Hiszel Egy Teremtő Istenben de Ha NEM a Biblia Istenében miért?
Igen értem, és nem is az volt a szándékom hogy a kérdéseidet megvétózzam, pontosan ide illenek.
Kizárólag a további lehetőségeket vázoltam, mint az elfogadott próféták hozzáállásával szerettem volna kiegészíteni, a kiváló kérdéseidet.
A megvàltàsnak semmi értelme nincs, hiszen mindenki csak a sajàt Istenbe vetett hite, és a cselekedetei révén juthat a Paradicsomba.
Természetesen a Tóràt és az Evangéliumokat nem a jelenlegi formàjukban fogadjuk el. Ezeket màr módosított, hamisított verzióknak tartjuk, ezért felesleges hivatkozni ràjuk.
Abdullah
"Tudja-e a Korán, hogy a bűn Isten hiánya. Ismeri-e ezeket az alapvető filozófiai dolgokat. Ebből következősen tudja.e a Korán, hogy ezért jogos lenne az örök halál az emberiségnek. Tisztába van-e vele, hogy kizárólag tökéletes áldozattal váltható meg az emberiség, és tökéletes csak az Isten lehet? Stb., stb."
Amiket itt felsoroltál keresztény tanítások amit az iszlám nem fogad el. Keresztény tanítás szerint Ádám bűne miatt az egész emberiség bűnhődik és az újszülött is bűnösen jön a világra. Ezt az iszlám elutasítja. Ádám története szerepel a Koránban, de jelentős eltérésekkel. Eszik a tiltott fáról, amiért Allah megbünteti. Ádám felismeri a hibáját, megbánja és Allah megbocsátását kéri Allah pedig megbocsát. Tehát ez a bűn csak Ádámot terheli nem az egész emberiséget. Ha bűnt követünk el, azt kell tennünk amit Ádám is tett. Rendkívül igazságtalannak tartom azt a keresztény elképzelést hogy Ádám bűne miatt minden ember bűnös, és nyilván Isten nem igazságtalan tehát nem lehet igaz tanítás.
A megváltó halál, áldozat, keresztény tanítás még borzalmasabb. Eleve abból indul ki hogy bármilyen bűnért halál jár. Továbbá arról szól hogy Istennek emberáldozatot kell bemutatni hogy meg tudjon bocsátani, mint valami pogány vallásban. Arról nem is beszélve hogy egy ártatlan embert megöletése hogy törli el egy másik ember bűneit mint például lopás, nemi erőszak, gyilkosság stb? Teljességgel abszurd és elfogadhatatlan.
Az iszlám szerint, ha bűnt követünk el, meg kell bánnunk, Allah megbocsátását kell kérnünk és ha másik embertársunk ellen követtük el akkor az ő megbocsátását is kérnünk kell és Allah nagy valószínűséggel megbocsátja mert könyörületes.
12
Kedves Abdullah
Én beszélgettem olyan Zsidó származású emberrel, aki ismeri az eredeti írásokat, ahol benne van Jehova ígérete, a messiással kapcsolatban.
Bár többségében nem fogadják el Jézust annak, de nem tagadják, hogy Isten ígérte ezt, hogy az ember visszakapja az Ádám miatt elvesztett életét.
Ezért kizárt, hogy a Biblia tévedne. Sokan szánták rá az idejüket, lehetőségüket, hogy összehasonlítsák a jelenlegi Biblia iratait, a megtalált régi írásokkal, töredékekkel, tekercsekkel.
Egyáltalán nincs eltérés ezen a téren, legfeljebb a nyelvezet változott, az értelme nem.
#14: Csak ismételni tudom magamat. Nincs szükség megvàltàsra, hiszen minden embert a sajàt cselekedetei alapjàn ítél majd meg Allah az igazsàgos !
Senki sem felelős màsok bűnei vagy hitetlensége miatt.
"Én beszélgettem olyan Zsidó származású emberrel, aki ismeri az eredeti írásokat, "
Amennyiben ez így van, akkor talán ez is azt bizonyítanà, hogy a jelenlegi Biblia erősen "kozmetikàzott".
Az eredeti Tóràban talàn szerepelt hogy lesz majd Jézus próféta, de biztosan nem Isten Fiaként szerepelt benne.
Egyébként pedig abban hiszel amiben szeretnél. Engem meggyőzni nem fogsz, tapasztalatból tudom ;)
Abd
13
Azért ne nézzük már ennyire hülyének az Istent. Bármikor visszalehetne élni az irgalmával ha így volna.
Ugyanakkor Ádám velünk ellentétben tökéletességnek örvendett, mindene meg volt, semmilyen oka nem volt a lázadáshoz csatlakozni. Az Ádám által tett esemény egyenlő a napjainkban használt "felségsértésnek".
Ezért még emberileg is halál jár.
A megváltásnak pedig kedves Barátom az a magyarázata, hogy ne vedd magától értetődőnek, hogy büntetlenül lehet Isten törvényét áthágni.
Isten két féle ítéletről rendelkezett. Az egyik, amikor a vétkező learatja a tetteinek a következményét, de nem egyenlő a hallos bűnnel.
A másik pedig az élet megvonása, a halál, ami pl az ilyen felségárúlásért", illetve erkölcsi, vagy természet törvényei ellen való szándékos vétkezés, annak gyakorlása.
Az általa felállított törvények áthágása, természetesnek van felállítva. Ezzel Isten személyét csúfolják meg, mint akivel lehet "szórakozni".
Isten azért állította fel a törvényeket,. hogy azok korlátok, hogy helyes mederben folytatódjon az élet. Ha ezeket ilyen lazán "megbocsájtaná", akkor a törvénynek semmilyen visszatartó ereje és hatása nem lenne az emberre.
