, pontosan mutatja, hogy bár más konkurrens isteneknek tilos a gyermekek feláldozása, az ábrahámi Istennek nincs ezzel problémája. Olyannyira nincs, hogy ezt Ábrahám is tudta, meg sem hökkent a kérésen. Ha másképp lett volna, nem engedelmeskedett volna ilyen készségesen. Hitetlenkedett volna, azt gondolván, nem Isten szólt hozzá.
A saját fia feláldozása ugyanúgy egy gyermek véráldozata.
Nincs mit szépíteni ezen. Az akkori morális szint szerint ez mind teljesen rendjénvalónak találtatott. A furcsa az, hogy egyesek szerint ez ma is normálisnak látszik.
"Az Ószövetség korai változataiban, a bibliakutatók szerint, igenis szerepelt még az elsőszülött fiú feláldozása."
Ekkora penetrás tudománytalan hazugságot csak a rosszindulatú "Biblia kutatók" terjesztenek. Semmi régészeti vagy egyéb nyoma, hogy létezett volna más változata a Tórának. Ha ilyet hallasz kérj esetleg valami forrást abból a "másik Ószövetségből" ahol szerepel ember áldozat. NEM FOGNAK TUDNI ADNI.
Az Ószövetség Istene a legszigorúbban tiltja a gyermekek feláldozását, amely valóban elterjedt volt a korabeli környező pogány vallásokban. Például Molok/Bál istennek áldozván a felhevített tüzes oltárra helyezve égették el csecsemőjüket, kisgyermeiket elevenen.
Azok népek amelyeknél ez a szokás kiírthatatlanul meghonosodott, magukra vonták Isten haragját és ítéletét. /Ilyenkor szokták a rosszindulatú nagy "Biblia-kutatók" kiragadásokkal bizonygatni, hogy Isten milyen népírtó, arról nem beszélnek mi lett volna ha ezen népek vallása virágzik évezredeken át.
Isten saját népével sem tesz kivételt, amikor átveszik ezt a szörnyű szokást a környező népektől rájuk is lesújt Isten haragja és búsulása, mert mint mondja ilyen szörnyűséget, hogy gyerekeiket áldozzák fel nem hogy nem parancsolt de még GONDOLNI SEM GONDOLT
"Azért, mert elhagytak engem, és idegenné tették e helyet, és idegen isteneknek áldoztak benne, akiket sem ők nem ismertek, sem atyáik, sem Júda királyai, és eltöltötték e helyet ÁRTATLAN vérrel; >>
Jer 19:5 És magaslatokat építének a Baálnak, hogy megégessék fiaikat a tűzben, égőáldozatul a Baálnak, amit én nem parancsoltam, sem nem rendeltem, és amire NEM IS GONDOLTAM.
Jer 19:6 Azért íme eljőnek a napok, azt mondja az Úr, és e hely nem neveztetik többé Tófetnek, sem Ben-Hinnom völgyének, hanem öldöklés völgyének."
Ábrahám története pedig nem emberáldozatról szól, teljesen másról szól.
Csak el kell olvasni figyelmesen! Szó sincs benne Izsák megöléséről a látszat ellenére, mintahogy nem is áldoznak fel benne senkit.
Ábrahám története
#34
Szerintem is elképzelhető, hogy szerepelhetett az Ószövetségben az első szülött fiú feláldozása, hiszen JHVH kifejezetten törzsi isten vonásokkal rendelkezik. Jefte történeténél például egyértelműen emberáldozatról van szó, ezt még a Szent István Bibliatásulat katolikus kommentárja is elismeri.
"Jefte történeténél például egyértelműen???? emberáldozatról van szó, "
Jefte-nél egy szó sem esik emberáldozatról hanem inkább arról, hogy Istennek szenteli magát szüzességi fogadalmat tesz.
És ő monda: Menj el. És elbocsátá őt két hónapra. Az pedig elment és az ő leánybarátai, és siratta az ő szüzességét a hegyeken. >>
Bír 11:39 És a két hónap elteltével visszatért atyjához, és betöltötte az őfelőle való fogadást, amelyet tett, és ő [soha] nem ismert férfiút.
Idéznéd, hogy hol áldozzák fel?
#38
A szüzességgel kapcsolatos magyarázat terjed most a hívők körében, mert az a kényelmesebb. Ez az értelmezés azonban hibás.
A szentíró az általad idézett 39. versben visszautal arra, hogy Jefte betöltötte a lányon a fogadást. Tehát nem megváltoztatta, hanem betöltötte azt. Ami így hangzott:
"akkor aki elsőnek lép ki házam kapuján, hogy elém jöjjön, amikor győztesen visszatérek az Ammon fiaival vívott csatából, az legyen az Úré, azt bemutatom égőáldozatul.” (Bír 11,31)
Jefte lánya nem állt ellent:
„Atyám – felelte neki –, ha elkötelezted magad az Úrnak, tégy velem fogadalmad szerint, amelyet tettél, mert az Úr megadta neked, hogy bosszút állhass ellenségeiden, Ammon fiain.” (36. vers).
A lány külön kiemeli, hogy "tégy velem fogadalmad szerint". Nyilvánvaló, hogy ez visszautalás az égőáldozatra.
A lány ezután elment elsiratni a szüzességét - mert szüzen halt meg.
Tehát a Szentírás azon részén bizony emberáldozatról van szó.
Először is ha ez gyakorlat lett volna mint a legmagasabb rendű fogadás a szentírás tele lenne ilyen "nagy tettekkel", sehol máshol nincs ilyen !! és itt sem !!
Minden Mózesnél le van szabályozva részletesen Ember égőáldozat NINCS!
Az égő áldozat azt jelenti teljesen Istennek ajánlják, ember esetén ÉRTELEMSZERŰEN azt jelenti, hogy teljesen Istennek szenteli magát. Erre van példa !!!
Anna az Úrnak ajándkozza a tulkokokat és Sámuelt. A tulkokat feláldozzák Sámuelt pedig ott hagyja Élinél
És mikor felméne a férfi, Elkána és az ő egész háznépe, hogy bemutassa az Úrnak esztendőnként való áldozatát és fogadását
Ezért a fiúért könyörögtem, és az Úr megadta kérésemet, amelyet tőle kértem. >>
1Sám 1:28 Most azért én is az Úrnak szentelem; teljes életére az Úrnak legyen szentelve! És imádkozának ott az Úrhoz
Sajnos nagyon divatba jött ez törzsiistenezés marhaság és az Ószövetség Istenének degradálása. Ennekcsak Jézus Krisztus mond ellent.
A lány a szüzességét ment elsiratni nem az életét! Ha valakinek meg kell halni nem a szüzességét siratja hanem a szüleit szeretteit családját stb.
A Biblia másról se szól mint küzdelem a pogány gyermekáldozat ellen ami fertőzi Isten népét.
Pld
Jósiás – vagy Jozija, Jehosia, Jehosiás ('Jahve meggyógyít') Júda királya (uralk. Kr.e. 640–609), Ámon fia és utóda (2Kir, 2Krón); nyolcévesen került a trónra. Nagykorúsága kezdetén a Templom helyreállításához fogott; a munkálatok során megtalálták a Törvény tekercsét, és ebben isteni jelet látva (lásd Hulda) a király nagyarányú kultikus tisztogatást rendezett a fővárosban és egész Júdában. Megszüntette a gyermekáldozatot, leromboltatta a bálványok oltárait,
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!