Az emberek miért fogadják el mások autoritását?
Nekem nagyon sok problémám volt ezzel , főleg a suliban. Nem fogadom el a tanár fennhatóságát, csak azért, mert tanár. Persze akad köztük olyan, akit nagyra tartok, de ő pont nem ilyen. A pedagógia valóban értelmiségi munka, de annak a legalján van. És kizárólag azért, mert felnőttek, azt hiszik, hogy ők ott a császárok, minden utasításukat követni kell. Ha ellenszegülsz, akkor egy elkényeztetett taknyos vagy, akit nem neveltek a szülei a tiszteletre. Ezt még valahogy elviselem, mindig lesznek ilyen emberek. Ami bosszant az a párbeszéd hiánya. A fő érveik: "Csak! Azért, mert azt mondtam! Nekem ne pofázz vissza! Nem érdekel!"
Na ilyenkor felmegy bennem a pumpa.
Lehet, hogy a szövegből nem ez jött le, de nem vagyok lázongó fajta, viszont a tanárok mindig kiszúrnak engem, annak dacára, hogy egész nap kussban ülök. Szerintem azért, mert szarok arra, hogy mit mondanak. Azért fizeti őket , hogy leadják a tananyagot, nem azért, hogy engem minősítsenek.
De nem csak a tanárokkal van ez, hanem az egész társadalommal. Ha valaki gyerek, de érvel, akkor pimasz. Ha valamit kikér magának, akkor gyerekes. Ha beír a vásárlók könyvébe, mert szarik a multira, akkor túl lázongó. Nem értem az egészet. Bizonyos emberek miért várják el, hogy az ő fennhatóságukat axiómaként kell kezelni? És ezt miért fogadja el a társadalom ? Vagy csak a magyarok ilyenek. Gondolom egy francia, vagy egy amerikai jobban védi a személyi szabadságát :S
Cselekedni kell, ha valami b*ssza a csőröd. Ha ezt mindenki betartaná a fogyasztóvédelem és a politika is jobb lenne.
"Tyranny of the majority"
Ezzel van még valaki így, vagy én lógok ki ennyire a sorból ?
Hierarchia nélkül nem működne a társadalom. Akár tetszik, akár nem, a káosznál minden jobb.
A diák azért van, hogy a határokat feszegesse, a tanár meg azért, hogy korlátokat mutasson.
Egyetértek. Én nekem is k*rvára elegem van belőle. Engem a szüleim régen nem engedtek el a barátaimmal bulizni. Végül elmentem, csak azt hazudtam máshova megyek. Így is lehet.
Máskor meg a fizikatanár azt mondta hogy megbuktat ha nem mondom fel az anyagot neki a kövi órán.(Egyébként ha kaptam volna még egy egyest nem buktam volna meg) Mondom azon a napon épp fogorvoshoz megyek.(fogszabályzás, már hónapokkal előtte meg volt beszélve)
Erre el kezd üvöltözni hogy kérjek másik időpontot. Végül mégis fogorvoshoz mentem. Ő meg megszívta, mégse tudott megbuktatni:D
(Bár sajnálom mert így nem lett meg a hármas, csak a kettes.)
Mégis mit képzelt? Majd hagyom hogy úgy nézzenek ki a fogaim mint Johnny Rottennek csak azért mert őméltósága nem ér rá máskor?:D
én se szeretem a tekintélyelvűséget de azért amit te mondasz figylj, nemá egy kis szaros akarja megmondani egy sokszor többdiplomás embernek mi hogyan van, azért remélem ezt a kis ellentmondást is megérted
nálunk is van egy 3 egyetemi diplomás + PhD-zett de fiatal tanár a suliban aztán a gyerekek amikor ki akarják oktatni a baromságaikról, az elég viccesen jön ki, bár az ő esetében ezt nem is merik megkockáztatni általában, ahhoz azért túl nagy tisztelete van a végzettségei miatt.
De úgy általában meg jobb ha tudod h egy tanárnak meg kötelessége a diákot tanítani ami nem csak a konkrét tananyag leadásáról szól ... ha tetszik ha nem, egy diák agyilag is fejlődésben van, és ehhez kellenek minél képzettebb, minél értelmesebb emberek akik mentálisan is fejlesztő hatást gyakorolnak a gyerekekre már csak egyszerűen a jelenlétükkel is. És ez sok esetben működik is , és így van rendben.
Én megértem h pont ebben a korban lázadoznak minden ellen a diákok, na de pont ez a lényeg h ilyenkor ebből a lázadást azért valahogy értelmes mederben kell tartani.
ezt alázadást
na meg ha te csak ott ülsz fapofával és ilyen mentalitással, na hallod, el is hiszem h mindig kiszúrnask maguknak ahogy írod
ááá de nehogy azt hidd h lázadozó típus vagy, dehogy is XXDD
tudod ezen valaki vagy túl jut vagy ott ragad azon a szinten ... melyik a jobb szted ?