Napjainkban látjuk a következményét az általad mondott "megbocsájtás" eredményének.
"A megvàltàsnak semmi értelme nincs, hiszen mindenki csak a sajàt Istenbe vetett hite, és a cselekedetei révén juthat a Paradicsomba."
És hogyan osztályozza a cselekedeteket? A bűnt és a jót? Hogyan szabadul meg az ember a bűntől? Mert a jócselekedetek azok lehetnek külső-képmutató cselekedetek is, de belül az ember lehet gonosz, és csak számításból cselekszik jót.
"Természetesen a Tóràt és az Evangéliumokat nem a jelenlegi formàjukban fogadjuk el. Ezeket màr módosított, hamisított verzióknak tartjuk, ezért felesleges hivatkozni ràjuk."
Természetesen Isten az eredeti formában őrizte meg ezeket. Nem számít, hogy ki minek tartja, hanem hogy bizonyítani is tudja-e az állítását. De ezt hagyjuk, csak válaszoltam, mert szóba hoztad. De én nem is ezekre, hanem általános filozófiai alaptételekre hivatkoztam, melyek egyetemesek.
"Csak ismételni tudom magamat. Nincs szükség megvàltàsra, hiszen minden embert a sajàt cselekedetei alapjàn ítél majd meg Allah az igazsàgos !"
Akkor baj van, mert ha igazságos, akkor mindenki megy a lecsóba, mivel saját magad nem tudod megváltani. A cselekedet hogyan hozza rendbe a halott, torzult emberi szellemet? A fizikai cselekedet hogyan van kihatással az ember szellemi valójára, mikor a szellem előbbre való, és a szellemnek van hatása a testre, a szellem uralkodik a fizikai testen? Hogyan építi újra a fizikai test cselekedete a felette álló, fizikai testen uralkodó szellemet? A Biblia ezekre pontos választ ad, ami filozófiailag és logikailag is helytálló. A saját cselekedetes megváltás logikailag is megbukik.
írtad, hogy nincs szükség megváltásra, utána meg azt vázoltad fel, hogy az ember a saját cselekedeteivel kvázi megváltja magát. Ez ellentmondás a részedről. Erről mi a véleményed?
Allah részéről elfogadható-e a túlvilágon a bűn cselekvése? Mert a megtisztulásról nem írtál. Elfogadható neki az ember duális állapota? Akkor ezek szerint Allah része a jó és a rossz is? Ha igen, akkor Allahnak abszolút jónak és rossznak is kell lennie, az pedig logikai lehetetlenség. A rossz a jó, az Isten hiánya. Ezt akkor elutasítja a Morán, az általam leírtak fényében?
"Igen értem, és nem is az volt a szándékom hogy a kérdéseidet megvétózzam, pontosan ide illenek"
@ 11, nem is vettem annak, örültem a hozzászólásodnak, éreztem a támogató szándékot! Köszönöm:) Csak azért írtam a 10. hozzászólásomat, hogy Abdullah ne vegye tőlem támadásnak a kérdéseimet
"Azért ne nézzük már ennyire hülyének az Istent. Bármikor visszalehetne élni az irgalmával ha így volna."
Ezt ti keresztények teszitek.
"Ugyanakkor Ádám velünk ellentétben tökéletességnek örvendett, mindene meg volt, semmilyen oka nem volt a lázadáshoz csatlakozni. Az Ádám által tett esemény egyenlő a napjainkban használt "felségsértésnek"."
Ez marhaság. Ha Ádám tökéletes lett volna, akkor nem szegi meg Isten parancsát és nem eszik a tiltott fáról. Mivel megtette, azt jelenti hogy egyáltalán nem volt tökéletes és benne volt a bűnre való hajlam.
"Ezért még emberileg is halál jár."
Tehát keresztények szerint egy gyereknek is halálbüntetés jár ha elcsen egy csokit?
"A megváltásnak pedig kedves Barátom az a magyarázata, hogy ne vedd magától értetődőnek, hogy büntetlenül lehet Isten törvényét áthágni."
Ti keresztények hisztek abban hogy simán büntetlenül besétáltok a Mennyországba mert Jézus átvállalta a büntetést.
"A másik pedig az élet megvonása, a halál, ami pl az ilyen felségárúlásért", illetve erkölcsi, vagy természet törvényei ellen való szándékos vétkezés, annak gyakorlása."
Szerint halálbüntetés jár azért ha valaki gyümölcsöt eszik egy fáról? :)
"Isten azért állította fel a törvényeket,. hogy azok korlátok, hogy helyes mederben folytatódjon az élet. Ha ezeket ilyen lazán "megbocsájtaná", akkor a törvénynek semmilyen visszatartó ereje és hatása nem lenne az emberre."
Nem érted hogy nálatok keresztényeknél van a laza megbocsátás? Ti abban hisztek hogy Jézus megváltó halála eltörli a bűneiteket és besétáltok a Mennyországba. Az iszlám szerint Allah lehet hogy megbocsátja lehet hogy nem. Lehet hogy annyi a rossz tetted hogy büntetés lesz a vége.
Sajnos nem érted, hogy ennek sokkal mélyebb gyökerei vannak. Mert Isten felelősséggel ruházta fel az embert, és szabadon dönthet bizonyos dolgokban is. Még abban is, hogy elfogadja-e Istent mint "uralkodót", azt ahogy a hatalmát gyakorolja.
Ádámnak nem tetszett mert azt súgtak a fülébe, hogy Istennel lehet egyenlő, és nem kell majd számot adnia a tetteiről és következmény sem lesz.
Bizony rosszul élt a szabad akaratával, és a döntése jogával.
Ezt pedig nem lehet senki számlájára írni, csak Ádáméra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!