A Lukács evangéliuma és az Apostolok cselekedetei írója hitt abban, hogy Jézus halála egyfajta váltság, helyettes engesztelő áldozat volt, mint ahogyan pl. Pál ír a leveleiben, vagy Márk vagy Máté evangélista?
Pl. Márk 10:45
"Mert az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért."
Ha csak a Lukács által írt két művet vizsgáljuk, ez mi alapján bizonyítható?
(Például az olyan érv nem állja meg a helyét, hogy igen, hitt benne, mert az Apostolok cselekedete szerint Lukács Pál apostollal együtt hirdette az igét, és Pál hitt benne, szóval Lukácsnak is hinnie kellett, mivel a Lukács evangéliuma és a Cselekedetek anonim művek, csak a későbbi keresztény hagyomány tulajdonítja őket Lukácsnak. Ebből kifolyólag pont azt kellene vizsgálni, hogy mit ez az író mit szeretne üzenni, mi az ő narratívája, benne van-e ebben a narratívában az, hogy Jézus halála egyfajta jóvátétel volt az emberiség bűneiért?)
Az Apcsel szerzője legyen az bárki, nagy Pál apostol követő és tisztelő, hisz a fél könyve konkrétan róla szól. A szöveg több helyen első személyben íródik, tehát a szerző konkrétan együtt utazik Pállal, s közvetlen szemtanúként tudósít. De miért ne lenne a szerző Lukács, ha a hagyomány úgy tudja? S vajon miért hitt volna másban, mint mindenki más? Mi ez a hülyeség?
A bűnért pedig mindenki fizet kivétel nélkül, Jézus esetében a különbség pusztán csak annyi, hogy történetesen ő nem a saját bűneiért teszi ezt. A bűn mindenkit megöl, Jézust is, de mivel ő feltámadt, ezzel bűn hatalma megroppant és legyőzhetővé vált. Jézus meghalt, mert mi meghalunk, s feltámadt, hogy mi is feltámadjunk.
A Cselekedetek könyvében Lukács csak közvetetten utal magára a többes szám első személyű névmásokkal és igealakokkal,
Lukács mind a két könyvet Teofilusnak címezi. Azzal, hogy a Cselekedetek könyvének a megnyitó verseiben evangéliumának záróeseményeit ismétli, a két elbeszélést összekapcsolja mint egy szerzőtől származó művet.
A beszámolóban az „ők” és a „mi” személyes névmás váltakozó használata arra mutat, hogy Lukács Tróásban volt Pállal az apostol második körútján, és valószínű, hogy Filippiben maradt mindaddig, míg Pál néhány év múlva visszatért oda; akkor újra csatlakozott Pálhoz és elkísérte őt Rómába a tárgyalásra
Az ’old’ jelentésű lüʹó igéből származó lüʹtron szót leginkább a görög írók használták, és arra a váltságdíjra utaltak vele, amelyet azért fizettek, hogy kiváltsanak egy hadifoglyot, felmentsenek valakit a kezesség alól, vagy felszabadítsanak valakit a rabszolgaság alól.
Nem valamilyen általános jellegű vásárlást, felszabadítást jelentenek, hanem olyan megváltást vagy megszabadítást, amely a megfelelő ár kifizetésével válik lehetségessé.
Jézus Krisztus megfelelő árért, eltörölte az Ádám családját sújtó öröklött ítéletet.
Ez alól Ádámék kivételek, mivel Ők tökéletesek voltak.
Nem az számít, hogy Pál, vagy Lukács miben hitt! A döntő az, hogy Jézus mit tanított, és miket cselekedett!
Jézus pedig soha, sehol nem nevezte önmagát megváltónak, hanem annak, hogy Ő megszabadítónak jött! Óriási különbség van a kettő között! Jézus soha semmit sem csinált meg helyettünk semmit sem, ui velünk és értünk mindenre képes Jézus, de helyettünk semmire sem!
Pál "dobat" be ezt az engesztelő áldozat teológiát, de ez ma már világos azok számára akik ismerik Jézust, hogy ez ellentétes Jézus tanításával!
" Én, Jézus, azért jöttem közétek, hogy befogadjatok szívetekbe, és ezáltal együtt tudjam járni veletek már itt a földön azt a szeretet-utat, amely a földön benső békét ad, és a külső békének is megfelelő alapul szolgál. Igen, mert ha valaki soha nem árt senkinek, mindig megbocsát mindenkinek, és segít a rászorulókon, amint Én tettem és teszem azokban, akik valóban ismernek és szeretnek Engem, az valamiképpen már itt és most a mennyek országát jeleníti meg a földön.