Van nagyon sok idióta tanár tele kisebbségi komplexusokkal aki abban éli ki minden elnyomott vágyát hogy cseszteti a diákokat, ez is igaz, sőt sok ilyen van, elismerem, na de ---- azért van nem ilyen is, te meg alapként így állsz hozzá ahogy látom mindenhez, hát ne haragudj, de sokra nem fogod vinni, ezt jobb ha tőlem tudod
"Nem fogadom el a tanár fennhatóságát, csak azért, mert tanár."
Nem is elfogadnod kell a "fennhatóságát", hanem elvégezned a feladatokat, amiket előírt. A kutya se kíváncsi arra, mit fogadsz el és mit nem.
"A pedagógia valóban értelmiségi munka, de annak a legalján van."
Semmilyen munka sincs semminek a legalján. Mindent lehet alja módra és művészi szinten is csinálni.
"Ha ellenszegülsz, akkor egy elkényeztetett taknyos vagy"
Per definitionem így van.
"Ami bosszant az a párbeszéd hiánya."
Az iskola nem demokratikus intézmény. Ez azért jó, mert felkészít a munkára. A munkahelyek többsége hasonlóan nem demokratikus.
"Nem értem az egészet."
Majd megérted, ha felnőtt leszel. Ez azért vicces, mert amikor én 17 éves voltam, akkor ha azt mondja nekem egy 29 éves, hogy "majd megérted, ha felnőtt leszel", hozzávágtam volna egy sárgaréz papírnehezéket. Most már tudom, hogy egyszerűen igaza lett volna annak a 29 évesnek, és tényleg vannak dolgok, amiket nem lehet máshogy, mint öregedéssel, megtanulni. Az öregedés során az ember bölcsül, ezzel nyer valamit, és persze sok mindent el is veszít. Te fiatal vagy, csak azt látod, hogy mit vesztesz majd a felnövéssel, és ezért félsz attól, hogy felnőtt leszel egyszer, és tiltakozol a folyamat ellen. Ha majd felnőtt leszel, akkor megérted, hogy sok mindent nyertél is. Ez nem jelenti azt, hogy a felnőttek kérges szívű, cinikus emberek. Ami azt illeti, a hozzád hasonló idealista ifjoncok sokkal kegyetlenebb, durvább, agresszívebb emberek, mint egy 30, 40 vagy 60 éves. Csak máshogy.
"Gondolom egy francia, vagy egy amerikai jobban védi a személyi szabadságát"
Igen, és még a szellentésük is eau de cologne illatú.
"Ezzel van még valaki így, vagy én lógok ki ennyire a sorból ?"
Ezzel a te korodban mindenki így van. Tudod, a hormonok. Hihetetlenül egyformák a kamaszok ebben a fene nagy egyediségükben, ami a hormonok játéka az agyban, semmi több :)))
Előre mondom: nem sértelek, nem támadlak, nem sztereotípiákat írok. Jól átgondoltam és a te kedvedért, a te hasznodra írom, hogy segítsek neked:Igen, az vagy szerintem is. Mivel fiatal vagy, egyelőre még jobb, ha hallgatsz az idősebbekre. Ettől nem sérül az "autoritásod" hanem megerősödik. Ha nagyobb leszel, majd megérted, mit jelent ez.
Az iskolában a tanár irányít, mert tanár. A tanuló pedig követi az utasításokat, mert tanuló. Ha te nem tudod ezt megtenni, vagy csak feszültségekkel, az azt jelenti, hogy még éretlen vagy arra az évfolyamra, ahol tanulsz.
Nagyon nem szép, sőt visszatetsző, ha egy fiatal úgy beszél az idősebbel, vagy a rangban felette állóval, mintha a kispajtása lenne. Ez olyan "dedós" viselkedés. Ha valaki tizenévesen még itt tart, arra nem véletlenül mondják, hogy neveletlen, vagy elkényeztetett. Ne sértődj meg, érted mondom., Értsd ezt meg! Érezd át! Ha megérted, akkor megszűnik a konfliktus. Tudni fogod, kivel hogyan kell viselkedni.
Amíg másoktól várod, hogy másképp viselkedjenek, hogy vegyenek téged figyelembe, addig nagyon éretlen vagy. Ez nagyon gyerekes, kisdedes (2-3 évesre jellemző) viselkedés. Ha már tudod a saját viselkedésedet irányítani, ha magadon változtatsz, hogy megoldd a konfliktust, akkor elérted a korodhoz illő viselkedést. Csak magunkon változtathatunk, másokon nem. A tanár ezért van ott, erre tanít téged. Ne rajta gondolkozz! Azon gondolkodj, hogy TE hoyg módosítsd a saját viselkedésedet.
