Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Ugye ennek a nyugdíjasnak nem...

Ugye ennek a nyugdíjasnak nem ég a pofája?

Figyelt kérdés

Ma voltam szem- és fültanúja az egyik hipermarket friss áru pultjánál: -Adjon nekem abból az akciós tarjából! -Elfogyott! -Mi az, hogy elfogyott, ha ki van írva, akkor van. -Sajnálom, elfogyott. -Ezért fizetik magukat, hogy azt mondják elfogyott?

Ez a nyugdíjas, aki ezt mondta biztos, hogy több pénzt visz haza, mint a 40 év körüli eladó, aki valószínűleg nyugdíjat soha nem fog látni! Alkalmazottként ugye mindent le kell nyelni.


2010. máj. 7. 00:15
1 2 3 4 5
 21/42 A kérdező kommentje:
Nézd, éppen ezért tettem fel a kérdést, mert én is kikattantam ettől!
2010. máj. 7. 21:02
 22/42 anonim ***** válasza:
32%

Kevéske nyugdíj... Nem egy haverom nagymamája valami horribilis összegűt kap...

Ha valami nincs, akkor nem kell rajta kiakadni, ez van, kész passz. Velem is volt ilyen, sőt egy boltba már nem is járok, az állandó hiány miatt, nem idegeskedem rajta, megyek máshova akkor.

Ha meg elrakja magának? Na és? Ti is ezt tennétek, ne nyomjátok a képmutatást.

2010. máj. 9. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/42 anonim ***** válasza:
egyet értek.
2010. máj. 9. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/42 anonim válasza:
100%
"Tolerancia"mindkét fél részéről ???Nyugdíjas(kereskedő)eladó voltam,jelenleg 27ezres "kemény"járadékon !!!Férjem 65 évesen 40 év munka után 70 ezres nyugdíjjal rendelkezik.!!Érdekes módon-mégsem verjük ki a "balhét"sehol,még ha igazunk volna akkor sem.!Ebben a mai rohanó(munkanélküli)világban,mindenki ideges,azt nézi ,hol ,mi olcsóbb .Egymást képesek letaposni az emberek sajnos ,tapasztaltuk.Nekünk akik 3 gyermeket felneveltünk,kemény évek vannak a hátunk mögött ,és sok-sok élettapasztalat.Próbálunk abból gazdálkodni amink van ,és nem bántunk meg másokat.Sajnálatos ,hogy a nyugdíjasokat sokan már tehernek ,felesleges embereknek tartják,tisztelet a kivételnek!!Eladók között is van mindenféle,kedves ,és morcos ,nekik sem fenékig tejföl, a munkájuk bizony sok kitartást,türelmet igényel.Erőt,egészséget kívánok mindkét"félnek"..
2010. máj. 9. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/42 anonim ***** válasza:
100%
Hentesként baromi sokszor átéltem hasonlót,némelyik ember azt hiszi,hogy a közgazdasági tétel a "costumer is the king" azt jelenti,hogy bunkózhat.Pedig csak arról,hogy mi vagyunk érte,amiért ő fizet.Na már most nem a bunkóságának eltűrését fizeti meg,hanem az árut és szolgáltatást.Sokszor pl multicégeknél az akciós újságban feltüntetett dolgok nem egyeznek a pultban megtalálhatóval,erről viszont legkevésbé az eladó tehet,nem ő rendel,nem ő hirdet,nem őfelelős az újságért és a hiányért.Hiába szól a főnökének,sokszor a központi rendszer miatt nem eredményes.Ha a vevőnek valami nem tetszik,írjon a Vásárlók könyvébe,de nem hisztiznie kell.Két példa:20 órakor zártunk a boltban,ezért igyekeztünk hétvégére úgy alakítani,hogy este már ne legyen sok áru,nem raktuk teli a pultot,nem bontottunk fel feleslegesen sertést,mert rajtunk maradt volna.Jön a területi okostojás és lebasz minket,hogy miért nincs teli a pult,miért nincs választék (alig egy órával zárás előtt,10 percenkénti vásárlással)telirakjuk erre a pultot,a friss áruval(a többi se romlott,csak régebbi:soros)Rendeljünk hétvégére is,péntek 20 órakor és szombat 13-kor is legyen teli a pult mindennel.Persze hétfőre a sok resztli lesorosodott,nem győztük snátolni(levágni a felületét)nem is vitték el,mikor mellette ott volt a szép áru.Jön a főnök több napra rá és akkor meg ő b@sz le,hogy miért van ennyi régi áru,miért nem adtuk még el(persze senki sem fogja azt elvinni,mindenki a frissből kér).Ha nem rakom ki a frisset,hogy fogyjon,akkor meg az a gond,hogy miért nincs választék.2. példa:közgazdaság tanárunk(egyetemre járok most levelezőn)meséli,hogy a közelükben útfelújítás/építkezés volt és kerülgetnie kellett,hogy hazajusson.Egyszer látja,hogy a melósok nem dolgoznak,csak beszélgetnek,az építkezés meg nem halad.Megállt és megkérdezte,hogy miért nem dolgoznak.Mire azok meg mondták neki,hogy várják a betont.Szóval ne higyjék sokszor,hogy a piramis alján lévő kismelós tehet arról,hogy nem halad a metró vagy mert nincs akciós baromfiparizer a Tuscoban.
2010. máj. 11. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/42 anonim ***** válasza:
48%

