Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Bűn-e fogamzásgátlás?

Bűn-e fogamzásgátlás?

Figyelt kérdés
Szerintetek Isten szemében bűn-e a fogamzásgátlás, a teherbeesés művi megakadályozása?
2010. aug. 22. 08:31
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
10:06 Azt is tételezzük fel, hogy mindenki mélyen hívő katolikus lenne!
2010. aug. 22. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 anonim ***** válasza:
21%

Nem vagyok hívő, de ha az lennék, akkor bűnnek venném. Ugyanis a biblia tiltja a felesleges orgiákat/kéjelgéseket, és csak gyermeknemzés céljából lehetne szexelni, de ha már fog.gátlót használsz akkor nyilvánvaló hogy csak paráználkodni akarsz, vagyis azért akarsz szexelni, mert önző vagy, és nem az utódaidra gondolsz, miközben csináljátok, hanem arra hogy te jól érezd magad. Ráadásul a fog.gátló ha úgy nézzük nem adja meg az esélyt a gyereknek hogy megszülessen, magyarul megölöd... anyám testvére lelkész, és 12 gyerekük van, és elmondása szerint még sose használtak semmilyen védekezési módszert. Szavaival élve megadják a lehetőséget a gyereknek, és nem ölik meg őket idő előtt....


De sztem az egész vallás xar úgy ahogy van, szóval nyugodtan csináljátok, ha Isten azért megbüntet, mert jól akarod magad érezni itt, a Földön, akkor nem is annyira jóságos...

2010. aug. 22. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat. Tényleg nem esik szó róla a Bibliában, Onant kivéve, mondjuk katolikus egyház álláspontja ismert, de találtam egy ehhez kapcsolódó cikket, be is másolnám:



A vita a XX. században vált élessé. XI. Piusz pápa a Casti connubi kezdetű enciklikában (1930) a fogamzásgátlás minden formáját elutasítja, majd VI. Pál idején a Humanae vitae (1968) foglalkozott ismét a kérdéssel.


A Humanae vitae legfontosabb kijelentései:


- A szeretet, élet, egyesülés és nemzés kapcsolatát maga Isten akarta, ezért a házassági aktusnak önmagától az emberi élet nemzésére irányultnak kell maradnia.


- Minden mesterséges eszköz és módszer erkölcsileg tilos, kivéve az időpontválasztás módszerét.


II. János Pál is gyakran foglalkozott e kérdéssel; a Familiaris consortio kezdetű enciklikájában az időpontválasztás elfogadhatósága mellett olyan személyes értékeket is figyelembe vesz, mint a lemondás, hűség, a másikra való tekintet, a megbecsülés, az önuralom.


A katolikus egyház elutasító álláspontja a fogamzásszabályozás kérdéseiben - a természetes módszer kivételével - a következő alapokon nyugszik:


- A fogamzásszabályozás az esetek jelentős részében nem a fogamzást akadályozza, hanem a magzat beágyazódását, ezért korai abortuszt idéz elő;


- Mesterséges elemet visz a férfi és nő természetes kapcsolatába;


- Az esetek jelentős részében káros az egészségre.

2010. aug. 22. 12:26
 14/32 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:
72%

Jól értem, hogy védeni próbálod azt az iszonyú marhaságot, amit a Vatikánban székelő nőtlenek kitaláltak?


"Mesterséges elemet visz a férfi és nő természetes kapcsolatába;" röhej...

"Az esetek jelentős részében káros az egészségre."

Ha egy brazil hívő asszony szorult helyzetében a 12. gyerekét szüli a nyomorúságra, az nem káros ugye???

Az AIDS-es afrikai nők is csak szüljenek halomra, nehogy már esetleg óvszert használjanak, így érted???


Tragédia, hogy a Vatikán szemét módon szemet huny a világ valódi problémái felett, és max. annyit szól, hogy "Deus providebit".

Isten bocsásson meg a katolikus vezetőknek, én nem tudok.

2010. aug. 22. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:

Isten szemében az kedves, ha hallgatsz a benned lévő lelkére. Az pedig már a te harcod, hogy eldöntsd, hogy a te Istennel való kapcsolatodba belefér-e, és meg tudod-e tenni tiszta lelkiismerettel.

Egyébiránt: A tizenötödik gyereket megszülni egy putriba ahol mindkét szülő munkanélküli bűn? Házasság után egy egyszobás albérletbe gyereket szülni egyből, anélkül, hogy egzisztenciát teremtsünk neki, bűn?