A tanárokat tisztelheted a tudásáért, de az iskolában az az elvárás: tiszteled vagy nem: követed a tanár irányítását. Akinek már erre nincs szüksége, az maga nyisson iskolát! Ha nem megy, akkor mégis szükség van még azt irányításra. Talán annak legtovább, aki még legjobban lázadozik.
"Azért fizeti őket , hogy leadják a tananyagot, nem azért, hogy engem minősítsenek. "
Pedig neked sokkal inkább van szükséged nevelésre, mit tárgyi tudás elsajátítására. Azt könyvekből is megtanulhatja bárki.
A tanárok nem csak a fizetésért kínlódnak veled, hanme van bennük egy elhivatottság, eg ykésztetés, hoyg mire felnevelnek, jól nevelt emberke lagyen belőled. Azért választották ezt a hivatást, mert ez érdekli őket, ebben jók.
Van akivel könnyebb, mert már "megpuhítva" jön. Van, aki még teljesen bárdolatlan, mint a farönk, azon nagyobbakat kell hasítgatni. Aki már nem teljesen faragatlan, azon csak csiszolgatni kell. Az iskola nem tanfolyam, nem felnőttoktatás. Nem csak oktató de nevelő intézmény is. Fő funkciója nem is a tudásanyg átadása - hiszen annak nagy része nem is gyakorlati tudás. Az iskola feladata, hogy felkészítsen a társadalomba való beilleszkedésre, megtanítsa, és begyakoroltassa a közös nyelvet. Ez alatt nem csak a szavakat értem, hanem a viselkedést, az érintkezés formáit, az élet területein való eligazodást..stb.
A tananyag inkább csak egy gyakorlási felülette nyújt ehhez. Mint a tornaóra a test neveléséhez.
nÉHÁNY MEGFOGALMAZOTT NEVELÉSI CÉL AZ INTERNETRŐL:
"A szakközépiskola általános célja, hogy érvényesítse a humán értékeket, közvetítse az egyetemes és nemzeti kultúra alapértékeit, testileg és lelkileg egészséges, az emberi kapcsolatokban igényes felnőtteket, demokratikus elveket követő állampolgárokat neveljen, akik képesek a társadalmi, gazdasági, technikai változások követésére és az ezekhez alkalmazkodó cselekvésre.
A szakközépiskolai tanítási-tanulási folyamat során kialakul a tanulókban az igény és a képesség az ismeretek önálló megszerzésére, azok összefüggéseinek felismerésére, értelmezésére, hasznosítására."(OKTATÁSI mINISZTÉRIUM)
"Alapértékeknek tekintjük a következőket:...
- klasszikus értékek közvetítése a műveltség és az erkölcs területén,
- képességek szerinti fejlesztés (a szervezeti lehetőségeken belül),
- a kultúra mint létmód,
- humán szocializáció,
- tudatos életvitel,
- harmonikus személyiségfejlesztés,
- hagyományőrzés és teremtés,
- nemzeti öntudat,
- élő kapcsolat Európával " ((Vajda Zenei Általános)
"
* Ünnepi gondolatok
* Nyitóoldal
* Bemutatkozás
* Igazgatói
o Igazgató
o Nevelésünk
o Pedagógiánk
o Hivatalos iratok
o Kompetenciamérés
* Tanári
* Tanítványaink
* Alapítvány
* Események
* Képtár
* Kiadványaink
* Programok
* Beiratkozás-felvétel
* Könyvtár
* Kapcsolataink
NEVELÉSÜNK
KÜLDETÉSNYILATKOZAT
A katolikus iskola nevelésfilozófiája:
A II. Vatikáni Zsinat idevonatkozó előírásai alapján fogalmazódott meg.
Az iskola az által válik katolikussá, hogy bár más-más fokon, az iskolai közösség minden tagja osztozik a keresztény világszemléletben, s ezt ki is nyilvánítja. Így az evangéliumi elvek válnak nevelési eszménnyé, belső ösztönzővé, és egyúttal végső céllá
Ilyen módon a katolikus iskola tudatosan arra kötelezi el magát, hogy az egész kifejlesztésén munkálkodjék, hiszen Krisztusban, a tökéletes emberben, minden emberi érték tökéletesen kibontakozik.
Ez adja a katolikus iskolának legsajátosabb jellegét, és ebben gyökerezik az a kötelessége, hogy tisztelje az emberi értéket, érvényre juttassa sajátos, nekik kijáró autonómiájukat, s közben betöltse sajátos küldetését, amely minden ember szolgálatára kötelezi.
