Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Hogyan szólítsam meg azt a...

Hogyan szólítsam meg azt a professzort, akit tegezhezek?

Figyelt kérdés

PhD-hallgató vagyok, és az egyik professzor azt mondta, hogy kollégák vagyunk, úgyhogy tegezzem nyugodtan.


Ilyenkor e-mailt úgy írjak, hogy "Kedves István, a segítségedet szeretném kérni az alábbiakban" vagy hogy "Tisztelt Professzor Úr, a segítségedet szeretném kérni az alábbiakban"?


2022. szept. 12. 15:31
 1/6 anonim ***** válasza:
23%

"Tisztelt Professzor Úr


Ha közel egykorúak vagytok, és a tanulmányokon kívül is van kapcsolatotok, akkor lehet az 1.


Nem mutatják (az értelmesebbje), de érzékenyek az ilyen megszólításokra :)

2022. szept. 12. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
31%

Én olasz szakon 3 kivételével (abból egy már meg is halt) az összes tanárt tegeztem, nekik - ha kellett volna annó bármiért e-mailt írni - automatikusan udvarias,de tegező formában - OFF: a kettő nem zárja ki egymást, hovatovább magázva is lehet valaki bunkó OFF VÉGE - írtam volna az e-mailt is (nem volt rá szükség a 4 év alatt).

Angolon meg talán 4 tanár kivételével mindenkit magáztam és a mai napig is magázok, ha szembejönnek az utcán, pedig 17 éve végeztem (úristen, most számoltam utána - már 17 éve volt 2005!).

2022. szept. 12. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
74%
Ha mondta, hogy tegeződjetek, akkor nyugodtan használd e-mailben is a tegező formát. A megszólítás akár lehet "Kedves Professzor Úr is", nem furcsa ez után sem a tegezés.
2022. szept. 12. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
22%