Hogyan kell megtérni a katolicizmusból?
Azt nem tudom, hogy eskövő után került-e oda a térdeplő, de azt láttam, hogy egy öreg házaspár a templomból kifelé menet használta is a térdeplőt: letérdelt, mormogtak valamit, pislogtak a szoborra, és keresztet vetettek. Majd felálltak és kimentek. Láthatóan a szobor központi szereplője volt a rutuáléjuknak. Ugyanúgy, ahogy a templom előtt a hajléktalan csókolgatta a Szűzanya képet.
Ezeket lehet magyarázgatni a katolikus híveknek, de ezek Isten előtt útálatos cselekedetek. Átkot hoz a buta és tudatlan vallásos emberre, aki gyakorolja, és átkot hozhat a gyermekeikre, unokáikra is.
A fenti katolikus hívek érvelése olyan érvelés, mint amikor egy családapa elmegy prostituálthoz, és a családanya azt magyarázza a gyermekeknek, hogy:
Apa szeretetet gyakorol más nők felé is, sőt anyagilag is támogatja őket!
:)
A vallásos szobrok, képek csókolgatása szellemi prostitúció! Ne csináld!
Ferenciek tere, római katolikus templom, 2019 szeptember 11: kijáratnál, jobb oldalon szobor, előtte térdeplő van elhelyezve:
Nem rágalom, hanem valóság az, hogy a Római Katolikus Egyház szobrokat rak ki a templomaikba, több helyen térdeplő elhelyezésével teszik kényelmesebbé a szobor előtt letérdelést, hogy a hívek azt használják. Egyesek úgy próbálják meg védeni a felekezetüket (68%-os buzgó fórumozó például), hogy a felekezetük összes kényes vagy kellemetlen tulajdonságát letagadják, az ilyen tulajdonságokat megemlítő embereket hazugnak vagy rágalmazónak próbálják beállítani. Ezzel az érveléstechnikával - amelyet 68%-os használ - az a probléma, hogy nem egy valódi felekezetet véd, hanem egy eszményképet, ami csak az érvelő fejében létezik, a valóságban nem!
Isten a propaganda helyett a valóságot vizsgálja, és utálatos Őelőtte a szobrok tisztelete, öltöztetése. Ezek az undorító gyakorlatok nem Istentől származnak.
Zsolt 115:5 "Szájuk van, de nem szólanak; szemeik vannak, de nem látnak;
Füleki vannak, de nem hallanak, orruk van, de nem szagolnak,
Kezelik vannak, de nem tapintanak, lábaink vannak, de nem járnak, nem szólnak az ő torkukkal,
Hasonlók legyenek azokhoz készítőik, és mindazok, akik bíznak bennük!"
"hogy a hívek azt használják"
Csakhogy úgy, ahogy te be akarod állítani, nem arra, amire te szerinted használják. Nem a szobrokat imádják a térdeplőn térdepelve, hanem Istenhez imádkoznak, és közben talán - de nem kötelező jelleggel - kérik a szenteket is, hogy imádkozzanak velük együtt. A szobrokat meg csak annyira tisztelik, mint amennyire te is tiszteled a saját pl. lakásodat: igyekszel megóvni a tisztaságát, épségét, ha kell, felújítod, stb.
A Biblia azt is írja a 10 parancsolatban, hogy ne csinálj vallásos szobrot, és ne szolgáld!
Erre a Római Katolikus Egyház telehányja a templomait szobrokkal, elé térdeplőt rak, ünnepeken cipelik körbe a szobrot a faluban, fel is öltöztetik, meg ne fázzon...
Nekem ez butaság, de ha a katolikus híveknek tetszik ez, akkor csinálják. Csak ne legyen kötelező, mint a középkorban!
33-as: „ Nem a szobrokat imádják a térdeplőn térdepelve, hanem Istenhez imádkoznak, és közben talán - de nem kötelező jelleggel - kérik a szenteket is, hogy imádkozzanak velük együtt.”
Ezt ugye nem mondod komolyan? Például egy Mária szobor előtt a hívő szerinted kihez imádkozik? Megmondom: Máriához. Miért kell ezt tagadni?
"Például egy Mária szobor előtt a hívő szerinted kihez imádkozik? Megmondom: Máriához."
Máriá"hoz", de csak olyan értelemben, hogy Máriához beszél, ő a szöveg címzettje.
Pl.:
Mária, Mária, szép virágszál,
Mária, szikrázó Nap.
Szeplőtlen fogantatott ártatlan lány,
Könyörögj érettünk Anyánk!
Mária, Mária szép virágszál,
Mária, szikrázó Nap.
Védelmezz magyarok Nagyasszonya!
Imádkozz érettünk Anyánk!
Nézd, önzésünk mély, sötét börtönbe zár,
A hűtlenség kígyója szívünkre vár.
Erőtlen gyermeked Hozzád kiált,
Ne hagyj el, jöjj, segíts már!
stb.
Ehhez képest Istenhez így szól az ima:
Téged, Isten dicsérünk, * téged Úrnak ismérünk.
Téged, örök Atyaisten * mind egész föld áld és tisztel.
Téged minden szép angyalok * Kerubok és Szeráfkarok.
Egek és minden hatalmak * szüntelenül magasztalnak.
Szent vagy, szent vagy, * erősséges szent Isten vagy!
Nagyságoddal telve ég, föld,* dicsőséged mindent bétölt.
Téged dicsér, egek Ura * apostolok boldog kara.
Dicséretes nagy próféták * súlyos ajka hirdet és áld.
Jeles mártírseregek * magasztalnak tégedet.
Vall tégedet világszerte * szent Egyházad ezerszerte.
Ó Atyánk, téged *s mérhetetlen nagy Fölséged.
stb.
Ilyesmiket Máriáról egyetlen "imában" (egyébként a Máriához szólókat inkább "könyörgéseknek" hívják a katolikusok, nem "imáknak", pont azért, mert nem ugyanaz a kettő) sem hallasz vagy olvasol, hogy "Mária a mindenség ura, az övé minden hatalom, még a bűnöket is megbocsáthatja, stb." - nem, ezek teljesen egyértelműen csak Istenre vonatkoznak a katolikusoknál is, Istent imádják - Máriát pedig csak tisztelik. A szentek közül ő a legnagyobb, de mégiscsak a szent kategóriába tartozik, nem Istennel egy kategóriába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!