A nevelés célja:
Az Egyház ennek a küldetésnek szolgálata közben hozza létre saját iskoláit, mert egészen különleges eszközt lát bennük a teljes ember kiformálására.
A katolikus iskola része az Egyház üdvösséget szolgáló küldetésének különösen a hitre való nevelés kötelességének vonalán.
A mai társadalomban, amelyet a művelődés pluralizmusa jellemez, az Egyház égető szükségét érzi annak, hogy biztosítsa a keresztény gondolkodás jelenlétét.
Ugyanez arra is ösztönzi, hogy fejlessze a keresztény közösségeket és evégett nevelői igyekezetének hatékonyabbá tételére készteti.
Az Egyház látva a művelődés pluralista jellegét, el akarja érni ezeket a célokat, s evégett ragaszkodik az iskolarendszer pluralizmusának elvéhez, a különböző iskolai szervezetek egyidejű létezéséhez és estleges együtt működéséhez, mert ez teszi lehetővé, hogy a fiatalok kialakítsák magukban az értékelésnek azon kritériumait, amelyek egy sajátos világfelfogáson alapszanak. Továbbá, hogy felkészüljenek egy közösség és azon át a társadalom alakításában való aktív részvételükre.
Az Egyház mélységesen meg van győződve arról, hogy a katolikus iskola, amikor fölkínálja korunk embereinek nevelési elgondolásait, pótolhatatlan és égetően fontos egyházi küldetést tölt be.
A nevelés feladatai:
A katolikus iskola feladata, hogy lebontsa azokat az általános érvényű elveket, amelyeket a II. Vatikáni Zsinat hirdetett meg.
Feladata, hogy szintézist teremtsen a hit és a műveltség valamint a hit és az élet pólusai között.
Szintézis a hit és a műveltség között
A katolikus iskola semmiképpen sem óhajtja az oktatást eltéríteni attól a céltól, amelyre az iskolai nevelés természete irányul. A tantárgyak lehetővé teszik, hogy a növendékek elsajátítsanak különböző technikákat, ismereteket, gondolkodási módszereket, erkölcsi és társadalmi készségeket, amelyek képessé teszik arra, hogy személyiségüket kifejlesszék és tevékeny tagként beilleszkedjenek az emberi közösségbe. Így nem pusztán elsajátítandó ismeretket nyújtanak, hanem értékekre is felhívják a figyelmet, amelyek vonzásába be kell állni és különösen az igazság feltárására nevelnek.
Az iskola úgy néz az emberi tudásra, mint fölfedezni való igazságra. A katolikus iskola sajátos céljának megvalósulása nem annyira a kiválasztott tananyagtól, programoktól függ, hanem főként az iskolában munkálkodó személyektől. Nagyon nagy részben a tanárok tehetségén múlik, hogy a tanítás a hit iskolájává legyen, vagyis a keresztény üzenetek átadásává. A műveltség és a hit szintézise a másik szintézis által születik meg, amely a nevelő személyiségében jön létre a hit és az élet között. Hivatásukat ne csak szavakkal tárják elő, hanem egész magatartásukkal. Ezzel érthető, hogy alapvető különbség választja el egymástól azt az iskolát, amelyben a tanítást átjárja a keresztény szellem, s azt, amely beéri azzal, hogy a többi iskolai tantárgy közé odailleszti a hittant is.
Szintézis a hit és az élet között
A katolikus iskola sajátos elkötelezettségként felvállalja a növendékek keresztény személyiségének teljes formálását: ma különösen, hiszen a család és a társadalom e téren nem teszi meg, ami rajta áll. Arra inspirálja a diákokat, hogy nőjenek ki az individualizmusból, felelős módon éljenek, vállalják a többi emberrel való szolidaritás hivatását. A katolikus iskola megtanítja a fiatalokat arra, hogy a tudomány hódításai által jobban megismerjék Istent és az embert is. A világban való tevékenysége közben hivatása szerint élő tanúságot kell tennie arról a szeretetről, amellyel Isten az emberekhez fordul.
A katolikus iskola igyekszik megteremteni az iskolai közösség világában egy olyan légkört, amely segíti a növendéket abban, hogy mind érettebben élje meg a hitét, és fokozatosan kialakítson magában egy olyan állásfoglalást, amely lehetővé teszi a keresztségből eredő sokféle felelősség vállalását. Érvényre juttatja a nevelésben azt, hogy a keresztény tanítás pótolhatatlan jelentőséget tulajdonít az erényeknek, mint maradandó és mély beállítódásoknak, amelyeknek fokozatosan kell kialakulniuk a lelkiismeretben. Ezek azok, amelyek az erényes embert kereszténnyé teszik. " (Szent Lőrinc Iskola)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!