Jah és az eladó helyében annyit mondtam volna:-Nem,azért fizetnek minket,hogy eladjuk az árut,el is adtuk és még nem érkezett meg a többi.

Jah és az akciós kiírást eladó még akkor sem szedheti be,ha éppen nincs az az áru,mert a rendelés miatt bármikor megjöhet és az tájékoztatja a vevőt róla.

2010. máj. 11. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/42 anonim ***** válasza:
52%

1. Az akciós árut biztositani kell az akciós idö végéig

2. A vevö jogosan reklamál, ha ki van irva, de nincs áru a pultban.

3. Az eladónak ugyan az a dolga, hogy a vevöt kiszolgálja, de a vevö CSAK az eladóhoz tud fordulni, ha gondja van. Ilyen esetben az eladónak az a kötelessége, hogy a vevöhöz odahivja a felettesét, akinek a dolga a beszerzés - és a vevönek jogában áll ettöl a felettestöl követelni vagy kedvezményes árut vagy kedvezményes áron azonos terméket.

4. A vevönek nincs joga az eladót leszidni, DE UDVARIASAN kifogásolhat dolgokat.

5. Az egész kérdésnél lényegtelen, hogy a reklamáló nyugdijas vagy sem, ebben az esetben VEVÖ!

2010. máj. 12. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/42 anonim ***** válasza:

Egyetértek az előzővel, DE:


1. Az akciós árut biztosítani kell az akciós idő végéig.


Kivéve ha ki van írva, hogy az akció a KÉSZLET EREJÉIG érvényes.

2010. máj. 12. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/42 anonim ***** válasza:

7:17-es

1.Az akciós árunak csak az árát kell az akció végéig biztosítani,ha egy vásárló elvisz egy raklap akciós árut(volt már ilyen,amikor beszerzési ár alatt adták a terméket és a termelő megvette a saját áruját)vagy olyan esetben ha elfogy ,akkor elfogy és kész-passz.Nincs retorzió,hiszen bármikor bármivel előfordul,hogy elvisznek mindent.

2.Nem reklamál jogosan:a kiírás az áru árára vonatkozik,nem a meglétére,ha egy áruházban elfogy a "Hűvös tavaszi szellő illatú" wc-illatosító,az eladó nem rohan beszedni az árcímkét a polcról,mert az egyrészt mutatja,hogy ott lenne,tehát nincs,másrészt erre külön embert kéne tartani,aki csak azt sasolja,honnan fogy el az utolsó áru és ezzel lenne elfoglalva,hogy beszedje az árcédulát,hogy egy óra múlva kirakhassa,ha megjön az áru.Nem kell beszedni.Értsük már meg,hogy ha 499 Ft van az akciós baromfipárizsira írva az újságban és elfogy szerda 11-12 között,még nem fogják bezúzni az újságot.Ahogy az étlapról se tépik ki azt a lapot ahol a zárás előtt elfogyott pacal éppen írva van.

