Hogyan kell értelmezni az alábbi ige részeket?
(Leginkább Hit gyülekezeti tagok válaszát várom)
Márk 9,19:
Ő pedig felelvén neki, monda: Oh, hitetlen nemzetség meddig leszek még veletek? Meddig szenvedlek még titeket? Hozzátok őt hozzám.
Márk 9,29:
Ő pedig monda nekik: Ez a faj semmivel sem űzhető ki, csupán könyörgéssel és böjtöléssel.
A két ige kapcsolatáról szeretnék érdeklődni. Sajnos nekem valahol ellentmondásosnak tűnik a két ige, ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy ez csak az én tudatlanságomnak köszönhető.
Amiért én ellentmondásosnak látom őket az a következő:
Az első igében Jézus utal arra, hogy a hitetlenségük miatt nem sikerült kiűzniük a gonosz szellemet az illetőből. Tehát ha nagyobb hitük lett volna ,akkor sikeresen ki tudták volna űzni a démont.
Ugyanakkor a második igében pedig azt mondja Jézus ,hogy ez a démon csak könyörgés és böjtölés által megy ki. Szóval ha Jézus tudta ,hogy a tanítványok sikertelen démon űzésének az egyik mozgató rugója a tudatlanságuk volt ,mivel fogalmuk nem volt ezen démon típus kiűzési taktikájáról, akkor mégis miért a hitetlenséget hozza fel, mint érvet a sikertelen kiűzésre vonatkozóan?
Ezek mellett lenne még egy személyes kérdésem is. Sajnos én egyfajta függőségben szenvedek ,aminek a hátterében szintén egy gonosz szellem van. Viszont akárhogyan is próbálkozom egyszerűen nem sikerül megszabadulnom. Esetleg ebben is tudnátok pár hitéleti tanácsot adni?
A válaszokat előre is köszönöm!
Nincs ellentmondás. A 9.19-et általánosan mondta, ahogy korábban is
"Az első igében Jézus utal arra, hogy a hitetlenségük miatt nem sikerült kiűzniük a gonosz szellemet az illetőből."
Nem arra utal, itt az elcsúszás
Mindenesetre ez az én véleményem, én erre jutottam. Tévedés jogát fenntartom :)
1; ha nem arra utalt ,akkor milyen motivációval mondta ezt a tanitvanyoknak? Illetve miért pont a sikertelen uzesre mondta ?
2:Őszintén szólva kicsit kellemetlen róla beszélni...Az onkielegitesrol és a pornografiarol van szó.
Szia,
Az első esetleg arra utalhat, hogy sokan csak gyógyulást kerestek és nem magát a hitet és helyes életet... -igazságot-
A második meg, hogy addig amíg nem változtat a viselkedésén, meglévő életmódján -pl. bűnös életet él továbbra- addig nem lehet, vagy ha igen akkor csak vissza fog esni az illető a korábbi állapotba vagy rosszabba.. Máté 12:43-45.
De igen az illetőnek a hitén is múlik, mint Elizeus a sunemi asszony és finál, először csak botját küldte el a szolgájával Gechaszival, .. aztán saját maga ment el, 2 Királyok 4:8tól..
Én amúgy katolikus vagyok. Bár nem szeretnék erőltetni semmi, de ha érdekelnek a katolikus érvek a reformációra akkor itt utána tudsz esetleg olvasni, (le kell tölteni):
Szép napot és jobbulást. Üdv.
Az írástudók láthatóan kihasználják, hogy a tanítványok nem tudják meggyógyítani a fiút, talán még csúfolják is erőfeszítéseiket. Ebben a kritikus pillanatban érkezik meg Jézus. Jézus minden jelenlevőhöz intézi szavait, de különösen az írástudóknak szánja, akik háborgatják tanítványait.
A másik versben a téma más.Jézus kishitűségükre hivatkozik, és ezt válaszolja: „Ez a fajta semmivel sem űzhető ki, csak imádkozással.” Nyilvánvaló tehát, hogy egy különösen erős démon kiűzése esetén előkészületre van szükség. Az erős hit mellett imában Istenhez kell fordulni, hogy megkapják a szükséges segítséget.
Miért hangsúlyozta ő a hitet és az imát? A tapasztalat azt mutatja, hogy a démonok nem mindannyian rendelkeznek szükségszerűen ugyanazokkal az érdekeltségekkel és képességekkel. Például úgy tűnik, hogy néhányan arra koncentrálnak, hogy házakban tanyázzanak, míg más gonosz szellemek arra összpontosítanak, hogy embereket zaklassanak vagy birtokoljanak. S mi, Jézus válaszából, arra következtethetünk, hogy némely démon különösen erőteljes
Az első probléma, hogy egy, a közegéből kiragadott dologról van szó. Az pedig gyakori jelenség, hogy ilyenkor akár értelmetlenné is válhat a kiragadás. Tehát összességében kell értelmezni.
A második probléma, hogy a szöveg egy ember alkotása. Nincs tökéletes ember, tehát semmi rendkívüli, ha akkor nem is, ma valaki ellentmondást észlel. Az ellentmondás az lenne, ha ilyen nem is létezne. Akkor ugyanis létezne tökéletes ember.
A harmadik probléma az, hogy feltételezzük, Jézus emberi mivoltában tökéletes, soha nem keveredik ellentmondásba, mindig minden szava szinkronban van az összes korábbival. Ha ez a feltételezés igaz, akkor Jézus nem emberi, hanem tökéletes. Csakhogy ne mezért jött. Arról nem is beszélve, hogy egy dolog a kijelentés, más dolog az értelmezése. Emberek képesek ellentmondásmentes dolgokban ellentmondást találni. Az nem rendkívüli, ha néhány ember ilyen, az azonban rendkívüli, ha egy se.
"ha nem arra utalt ,akkor milyen motivációval mondta ezt a tanitvanyoknak?"
Ha megnézed a szövegkörnyezetet láthatod, h nem a tanítványoknak mondta. Amúgy meg ezzel kezdtem a posztomat.
De legyen: pl. a hitetlenség miatt szállta meg akkor a démon az embereket
"Illetve miért pont a sikertelen uzesre mondta ?"
írjam le másodszor is, hogy nem arra írta?
@AlfonzLiguori , köszi a kiegészítést!
Haha, sejtettem hogy a maszti az. Én is évekig jártam úgy, hogy jött az "elesés" aztán meg a bűntudat. Ma csak azt bánom hogy olyan hülye voltam, hogy nem álltam föl és jöttem el az első ilyen prédikációnál.
Azt mondom [ennek a szellemnek, amelyik a bűntudatot kialakítja]: te gonosz szellem. Megtagadlak téged.
"Sajnos én egyfajta függőségben szenvedek ,aminek a hátterében szintén egy gonosz szellem van."
Nem, a függőséged hátterében senki más sincs, csak egyedül te. A felelősség áthárítása valami gonosz szellemre, a legrosszabb dolog. Amikor majd Krisztus ítélőszéke elé állsz, mit fogsz neki mondani? "Ó Uram, várj egy kicsit, még keresem a gonosz szellemet, akire bűneimet ráfoghatom." Ugyan ne viccelj már, minden bűnödért te vagy a felelős, nem más.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!