Miért titulálják Jézus Krisztust "ember fiának", nem Isten fia?
Dániel
7,13 Látám éjszakai látásokban, és ímé az égnek felhőiben mint valami EMBERFIA jőve; és méne az öreg korúhoz, és eleibe vivék őt.
7,14 És ada néki hatalmat, dicsőséget és országot, és minden nép, nemzet és nyelv néki szolgála; az ő hatalma örökkévaló hatalom, a mely el nem múlik, és az ő országa meg nem rontatik.
Minden ember Isten fia pl. "mi atyánk ki vagy a mennyekben". Az hogy Jézust ember fiának hívják, nem jelenti azt, hogy nem lehet Isten fia.
Ez megerősítése annak, hogy Jézus nem több mint ember. Csak tudatosságban közelebb állt Istenhez, mint bárki más.
Köszönöm!
3. Elolvastam a linken található szöveget. Mit jelent: "syn"?
Szia,
Az Úr Jézus Krisztus teljes mértékig tudatában volt annak, hogy Ő ember Fia és Isten Fia is egy személyben (Lk 22:67-70), mégis az "ember Fia" kifejezéssel szeretett leginkább önmagára utalni. Más nem illette ezzel a névvel. Ezzel az elnevezéssel először az előző kommentekben már említett Dánieli ígében találkozunk, de az Újszövetségben még István beszédében is (ApCsel 7:56), valamint Jel 1:13 és 14:14 verseiben. Jézus Krisztus valóságos ember volt. Emberré válásával bebizonyította alázatát. Ugyanakkor testben megjelent Isten volt.
Az "ember Fia" kifejezés Lukács evangéliumában többféle szempontból is betekintést nyújt a testben megjelent Jézus természetébe, küldetésébe és sorsába:
- Először is, ez a cím emberként azonosítja (Lk 7:34), akinek nincs földi lakcíme vagy biztonságos tartózkodási helye (Lk 9:58).
- Másodszor, Lukács azért használja ezt az elnevezést, hogy hangsúlyozza Krisztus isteni természetét és státuszát: "az embernek Fia ura a szombatnak is" (Lk 6:5). Ő a Teremtő, akinek van hatalma megbocsátani a bűnöket (Lk 5:24).
- Harmadszor, hogy elvégezze megváltói művét, amivel a Szentháromság megbízta még a világ alapítása előtt (Ef 1:3-5), az ember Fia eljött megkeresni és megtartani az elveszetteket (Lk 9:56; 19:10). A megváltás művének teljesítéséért azonban "szükség az ember Fiának sokat szenvedni és megvettetni és megöletni, és harmadnapon feltámadni" (Lk 9:22). Ez rávilágít, hogy a megváltás terve Istentől származik, és emberként Krisztus teljesen alárendelte magát ennek a tervnek.
- Negyedszer, érdemes megfigyelni, hogy mennyire teljes képet fest Lukács a szenvedő Messiásról a következő szakaszokban! Jézus előre látta a keresztet (Lk 18:31-33), elárultatását (Lk 9:44), halálát, amely beteljesíti a jövendöléseket (Lk 22:22), keresztre feszítését és feltámadását (Lk 24:7; vö. Lk 11:30), valamint közbenjárói szolgálatát, amit az Atya előtt végez (Lk 12:8).
- Ötödször, Lukács a végidei eseményekben is látja az ember Fiát, a Királyt, aki dicsőségben visszajön a földre, hogy megjutalmazza szentjeit és véget vessen a nagy küzdelemnek (Lk 9:26; 12:4; 17:24, 26, 30; 21:36; 22:69).
Röviden tehát, az "ember Fia" kifejezés nemcsak azt a sokféle szempontot fogja össze, hogy kicsoda Krisztus, hanem arra is rávilágít, mit tett eddig, és mit fog tenni ezután a megváltási terv beteljesítéséért.
Üdv. Péter
Még annyit, hogy amit kérdeztél a "syn" a szinpotikus evangéliumokra utal: Máté Márk, és Lukács. A szinoptikus jelentése: együttlátó. Az elnevezés alapjául az a megfigyelés szolgál, hogy e három evangélium oly mértékben hasonlít egymásra – különösen ha figyelembe vesszük a Jánostól való különbözőségüket – hogy szövegüket akár egymás mellé is lehet írni három hasábban, amely így együtt olvasható.
Üdv. Péter
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!