3.A vevő nem csak az eladóhoz tud fordulni(sőt az a legeredménytelenebb),hanem:Fogyasztóvédelmi Hivatal,önkormányzat jegyzője,vásárlók könyve,Gazdasági Versenyhivatal,esetleg Ántsz,Apeh,Kermi,Vpop(jövedéki terméknél)Kereskedelmi Kamara,Hatósági Állatorvos(állati terméknél)vagy kérheti az üzletvezetőt(ez a legcélszerűbb ilyen esetben):az eladónak nem kötelessége mindenféle reklamáló vevőhöz üzletvezetőt hívni,csak ha az kéri(itt nem kérte);egyrészt a vevő csak hisztizni akart itt egy sort,más választ nem kaphatott volna tőle se,mint hogy központosított a rendelés,megrendeltük már ,ma érkezik,mert több fogyott el,mint számítottak rá(vagy amennyi elfért a raktárban),másrészt az eladó egy kígyózó sort otthagyva rohanjon a főnökéhez reklamálni,hogy :-Józsi úr ,rendeljünk abból az akciós disznósajtból,mert egy úr követelte,hol tart a kamion?Naygon valószínű.Ideje sincs rá,másrészt -ismétlem-sok helyen központ rendel,ha kérne se kapna,ha nem kérne is kap néha,vagy egyszerűen tehetetlen az ügyben.Azt meg felejtsd el,hogy a vevőnek egy akció miatt jogában áll egy másik kedvezményes áruhoz vagy azonos termékhez(ha azonos ,akkor az miben más?).Hogy gondolod?Elfogyott az akciós trappista,ezért leakciózzák a kedvedért a Pannóniát?

4.Ez így van.És remélheti,hogy a sok kifogás eljut a feletteséhez,de sajnos sokszor nem,vagy nem tehetnek ők se semmit,hidd el nekik is a profit az érdekük;hogy eladják a terméket,vagyis hogy legyen annyi a készleten,hoyg aki kér az kaphasson,ergo nem eldugják kib@szásból előle.Sajnos az eladó meg olyan helyzetben van a főnökével,hogy lesz@rni lehet valakit,de felfelé nem klehet sz@rni.

5.Ebben is igazad van,és az is mindegy,hogy ember vagy asszony-e.

2010. máj. 12. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/42 anonim ***** válasza:
52%

14:18-as: A 7:17-es vagyok újra.


"1.Az akciós árunak csak az árát kell az akció végéig biztosítani,ha egy vásárló elvisz egy raklap akciós árut(volt már ilyen,amikor beszerzési ár alatt adták a terméket és a termelő megvette a saját áruját)vagy olyan esetben ha elfogy ,akkor elfogy és kész-passz.Nincs retorzió,hiszen bármikor bármivel előfordul,hogy elvisznek mindent. "


Az üzletnek/üzletláncnak KÖTELESSÉGE biztositani, hogy az akciós áru az egész idötartam alatt rendelkezésre álljon, ha nem teszi, akkor jogi eljárást lehet ellene inditani csalás címén. Arra viszont joga van az üzletnek, hogy bekorlátozza, hogy egy személy csak meghatározott mennyiséget vihessen el. (És ezt úgy sem lehet megkerülni, hogy a vevö többször jön, mert a megfighyelö kamerákkal be lehet azonositani, ha már többször fordult).


"2.Nem reklamál jogosan:a kiírás az áru árára vonatkozik,nem a meglétére,ha egy áruházban elfogy a "Hűvös tavaszi szellő illatú" wc-illatosító,az eladó nem rohan beszedni az árcímkét a polcról,mert az egyrészt mutatja,hogy ott lenne,tehát nincs,másrészt erre külön embert kéne tartani,aki csak azt sasolja,honnan fogy el az utolsó áru és ezzel lenne elfoglalva,hogy beszedje az árcédulát,hogy egy óra múlva kirakhassa,ha megjön az áru.Nem kell beszedni.Értsük már meg,hogy ha 499 Ft van az akciós baromfipárizsira írva az újságban és elfogy szerda 11-12 között,még nem fogják bezúzni az újságot.Ahogy az étlapról se tépik ki azt a lapot ahol a zárás előtt elfogyott pacal éppen írva van."