Bár lehet, hogy az én hitem kicsiny, és Isten gondoskodna mindenről úgy, ahogy az nekem jó. De akkor mondhatnám, hogy miért vegyek be aspirint, majd elmúlik ha Isten úgy akarja.

2010. aug. 22. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
100%

A katolikus egyház azt tanítja, hogy „önmagában rossz” minden olyan cselekedet, amely a megtermékenyítés megakadályozását szolgálja. A katolikus hittétel azt az elgondolást támogatja, hogy a házastársak közötti minden szexuális kapcsolatnak lehetővé kell tennie az élet továbbadását. Így a katolikus egyház szerint a fogamzásgátlás „erkölcsileg elfogadhatatlan”.

A Pittsburgh Post-Gazette című újságban a témával kapcsolatos egyik cikk megjegyezte, hogy „az Egyesült Államokban a katolikusoknak több mint a 75 százaléka szerint az egyháznak meg kellene engednie a mesterséges születésszabályozást . . . Nap mint nap milliók hagyják figyelmen kívül a tilalmat.” Egyikük, egy háromgyermekes édesanya, Linda nyíltan elismeri, hogy fogamzásgátlót használ, és ezt mondja: „A lelkiismeretem alapján nem igazán hiszem, hogy bűnt követnék el.”

Mit mond erről a kérdésről Isten Szava?

Isten szemében egy gyermek élete, fejlődésének már a legkorábbi szakaszaiban is értékes. Dávid, Izrael királya ihletés alatt ezt írta: „te takargattál engem anyám méhében . . . Szemeid már mint embriót is láttak engem, és annak minden része be volt írva könyvedbe” (Zsoltárok 139:13, 16). Egy új élet a fogantatáskor kezdődik, és a mózesi törvény szerint felelősségre vonhatták azt, aki kárt tett egy meg nem született gyermekben. Valójában a 2Mózes 21:22, 23 rámutat, hogy ha verekedett két férfi, és emiatt egy terhes nő vagy a meg nem született gyermeke halálos szerencsétlenséget szenvedett, az ügyet a kinevezett bírák elé kellett vinni. A bíráknak mérlegelniük kellett a körülményeket, és azt, hogy milyen mértékben volt szándékos a tett. A büntetés lehetett ’lélek lélekért’, vagyis élet életért.

Ezek az alapelvek vonatkoznak a fogamzásgátlásra is, mert néhány születésszabályozási módszernek olyan hatása lehet, mint az abortusznak. Az ilyen fogamzásgátló módszerek nincsenek összhangban az élet tiszteletére vonatkozó isteni alapelvvel. Ám a legtöbb fogamzásgátlónak nincs abortuszhoz hasonló hatása. Mi a helyzet az effajta születésszabályozási módszerek alkalmazásával?

A Biblia sehol sem adja parancsba a keresztényeknek a gyermeknemzést. Isten ezt mondta az első emberpárnak és Noé családjának: „Legyetek termékenyek, sokasodjatok, töltsétek be a földet”. De a keresztényeknek nem ismételték meg ezt a parancsot (1Mózes 1:28; 9:1). Ezért a házaspárok maguk dönthetik el, hogy legyenek-e gyermekeik, és ha igen, mikor és mennyi. Az Írások nem ítélik el a születésszabályozást. Így bibliai szempontból nézve, valójában személyes döntés, hogy egy férj és egy feleség alkalmaz-e olyan fogamzásgátló módszert, amelynek nincs abortuszhoz hasonló hatása. Akkor miért ítéli el a katolikus egyház a fogamzásgátlást?

Csak a XIII. században történt, hogy IX. Gergely hozott egy rendeletet, amelyet a New Catholic Encyclopedia az „első, pápa által meghozott, fogamzásgátlás elleni egyetemes törvénynek” nevez.

Katolikus források azt írják, hogy a magukat kereszténynek valló személyek először a II. században vettek át egy sztoikus szabályt, miszerint a nemi kapcsolat egyetlen törvényes célja a gyermeknemzés. Így ezt a nézőpontot inkább filozofikus érvelés támasztotta alá, mintsem bibliai. Nem isteni, hanem emberi bölcsességen alapult. Ez a filozófia évszázadokon át fennmaradt, és több katolikus teológus is tovább bővítette. Ám ebből a tanításból logikusan az a felfogás alakult ki, hogy a csupán szexuális örömökért létesített nemi kapcsolat bűn, és ebből következően a nem gyermeknemzés céljából létesített nemi kapcsolat erkölcstelen. De a Szentírás nem ezt tanítja.

