Miért gondolják némelyek, hogy a Máté 28:19,20 bizonyítja a "szentháromságot"?
Ott ez van írva:"Menjetek hát, és tegyetek tanítvánnyá minden nemzetből való embereket, kereszteljétek meg őket az Atyának, a Fiúnak és a szent szellemnek a nevében, és tanítsátok meg őket arra, hogy megtartsák mindazt, amit parancsoltam nektek. Én pedig veletek leszek mindennap a világrendszer befejezéséig.”
Más helyeken ez van írva Istenről:
Ézsaiás 40:25 „Kihez hasonlíthattok engem, hogy egyenlő volnék vele?” – ezt kérdezi a szent Isten."
Zsoltárok 83:18 "Tudják meg az emberek, hogy te, akinek a neve Jehova, egymagad vagy a legfelségesebb Isten az egész föld felett."
Ézsaiás 45:5 " Én vagyok Jehova, és nincsen más, rajtam kívül nincs Isten."
Ézsaiás 46:9 "Emlékezzetek a korábbi dolgokra, amelyek régen történtek, hogy én vagyok az Isten, és nincs más. Én vagyok az Isten, és senki sincs, aki hozzám hasonló."
János 5:19 "Jézus erre ezt mondta nekik: „Teljesen biztosak lehettek benne, hogy a Fiú semmit sem tehet a maga kezdeményezéséből, hanem csak azt teszi, amit az Atyától lát. Mert amiket az Atya tesz, ugyanazokat teszi a Fiú is"
János 6:38 "Mert én nem azért jöttem le az égből, hogy a saját akaratomat cselekedjem, hanem annak az akaratát, aki küldött engem."
János 7:16 "Jézus erre így válaszolt nekik: „Amit tanítok, az nem tőlem van, hanem attól, aki küldött engem."
.....és ez csak néhány utalás a Teremtő egyedüli voltára.
Szervusz Kedves Zitus,
A kutatásodhoz egy kis segítség:
Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó. Miről van szó ebben az igében? Kereszteljétek meg az embereket, merítsétek be, kössetek szövetséget az Atyával a Fiúval és a Szentlélekkel. Hogyan lehetne szövetséget kötni az Atyán kívül a Fiúval, ha nem Isten, és a Szentlélekkel, ha az vagy nem személy vagy nem Isten? Azért fogalmazott így Jézus, mert a három személy a teljesség.
Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne.
"János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)
"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)
Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.
Az Atya és a Fiú egységéről Jézus így nyilatkozott: „Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? ... Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van” (Jn. 14:10/a, 11/a)
A monoteizmust erőteljesen hangsúlyozó bibliai ige, Izráel fő hitvallása így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) Ez az ige egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a jachid kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az echad, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az echad szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.
A Teremtésen kívül hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8).
Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9. 10)
Üdv. Péter
Kedves KZitus!
Ha valódi választ szeretnél, inkább kérdezd a "némelyeket". Mi itt maximum tippelni tudnánk, mert nem tudjuk, ki volt az, aki neked ezt bizonyításként felhozta.
Még ha egyet is értünk vele, nem vagyunk gondolatolvasók. :)
Károli Ford:
Máté 13:54-58
54 saját hazájába ment, és tanította őket a zsinagógáikban, olyannyira, hogy feldúltan mondogatták: - Honnan van neki ez a bölcsesség és ezek az erők?!
55 Nem ez az ács fia? Nem Máriának hívják az anyját, és Jakabnak, Józsefnek, Simonnak és Júdásnak az öccseit?
56 Nem itt él közöttünk az összes húga is? Akkor meg honnan lett neki mindez?!
Máté 13:57 És megbotránkoztak rajta. Jézus pedig ezt mondta nekik: - Sehol sincs a próféta tisztelet nélkül, kivéve a hazáját és saját otthonát!
Csia Lajos Ford:Máté 13:57 És belebotolva tőrbe estek. Jézus pedig ezt mondta nekik: „Sehol sincs a próféta megbecsülés híján, csak a saját szülővárosában, a saját házában.
Máté 13:58 Nem is tett ott sok csodát, a hitetlenségük miatt.
Ján 18:36-38
36 Az én királyságom nem ebből a világból való - válaszolt Jézus. - Ha ebből a világból való lenne a királyságom, alattvalóim harcolnának, hogy ne kerüljek a júdeaiak kezébe. De láthatod: az én királyságom nem innen való. -
37 Tehát nem vagy király? - kérdezte erre tőle Pilátus. - Te mondod, hogy király vagyok - felelte Jézus. - Én arra születtem, és azért jöttem a világba, hogy tanúságot tegyek az igazságról. Mindenki, aki az igazságból való, hallja a hangomat. -
38 Mi az igazság? - kérdezte tőle Pilátus, azzal megint kiment a júdeaiakhoz. - Én semmi kivetnivalót nem találok benne - mondta nekik.
Ebből a részletből kiderül néhány tény-igazság:
1.Jézusnak van királysága, tehát ő egy király !
Nem csak ács meg nem csak az ácsnak fia,nem csak tanító vagy próféta hanem ő ennél több.
2. Ez a királyság nem ebből a világból való !
3. Pilátus nem ismerte fel kicsoda Jézus !
4 Aki átment a belülről való újjászületésen az tudja hogy ki Jézus ugyanis hallja az ő hangját ez nem füllel való hallást hanem belülről való hallást jelent.
A Mátè.28:17-19.
Itt a megkeresztelèsre utal ès a tanitványkèpzèsre.
Itt háromságrol-három istenről nem beszèl.
Mègis milyen lenne ha èngemet felsorolnának pld.ÁderJános,Orbán Viktor,HuszárJ:Most mindhárman államelnökök vagyunk?
Mièrt èrtelmeztek èrtelmetlenül?
A Biblia elèg èrtelmesen írja nincs szüksèg rád,hogy fèlrevezess.
26."Számomra az is bizonyítsa a Szentháromságot,hogy a Jehova Tanuitól rendkívül otromba üzeneteket kapok"
Kedves felhasználó kèrlek írj 1-2 üzenetèt igazolva a bejegyzès számával,ès nèzzünk utánna.
Mert azárt,hogy ne tan nincs igazad ès így fedezed magad az mèg nem igazolja,hogy igazad van,ès mèg azt sem igazolja,hogy egy keresztèny így kell el járjon.Ezèrt kèrlek igazold a bibliábol ès a bejegyzèsedből az ártatlanságodat,hogy higgyük amit írsz.
Köszönöm.
29.Nem szabálytalanságra kèrtem,hanem arra,hogy bizonyítsa be az állitását,de nem törtènt meg.Ellenben te a tèmát elterelted támadásra,más helyett beszèlgetve.
Sajnálom.
Tiszteletem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!