DE, jogosan reklamál, mert ugyan a polcon elfogyhat, de a raktárban kell lennie az elözö pont alapján annyinak, hogy az egész akciós idöre elég legyen. NEM az újságot kell bezúzni, hanem elegendö árut biztositani.


"3.A vevő nem csak az eladóhoz tud fordulni(sőt az a legeredménytelenebb),hanem:Fogyasztóvédelmi Hivatal,önkormányzat jegyzője,vásárlók könyve,Gazdasági Versenyhivatal,esetleg Ántsz,Apeh,Kermi,Vpop(jövedéki terméknél)Kereskedelmi Kamara,Hatósági Állatorvos(állati terméknél)vagy kérheti az üzletvezetőt(ez a legcélszerűbb ilyen esetben):az eladónak nem kötelessége mindenféle reklamáló vevőhöz üzletvezetőt hívni,csak ha az kéri(itt nem kérte);egyrészt a vevő csak hisztizni akart itt egy sort,más választ nem kaphatott volna tőle se,mint hogy központosított a rendelés,megrendeltük már ,ma érkezik,mert több fogyott el,mint számítottak rá(vagy amennyi elfért a raktárban),másrészt az eladó egy kígyózó sort otthagyva rohanjon a főnökéhez reklamálni,hogy :-Józsi úr ,rendeljünk abból az akciós disznósajtból,mert egy úr követelte,hol tart a kamion?"


ITt valammit nagyon félreértesz: a vevö az eladóhoz fordul, ha nincs, akkor az eladó ugyan közölheti, hogy elfogyott, de eeb megjegyzést nem tehet. Az eladónak igenis kötelessége egyrészt a fönök felé jelezni, hogy hiányzik az áru, másrészt ha a vevö továbbra is reklamál, akkor az eladó udvariasan felhivja a figyelmét, hogy ezzel forduljon az üztelvezetöhöz. NEM neki kell rohangálni, de adott esetben a vevö nem gondol rá, hogy esetleg a feletteshez célszerü fordulni.


"Naygon valószínű." - AZ a fönök dolga, hogy idöben megrendelje az utánpótlást! "Ideje sincs rá,másrészt -ismétlem-sok helyen központ rendel,ha kérne se kapna,ha nem kérne is kap néha,vagy egyszerűen tehetetlen az ügyben." Ez elég baj a kereskedelemre nézve, mert NEKI (a kereskedelmi cégnek) az lenne a dolga, hogy tartson elegendö árut, mert - elvileg - EBBÖL él meg.


"Azt meg felejtsd el,hogy a vevőnek egy akció miatt jogában áll egy másik kedvezményes áruhoz vagy azonos termékhez(ha azonos ,akkor az miben más?).Hogy gondolod?Elfogyott az akciós trappista,ezért leakciózzák a kedvedért a Pannóniát? "

Màr többször láttam, hogy pl az egyik szállitmány cukor akciós, a másik raklapon (azonos nevü, ugyanattól a cégtöl) meg nem - gondolom, raktárkésztletcsökkentés, esetlen minöségmegörzési idö lejáratának a közelgése az oka).

DE pl. a nyugati országokban (ahol a kereskedelmet komolyan veszik), ott bizony a legfontosabb, hogy a vevö elégedett legyen, ezért ha nincs az akciósból, akkor egy drágább termékböl adnak neki akciós áron, mert egyébként a vevö birósági úton perelheti az üzletet - és a cégnek kell fizetnie, és nem jelképes összeget, hanem igen borsos birságot.


A lényeg, hoyg egy akció meghirdetés - jogilag - egy szerzödés, amibel a bolt vállalja, hogy X terméket 3 napig - egy hétig (az akció kiirásától függöen) az adott áron biztositja a vevöknek. Ha ezt nem teljesiti, akkor szerzödésszegést követ el, és csalásnak minösül, ha egy nem teljesithetö igérettel becsalogatja a vevöket, abban reménykedve, hogy ha már nem talál a leárarottból, akkor majd megveszi a drágábbat is.


Lehet, hogy ez Magyarországon még megengedhetö, de egy becsületes országban nem.

2010. máj. 12. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!