Azért jöttem tehát közétek, hogy szebb legyen a föld! Azért jöttem, hogy ti egymásnak szerető testvérei tudjatok lenni abban a bizonyosságban, hogy Isten édes gyermekei vagytok. Azért jöttem, mert tudtam, hogy Nálam nélkül semmi olyat nem tehettek, ami az örök boldogság honában is értéket jelenhetne.
Nem azért jöttem, hogy kiengeszteljem az Atyát! Olyan Atya nincs, aki iszonyatos haraggal tekintett rátok mindaddig, amíg Engem meg nem öltetek! Olyan Atya nincs, aki csak akkor tudott végre megnyugodni, amikor már az utolsót vonaglottam a kereszten! Aki azt mondja nektek, hogy ezt követelte Isten igazságossága, akkor annak Én, Jézus, azt mondom, hogy a világ legnagyobb igazságtalansága történt akkor, amikor Engem ártatlanul elítéltek és megöltek. Bizony káromkodik az, aki a világ legnagyobb igazságtalanságát Isten igazságosságával azonosnak mondja.
Gondold csak végig egyszer a tékozló fiú édesapjának lelkületét. Benne mutattam be Atyámat nektek.
Atyám mindenkinek megbocsát, aki feléje fordul és gyermeke akar lenni. Atyámnak fájdalma az, hogy gyermekei nem akarnak feléje fordulni, s ezáltal képtelenné teszik magukat arra, hogy boldogok legyenek. Ez nagyon fáj a SZERETETNEK, aki az Isten!
A Szeretet soha nem örül semmiféle szenvedésnek. A Szeretet nem kiengesztelődni akar, hanem megbocsátva szeretni! „Irgalmasságot akarok, és nem áldozatot” (Máté 12:7)! A Szeretet együtt szenved a szenvedővel! Sőt, EGY a szenvedővel! Ezért nem azt mondottam, hogy nagyon sajnálom azokat, akik éheznek, szomjúhoznak, nélkülöznek és üldöztetést szenvednek, hanem azt mondottam, hogy amit az ilyenekkel tesztek, azt Velem teszitek (Máté 25:40)!
Akinek bűnbánata volt, mielőtt Én, Jézus a földre jöttem, az már Előttem is „Ábrahám kebelére” került. Aki nem tart bűnbánatot, az, akár megöltek Engem, akár nem, nem kerülhet „Ábrahám kebelére”! A különböző vallási, dogmatikai viták helyett inkább szeressétek egymást! "
Jézus; A HANG - könyv 2442
@ "Nem az számít, hogy Pál, vagy Lukács miben hitt! A döntő az, hogy Jézus mit tanított, és miket cselekedett!"
Jézus a tanítását nem egy "Hang"-ra bízta, se nem Dombi Ferencre, aki ugye ezeket a "Hangokat" hallja. Jézus a tanítását az apostolokra és az általuk vezetett közösségre az Egyházra bízta. Márpedig az apostolok Pál tanítását jóváhagyták, írásait pedig Jézus tanítása mellé sorolták. Ha Jézus valóban az Isten Fia, akkor tud gondoskodni arról, hogy a tanítása megfelelő minőségben hitelesen fennmaradjon.
@ "Jézus pedig soha, sehol nem nevezte önmagát megváltónak, hanem annak, hogy Ő megszabadítónak jött!"
"Mint ahogy az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és váltságul adja életét sokakért." (Mt 20,28; Mk 10,45)
@ "Óriási különbség van a kettő között! Jézus soha semmit sem csinált meg helyettünk semmit sem, ui velünk és értünk mindenre képes Jézus, de helyettünk semmire sem!"
A bűnért mindenki fizet, s ezért mindenki meghal, de senki sem képes annyit fizetni, hogy meg is szabaduljon a haláltól. A hiányzó részt Jézus helyettünk és értünk fizette ki. Jézus tökéletes jósága és hűsége pótolja a mi jóság és hűség hiányosságainkat. Jézus nem halt meg helyettem, hiszen én is meghalok, de bizonyos értelemben mégis mondhatjuk, mert az én halálom már nem olyan mélységesen kegyetlen, mint az övé.
@ "Pál "dobat" be ezt az engesztelő áldozat teológiát, de ez ma már világos azok számára akik ismerik Jézust, hogy ez ellentétes Jézus tanításával!"