A bibliai Példabeszédek könyve költői szavakkal írja le azt az örömet, ami a férj és a feleség közötti helyénvaló szexuális intimitásból fakad: „Igyál vizet a saját tárolódból, és olyan vizet, mely a saját kutadból tör elő. Legyen áldott a forrásod, és örvendezz ifjúságod feleségével! Szeretetre méltó szarvasünő, bájos kőszáli kecske ő. Kebleitől ittasodj meg minden időben, szerelmétől ússz mámorban mindenkor!” (Példabeszédek 5:15, 18, 19).

A férj és a feleség közötti szexuális kapcsolat Istentől kapott ajándék. És nem csak a gyermeknemzés az egyetlen célja. A szexuális együttlét során a házastársak kifejezhetik az egymás iránt érzett vonzalmukat és gyengédségüket is. Tehát egy házaspárnak joga van eldönteni, hogy a terhesség megelőzésére alkalmaz-e valamilyen fogamzásgátló módszert, és a döntésükért senki sem ítélheti el őket (Róma 14:4, 10–13).

2010. aug. 22. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
100%
De a kérdés az volt, hogy Isten szemében bűn-e, nem pedig az, hogy a katolikus egyház szemében az-e. Más.
2010. aug. 22. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 A kérdező kommentje:
Hát igen, az számít és a kérdés is arra vonatkozott, hogy Isten mit gondol erről.
2010. aug. 23. 10:28
 19/32 anonim ***** válasza:

Mit mond erről a kérdésről Isten Szava?

Isten ezt mondta az első emberpárnak és Noé családjának: „Legyetek termékenyek, sokasodjatok, töltsétek be a földet”. De a keresztényeknek nem ismételték meg ezt a parancsot

Ezért a házaspárok maguk dönthetik el, hogy legyenek-e gyermekeik, és ha igen, mikor és mennyi. Az Írások nem ítélik el a születésszabályozást. Így bibliai szempontból nézve, valójában személyes döntés, hogy egy férj és egy feleség alkalmaz-e olyan fogamzásgátló módszert, amelynek nincs abortuszhoz hasonló hatása.

(Példabeszédek 5:15, 18, 19).

A férj és a feleség közötti szexuális kapcsolat Istentől kapott ajándék. És nem csak a gyermeknemzés az egyetlen célja. A szexuális együttlét során a házastársak kifejezhetik az egymás iránt érzett vonzalmukat és gyengédségüket is. Tehát egy házaspárnak joga van eldönteni, hogy a terhesség megelőzésére alkalmaz-e valamilyen fogamzásgátló módszert, és a döntésükért senki sem ítélheti el őket (Róma 14:4, 10–13).

(1Korintusz 7:32)-->" Igen, azt akarom, hogy mentesek legyetek az aggodalomtól. A nőtlen ember az Úr dolgaiért aggódik: hogyan nyerje el az Úr helyeslését."

(1Korintusz 7:38)-->" Következésképpen, aki házasságra adja szüzességét, az is jól teszi, de aki nem adja házasságra, még jobban fogja tenni."

(1Korintusz 9:5)-->" Talán nincs hatalmunk arra, hogy testvérnőt vigyünk magunkkal mint feleséget, miként a többi apostol is, és az Úr testvérei, és Kéfás?"

Máté 19:10-12-->"10 A tanítványok így szóltak hozzá: „Ha ilyen az ember helyzete a feleségével, nem tanácsos házasságot kötni.” 11 Ezt mondta nekik: „Nem minden ember ad helyt ennek a beszédnek, csak azok, akiknek megadatott. 12 Mert vannak eunuchok, akik anyjuk méhétől fogva ilyennek születtek, és vannak eunuchok, akiket emberek tettek eunuchhá, és vannak eunuchok, akik önmagukat tették eunuchhá az egek királysága miatt. Aki helyt tud adni ennek, adjon helyt neki.”"

2010. aug. 23. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim válasza:
31%

Nos, példabeszédek 5. 15 - a saját ciszternádból igyad a vizet, csak azt a mi a saját kutadban buzog fel.

5. 18 - Legyenek áldottak forrásaid örülj ifjúkori feleségednek.

5. 19 - hasonló a fentiekhez, amőgy a fjezet címe kerüld a rossz nőket!!!


Róma 14. 4 - Ki vagy te , hogy más szolgája fölött bíráskodol? ...

10-13 - ez a rész íz ítélkezésről szól, nem a fogamzásgátlásról. Amőgy pedig a fogamzásgátlás BŰN www.depositum.hu - n tessék utánaolvasni. 17/F

2010. aug. 25. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!