Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Létezik teljes bűnbocsánat?

Létezik teljes bűnbocsánat?

Figyelt kérdés
PL. egy tömeg gyilkosnak,vagy minden képpen a pokolba jut?
2010. aug. 14. 18:29
1 2
 1/15 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:
100%
Attól hogy létezhet teljes bűnbocsánat, még létezhet hosszantartó, mardosó lelkiismeretfurdalás is, ami nem múlik el egy pillanat alatt, bármilyen nagyszerű is az a pillanat.
2010. aug. 14. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Az én véleményem:

Ha nem ölt meg senkit az illető és feláldozza a saját életét egy másik emberért akkor teljes bűnbocsánatban részesül. Ha viszont már ölt embert akkor elég necces a dolog. Szerintem akkor már menthetetlen az ipse max csak a "mosógépig" tudja felhozni magát, ahol megtisztítják a lelkét és újjá születhet. Szerintem...

2010. aug. 14. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Elsősorban mindenkinek saját magáak kell megbocsátani, és ez a legnehezebb.
2010. aug. 14. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
57%

Szia!


Először is fontos tisztázni, hogy Isten előtt nincs kis bűn, vagy nagy bűn. Előtte minden törvényszegés bűn, aminek következménya a halál. Isten nem adhat bűnbocsánatot az embernek úgy, hogy bűnei büntetlenül maradjanak, mert ez nem a megmentését eredményezné, hanem a bűnben való megkeményedését.


Azt a csodálatos megoldást választotta ezért Isten, hogy az ember bűneit nem hagyja büntetlenül, de a büntetést maga veszi magára. Ő maga szenvedi el azt a vétkes ember helyett. Úgy marad igazságos, hogy közben ingyen bocsánatot is ad. Krisztusnak, aki – mint Isten Fia és az ember Teremtője – ezt a helyettesítést vállalta, olyan kínhalált kellett elszenvednie a földön, amely a legbűnösebb ember büntetésének is megfelel, amely teljesen kielégíti a bűn igazságos megbüntetését kívánó jogosság követelményét. Így Isten megerősíti az igazság érvényességét, miközben kegyelmet gyakorol.


Isten meg akarta győzni az embert a maga változhatatlan szeretetéről, amely az ember elesése, lázadása ellenére is létezik és vágyakozik az elveszett teremtmények megmentésére. Isten jellemének a felfoghatatlan nagysága nyilatkozik meg abban, hogy Ő a kezdeményező, Ő igyekszik "megbékéltetni magával" az embert, aki ellene fordult és vétkezett Teremtője és Gondviselője ellen. Krisztus áldozata által egyszerre látja meg az ember a bűn borzalmát, Isten erkölcsi ítéletét rá nézve, valamint Isten igazságának és szeretetének szépségét. Jézus tehát nem a rabszolgatartónak fizet váltságdíjat. Nem száll vitába és nem alkudozik Sátánnal. Az ember miatt kell "váltságdíjat" fizetni. Ára van annak, hogy megtörjön az ember lelkében a bűn elvakultsága és hatalma.


Ugyanakkor az Istennel való személyes kapcsolat nélkülözhetetlen az ember számára. Nem szabadulhat ki másképpen a bűn fogságából, mint a Szabadító Istennel való szövetség által. Enélkül nem tudja visszanyerni és megőrizni lelki egészségét. Valódi szellemi, lelki, erkölcsi növekedése - amely szükséges ahhoz, hogy egy örök életre alkalmassá válljon - sem valósulhat meg.


Ha az ember megbánja a bűnét, és elfogadja Isten megváltását, akkor elnyeri a teljes bűnbűnatot függetlenül attól, hogy mit követett el.


Üdv. Péter

2010. aug. 14. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
53%

Nem kevesen hitték.


Sőt, az igen tisztelt Katolikus Klérus tagjai alig néhány emberöltővel ezelőtt (búcsúcédulák) még a készpénzes árát is meg tudták mondani..