Jézus engesztelő áldozat mivoltát már Izaiás próféta is megjövendölte:
"Úgy tetszett az Úrnak, hogy összetöri a szenvedéssel. Ha odaadja életét engesztelő áldozatul: látni fogja utódait, hosszúra nyúlik élete, és teljesül általa az Úr akarata. Majd ha véget ér lelkének gyötrelme, látni fogja a világosságot, és megelégedés tölti el. Szenvedésével sokakat megigazultakká tesz szolgám, mivel gonoszságaikat magára vállalta." (Iz 53,10-11)
"Ó, ti balgák, milyen nehezen tudjátok elhinni, amit a próféták jövendöltek. Vajon nem ezeket kellett elszenvednie a Messiásnak, hogy bemehessen dicsőségébe?” Aztán Mózesen elkezdve az összes prófétánál megmagyarázta nekik, amit az Írásokban róla írtak," (Lk 24,25-27)
@ "Nem azért jöttem, hogy kiengeszteljem az Atyát! Olyan Atya nincs, aki iszonyatos haraggal tekintett rátok mindaddig, amíg Engem meg nem öltetek! Olyan Atya nincs, aki csak akkor tudott végre megnyugodni, amikor már az utolsót vonaglottam a kereszten!"
Érdekes mód ez a "Hang" pontosan úgy beszél, mint a kissé eretnek Bulányi György atya, akinek a mozgalmában egyébként a "Hang" szerzője is művelődött (fiatal koromban egyébként én is lelkes "bulányista" voltam). Bulányi szerint Pál egy olyan degenerált vérszomjas Istent hirdet, akit csak saját Fia vére és rettenetes szenvedése képes csak kiengesztelni, különben képtelen a megbocsájtásra. Szegény Bulányi atyának a hétkötetes Szent Pál kritikájában nem sikerült rájönnie, hogy Pál apostol azért ennyire hülye mégsem lehetett, hanem valamit félreért.
@ "A Szeretet nem kiengesztelődni akar, hanem megbocsátva szeretni!"
Ha valaki vét ellenünk természetes, hogy megharagszunk, s ki kell engesztelődnünk vele. "Engesztelődjünk ki szívből egymással!"- mondjuk a szentmisén, ahogy egyébként annak idején Bulányi miséin is lelkesen tettük. Ha egy gyerek például betöri a szomszéd néni ablakát, akkor a néni jogosan fog haragudni, de ha az apa megcsinálja kárt a fia helyett, akkor a néni ki fog engesztelődni.
Isten természetesen haragszik a bűnre, mint minden normális ember. A bűn tönkreteszi Isten művét, szenvedést és fájdalmat okoz, Isten persze hogy haragszik azokra, akik az Ördögre művét erősítik. Mi mást tehetne? Jézus nem azért halt meg, mert Istennek mindenképpen vér kell, ez valóban iszonyú nagy hülyeség és káromkodás. Hanem a bűn természetéből fakadóan szenvedést okoz. Aki helyre akarja állítani a bűnt, annak egyszerűen szenvedi kell. Aki mások helyett akarja helyre állítani a bűnt annak is szenvednie kell. Jézus bűntelen helytállása és tökéletes hűsége pótolja a mi hiányos helytállásunkat és hűtlenségünket. Jézus engesztelő áldozata azt jelenti, hogy Krisztus helyettünk és nevünkben áll helyt, s egyben garantálja a megváltozásunkat. Isten nem a mi hiányosságainkat nézi, hanem Krisztust, aki által mi magunk is idővel tökéletessé válhatunk. Isten ha csak az általunk okozott kárt nézné akkor haragudnia kellene, de nem csak a bűneinket látja, hanem a hit által bennünk élő Krisztust is, aki garantálja a mi megváltozásunkat, s a mi leendő tökéletességünket. Ez az amiért Isten megengesztelődve néz ránk.
Ez a "Hang" egy ostoba bulányista eretnek értetlenség, amit jobb ha betüzelsz. Ez a hang nem az Újszövetség hangja. Ez a hang nem Jézus hangja, hanem valaki másé.
Szp72!
Röviden összefoglalom amit írtál:
Nem tudtad igazolni, hogy Jézus önmagát megváltónak nevezte volna!
Jézussal nem tudtad igazolni a téves büntető istenképedet!
Jézussal nem tudtad igazolni azt sem, hogy Ő azért vállalta a kereszthalált, hogy kiengesztelje az Atyát!
A Biblia más részével próbáltad a téves istenképedet igazolni és nem Jézus szavaival, ami szembetűnően önkényes összeollózása a Bibliának, egy téves vallási fölfogás igazolására!
Egyébként meg Feleslegesen hergeled itt magadat és másokat is Jézus ellen!
Jézus szavai azok amelyek soha el nem múlnak és nem pedig Pálé vagy Izaiásé! :) Lk 21.33
"Ég és föld elmúlnak, de az evangéliumokban, a HANG-könyvekben leírt igéim soha el nem múlnak. Ezeken nem fog az idő vasfoga. Időtlen szeretetem fogalmazódik meg ezekben igazságban, és időtlen igazságom szeretetben." (Jézus; Hang: 33/3444)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!