Milyen érvek szólnak Jézus teremtettsége mellett és ellene?
A 18%-os elég jól felsorolta, amit fel szoktak hozni. Ezeket az érveket sokszor megvitattuk már itt a GyK-án.
@ "(Héberek 1:9) . . .Ezért kent fel az Isten, a te Istened, az ujjongás olajával társaidnál inkább.”
Természetesen Krisztus társai az emberek, s nem az angyalok, hiszen az isteni Fiú emberré lett s nem angyallá. A Zsid 1,9 egyébként a Zsolt 45,8-at idézi, ahol egyértelműen látható, hogy szó nincs angyalokról, hanem kizárólag emberekről.
@ "Vajon, hogy lehet magasabb állásba emelni valakit, ha a legnagyobb ranggal rendelkezik?"
Természetesen úgy, ha előtte megalázza magát és otthagyja a dicsőségét, pontosan úgy, ahogy a Fil 2,9-11 mondja. Krisztus tehát visszanyeri eredeti méltóságát, ahogy mondja is:
"Most dicsőíts meg engem te, Atyám, magadnál, azzal a dicsőséggel, amelyben részem volt nálad, mielőtt a világ lett." (Jn 17,5)
A különbség csak annyi, hogy most már "Jézus" neve, tehát az emberré lett Fiú neve lesz minden egyéb név felett. Jézus nevére ugyanis eddig senki sem hajtott térdet, hiszen nem volt ilyen nevű személy, akit ezt megilletett volna.
@ "És ki emeli ebbe a rangba?"
Természetesen az Atya. Nem tagadjuk, hogy az Atya nagyobb a Fiúnál, s azt sem, hogy a Fiú alá van rendelve az Atyának. De ez nem Teremtő-teremtmény alárendeltség, hanem atya-fia alárendeltség. Az Atya az atyaságával valóban nagyobb a Fiúnál, de semmi másban, mert mindenét neki adta.
@ "Az angyalok pedig nem imádatot mutattak be neki, hanem hódolatot,"
A Bibliában nincs külön szó erre, igazából az imádat egy intenzívebb hódolatot jelent.
„Méltó a Bárány, akit megöltek, hogy övé legyen a hatalom, a gazdagság, a bölcsesség, az erő, a tisztelet, a dicsőség és az áldás.” Erre hallottam, hogy minden teremtmény, mely a mennyben, a földön és a föld alatt, a tengeren és a tengerben van, így kiáltott: „A trónon ülőnek és a Báránynak áldás, tisztelet, dicsőség és hatalom örökkön-örökké.” (Jn 5,12-13)
Ha ez nem imádat, akkor vajon hogyan kell imádni?
@ Ő „Isten teremtésének a kezdete” (Jelenések 3:14).
Jehova-tanúi nagyon-nagyon szeretnék, hogy ez azt jelentse, hogy a Fiú az első teremtmény. A Fiú azonban abban az értelemben Isten teremtésének kezdete, hogy ő a teremtés kezdeti oka, Isten ugyanis mindent általa és érte teremtett. (Kol 1,17)
Például egy éhség kezdete lehet egy nagy szárazság, de a szárazság természetesen nem éhség. Egy barátság kezdete lehet egy kirándulás, de a kirándulás persze nem barátság. Így a Fiú is Isten teremtésének kezdete, de ebből egyáltalán nem következik, hogy a Fiú maga is teremtés.
@ „Ő az egész teremtés elsőszülöttje” (Kolosszé 1:15).
Krisztus "minden teremtmény Elsőszülötte" (Kol 1,15), vagyis minden teremtmény, trónörökösi méltóságú ura. Jehova tanúi nagyon-nagyon szeretnék, hogy ez a mondat azt jelentse, hogy Krisztus első teremtmény, vagyis a teremtmények úgymond Isten később született fiai, Krisztus úgymond testvérkéi. Sajnos valakinek az elsőszülöttje sehol nem jelenti a Bibliában valakinek az elsőszülött testvérét. Például Dávid elsőszülöttje, nem Dávid legidősebb bátyját, hanem legidősebb fiát jelenti.
Az elsőszülött királyok esetében a trónörököst jelenti (2Kir 3,27), tehát például a parasztok mondhatnák trónörökös urukra: Ő ami elsőszülöttünk. Természetesen nem abban az értelemben, hogy ők szülték, hanem hogy a királyuk elsőszülötte. S ahogy a parasztok királya nem paraszt, úgy a teremtmények elsőszülött méltóságú ura sem teremtmény.
Ha a Biblia azt akarná mondani, amit Jehova tanúi, akkor így fogalmazott volna: Krisztus az elsőszülött a teremtmények közül.
Ornella:
Ha valóban kerülnéd a felesleges szócsatákat, akkor eleve az oldalra sem írnál annyira aktívan, mint szoktál. Évek óta újra és újra leírod ugyanazokat a dolgokat, csak kicsit más formában.
Szóval nekem kicsit úgy tűnik, hogy akkor vonulsz vissza, amikor kifogysz az érvekből.
Jézus egyébként akkor vonult vissza, amikor kérték, és amikor felesleges volt válaszolnia. Most nem felesleges. Ha meg tudod cáfolni szp72 érveit, azt mindenki érdeklődéssel fogadná.
Cáfolatot maga Jézus adja:" Az ÚR útjának kezdetén alkotott engem, művei előtt réges-régen."
Megalkotta, tehát nem öröktól való, ezért nem Isten.
(1Tesszalonika 4:15, 16) . . ., 16 mivel maga az Úr fog leszállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával és Isten trombitájával, . . .
Az „ark” előtag görög megfelelőjének jelentése ’fő’ vagy ’legfőbb’. Ez arra mutat, hogy csak egyetlen arkangyal létezik, a főangyal. Az „arkangyal” szó a Szentírásban sehol nem fordul elő többes számban.
Biblia egyedül a Mihály nevet hozza közvetlenül összefüggésbe az „arkangyal” szóval
Az arkangyal hangjával” utalás arra utal, hogy Jézus parancsszava hatalommal bír. Isten csak egyvalakit nevezett ki az angyali seregek fejévé vagy vezetőjévé
A vers úgy mutatja be őt, mint aki „parancsszóval” száll le az égből. Ha az „arkangyal” megjelölés nem Jézus Krisztusra, hanem más angyalokra vonatkozna, akkor az ’arkangyal hangjára’ történő utalás nem volna helyénvaló. Ez esetben olyan hangról szólna a leírás, amely kisebb hatalmat képvisel, mint Isten Fiáé.
Nem meglepő tehát, hogy a Jelenések könyve a „Mihály és angyalai” kifejezést használja.
Vajon illő lenne Jézus parancsszavát egy kisebb tekintélyű személyével egybevetni? Figyeld meg azt is, hogy hatalma van feltámasztani a halottakat.
FONTOS:(1Tesszalonika 4:16) . . .arkangyal hangjával és Isten trombitájával, és először azok támadnak fel, akik meghaltak Krisztus követőiként.
Figyeld meg azt is, hogy hatalma van feltámasztani a halottakat. Kinek a hangjára támadnak fel? az irások alapján Jézus szavára. Összefüggésbe hozza az Arkangyal hangját a feltámadással, és Isten trombitájával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!