2010. aug. 14. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
73%
Régebben létezett, elzarándokoltál a Szentöldre és leölted a hitetleneket és naphosszat imádkoztál élvezetek helyett.
2010. aug. 14. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
31%

19:40-es is azt a hazugságot ismételgeti, amit sokan hisznek hogy az Egyház állítólag régen pénzért osztogatta a bűnbocsánatot.


Ez a mese is a legrosszabb fajta hitvitázó irodalom és vallásgyűlölet kitalálása. Soha az Egyház bűnbocsánatot pénzért se nem ígért, se nem adott. A búcsúk elnyerését néha bizonyos jócélú adakozáshoz kötötte mint feltételhez s ezt, megengedjük, Luther korában egyes túlbuzgó szerzetesek oly ügyetlenül és ferdítve hirdették, mintha maga a jótékonycélú adomány lenne a búcsú megszerzésének ára. Ezt azonban az Egyház sohasem tanította s a búcsúval való visszaélések ellen maga is azonnal közbelépett. A búcsú egyébként maga sem "bűnbocsátás", hanem csak bizonyos ideiglenes büntetések elengedése az Egyház oldozó és kötő hatalma alapján.

2010. aug. 14. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
55%

Ha kenyeret veszek, s azt az eladó pénzadomány esetén, szabott áron szolgáltatja csak ki, akkor azt talán nem vásárlás?


Ha minden igaz(lenne), amit tanult barátunk fent állít(hisz), el kell(ene) fogadnunk, hogy a protestáns vallás nem jött létre(létrejött).


Mindenkinek nagyra becsülöm a hitét, mert az egy szent dolog, de ezzel együtt is tudom javasolni a történelem könyvek kicsit fokozottabb forgatását!

2010. aug. 14. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
Isten megbocsájt. ÉN NEM!
2010. aug. 14. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
0%

A búcsúkról legyél szíves olvasd ezt el: [link]


A búcsúcédulák botrányos árusítása a protestáns felkelés egyik kiváltó oka volt. Az árusítást a Tridenti Zsinat meg is tiltotta, és a visszaéléseket elítélte (ugyanúgy, ahogy ez utóbbit már korábbi zsinatok is megtették, pl. 1215, 1245, 1274 és 1312. években tartott zsinatok). Azonban Luther Márton továbbment, és egy idő után nem csak a búcsúkkal való visszaélést, hanem magát a búcsú tanítását is kétségbe vonta, azt állítva, hogy ez a gyakorlat szemben áll a Biblia tanításával. Nos, ez nem éppen így van:


Az igaz keresztények többsége, akik eljutottak Krisztushoz (azaz a szentek), sokkal többet szenvedtek, mint amennyi Isten igazságos ítéletéhez elegendő lett volna. Pl. Jézusnak, illetve a katolikusoknál még Máriának, semmi bűne nem volt, mégis szenvedett/szenvedtek. Az Egyház tartja, hogy ezek a „pluszok” nem vesznek kárba, hanem azok, akik bűnbánatot tartanak, kérhetnek a maguk számára ebből az egyházi kincsből. Az Egyház meghatározza ennek módját, és annak, aki azt elvégzi, jóváírja azt. így az ember „búcsút vesz” a bűneiért kijáró ideiglenes büntetésétől (nem a bűnétől!). Ezt nevezzük búcsúnak. A Katolikus Egyház a múltban pár esetben elkövetett bűnös visszaélések miatt soha sem fogja eltörölni ezt a csodálatos elvet és gyakorlatot. A búcsú tanítása a purgatóriumnál is tárgyalt tanításhoz is kapcsolódik (ideiglenes büntetés, jóvátétel), de még szorosabban függ össze a szentek közösségével. Az érdemek átruházása, a helyettesítő szenvedés a „közösség” egy csodálatos és mély együttműködése, amelyben Krisztus misztikus Testének közösségi és egységes természete fejeződik ki.

2010. aug. 14. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!