Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Ti mit vártok el egy boltvezet...

Ti mit vártok el egy boltvezetőtől, akár mint alkalmazott, akár mint vevő, vagy felettes?

Figyelt kérdés

Szóval összeségében mind külsőre, mind személyiségileg milyen legyen?

Minden válasz érdekel, akár sztorik is.



2013. jan. 10. 13:29
 1/5 anonim ***** válasza:

Bolti alkalmazott még nem voltam, így felettes sem, vevő viszont igen :)


Elegáns, normálisan kinéző férfi vagy nő legyen, aki az alkalmazottakkal, a felettesekkel és a vevőkkel egyaránt kedves, segítőkész, de határozott. Igazából ez minden emberre igaz kéne, hogy legyen: másokkal (kortól, nemtől, rangtól függetlenül) emberi módon, kedvesen beszélni, alapvetően a jót feltételezni, de nem naivan.


Nekem egy könyvesboltban volt több esetem a boltvezetővel, volt, hogy megvettem egy könyvet magamnak karácsonyra, amit aztán meg is kaptam egy ismerősömtől, így vittem vissza blokkal együtt (egy darabig mindig megőrzöm), hogy ki lehetne-e cserélni. Vagy olyanra is volt példa, hogy rendeltem pár könyvet, párom hozta el őket, de nem figyelt oda, és rossz könyveket adtak. Egy könyvsorozat 2. kötetéről volt szó, két darab, az egyik ajándékba, de helyette 2 elsőt adtak, az meg már ugye megvolt. Olyan is volt, hogy pénzt kaptam vissza vagy kicserélhettem, ha erre szükség volt valami oknál fogva. Ilyenkor mindig ugyanaz a boltvezető segített, mert ugye kell az aláírása ilyen esetekben (ugyanott szoktam könyvet vásárolni), kedves volt, sőt, amíg várni kellett, hogy egy kolléga keressen a raktárban egy könyvet, addig még ajánlott is az egyik kedvenc írómtól, hogy ő is nagyon kedveli.


Élelmiszerboltban is volt már incidensem, egy flakon víz és egy magazin volt nálam, amikor bementem, előtte persze kerestem biztonsági őrt, hogy megmutassam vagy matricázzon, ott kóvályogtam vagy 10 percet, de sehol senki. Az egyik pénztárosnak szóltam, aki adott egy papírkát, hogy azokat az árukat nem ott vettem. Bementem, vásároltam 1-2 dolgot (volt köztük elég drága is), és elővettem a pénztárnál a pnéztárcát, ami a táskában a magazin alatt volt. Kivettem a magazint, a pénztárcát, majd visszatettem a magazint. Ezt közben egy biztonsági őr (aki azóta felbukkant) észrevette kintről, és a pénztártól való távozás után kérte, hogy hadd nézze megy a táskát. Semmi akadálya, blokk ott volt, minden tétel oké, csak a víz (másfél literes, amiben még kb 2-3 dl volt) ás a magazin (eléggé szamárfüles, agyonolvasott már). A másik pénztárostól adott papírt nem fogadta el, kötelezni akart, hogy fizessem ki a vizet és az újságot is, ebbe persze nem mentem bele, hívattam a boltvezetőt. Egy kedves hölgy volt, aki miután meghallgatta az őr majd az én verziómat, előkereste a pénztárost. Az őr nem akart elengedni, mert valószínű, hogy a boltban való 15-20 perc alatt megittam majdnem másfél liter vizet, és a maradék 2-3 dl-t inkább eltettem, minthogy otthagytam volna, illetve hogy rongyosra olvastam egy újságot...

A boltvezető végül elnézést kért a kellemetlenségért. Az volt is, mert nem végezték a munkájukat rendesen, amikor kellett, egyetlen biztonsági őrt sem találtam ,a pénztárosnak sem volt fogalma, merre vannak épp, ráadásul a vonatot is lekéstem, várhattam egy órát a következőre... azalatt teljesen kiolvastam a magazint és megittam a vizet...

2013. jan. 10. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nekem külsőre annyi a kikötésem, hogy legyen jó kiállású, ápolt, és legyen legalább egy kicsit elegáns/professzionális az öltözködése. Nem kiskosztümre meg ilyesmire gondolok, de nem rongyos farmerben legyen.


Személyiség:

-ha a személyzet hibázik, neadj' Isten vmi undorító dolgot követ el, és bizonyíthatóan nekem van igazam, akkor ne hazudozzon meg viselkedjen leereszkedően, vagy mintha szívességet tenne azzal, hogy kicseréli a rossz árut/visszaadja a pénzt stb., és beszéljen, viselkedjen kulturáltan

-legyen ott, ahol lennie kell, ne az legyen, hogy nem lehet elérni, dolgozzon rendesen

-legyen intelligens, értelmes, ne vmi protekciós hülye, akinek útszéli a modora

2013. jan. 11. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Alkalmazottként, hogy ne kivételezzen senkivel. Ne legyen olyan, hogy az egyik többet dolgozik, nehezebb munkát végez, mint a másik.
2013. jan. 12. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Mint vevő a boltvezetőtől: ha épp úgy jön ki a lépés és őt találom megkérdezni valamiről, akkor ne passzolja le a feladatot valamelyik alattvalójának. Legyen maximálisan udvarias, tudja hol a helye - a rangja ellenére is. Maradjon ember, s alázatos.

De legfőképp: NE hordja le - főleg minősíthetetlen hangnemben ne - az alá beosztottat a vásárlók, idegenek előtt. Megalázó szituáció, volt ilyen, s bizony én rászóltam, nem bírtam elnézni, elhallgatni. Akármiről is van szó, ez nem lehet eljárás.

2013. jan. 13. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:

Egyszer bementem egy írószerbe kerestem azt amit meg szerettem volna venni és rá néztem az eladóra hátha felajánlja a segítségét,de nem tette,ezért egy pár perc keresés után megtaláltam amit kerestem.Éppen fizettem,de nem nagy összegről beszélek pár száz forint volt és miután kifizettem megkért h pakoljam ki a zsebeimet.Eléggé felháborodtam h hogy mer ilyet kérni,de kipakoltam és persze nem volt nálam semmi,erre megkérdeztem,hogy miért kérte ezt és az volt a válasza,hogy azért mert nagyon gyanúsan néztem őt.:(

Persze ez még gyerekkoromban volt,és nem mertem segítséget kérni az eladótól azért is csak néztem rá és nem mertem neki megmondani hogy ez felháborító,csak mikor elindultam kifelé a boltból mondtam neki,hogy ide se jövök többet.Aztán persze anyukámnak elmondtam ő is felháborodott,mondta,hogy bemegy és beszél a boltvezetővel,de montam neki,hogy nem kell ebből nagy ügyet csinálni úgyhogy hagytam.

Szerintem ezért fontos,hogy egy eladó ne legyen ennyire bizalmatlan a vevővel.:))

2013. jan. 28. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!