Nem illik a pénztáros előtt fizetésnél telefonálni?
Voltam egy kisboltban, egy tételt vettem. Éppen egy telefonhívásban voltam, odaadtam a pénzt, visszaadott, eljöttem. Valami eszméletlenül lehordóan, csúnyán nézett rám a pénztárosnő. Én nem éreztem tiszteletlennek, épp a legjobb barátommal telefonálok, most azt tegyem le egy idegennek mondott "sziáért"? Azóta, hogy ez történt, mindig mondom az illetőnek, hogy "bocsánat, most megyek fizetni" és leteszem. De eléggé zavar, hogy magamat és a családtagomat/barátaimat kell hátrébb helyeznem, mert valaki elvárja, hogy figyeljem a munkáját és mondjak pár szót. Tudom, van ahol van önkiszolgáló pénztár, meg lehet olyat csinálni, hogy csak zsebre rakod a telefont és utána vissza... De én arra vagyok kíváncsi, hogy:
1. Ez valóban illetlenség?
2. Miért van erre a pénztárosnak szüksége?
Igen, tényleg illetlenség. Mivel a pénztáros az orrod előtt áll, a másik meg "csak" a telefon végén van.
Meg nem is csak a köszönés miatt. A vásárlás valamennyire azért a részedről is igényel aktivitást, ilyenkor feltarthatod a sort, ha bármi adódik: gond a kártyával vagy valamelyik termékkel, esetleg a visszajáróval stb.
Másrészt meg a kasszásnak is kötelessége: köszönni, megmondani a végösszeget, segíteni a fizetésben (hova érints a kártyát stb.), leszámolni a visszajárót stb. - Neki meg teljesen kellemetlen lehet úgy beszélni hozzád, hogy közben te mással beszélsz, ő meg így kénytelen félbeszakítani.
Azon kívül a kasszás nem robot, hanem ember, megérdemel ennyi tiszteletet.
Én mindig megszakítom a hívást, bárki, akivel beszélsz éppen, megértheti, hogy épp fizetsz valahol. Aztán helyzettől függően tartja addig vagy vásárlás után visszahívom az illetőt.
Azért annyit illene mondani a telefonálás ellenére is, hogy "jó napot kívánok", meg hogy "köszönöm, viszlát", vagy legalább szemmel ránézni és biccenteni egyet, jelezvén, hogy köszönnél, csak épp telefonálsz.
Mindenesetre 2021 van, szerintem már senki számára nem meglepő egy telefonáló ember, akár fizetés közben, szóval az se komplett aki emiatt képes vérig sértődni.
Annyi történt, h kifogtál egyet a sok világra dühös, frusztrált, proli eladók közül.
Ha köszöntél, semmi gond azzal, h nem raktad le.
Az eladónak meg ajánlanám a gyári munkát, ha ennyire nehezen bírja az embereket
Az a baj, h legtöbb olyan sík eladók vannak már, h hihetetlen.
Valóban talán jobb lett volna, ha lerakod, de borzasztóan túlzásban esnek szokás szerint a GYK önkéntes népnevelői.
A kasszás ha ennyire nem tudja elviselni, ha valaki telefonálás közben köszönve fizet, tényleg jobb lenne, ha elmenne szalag mellé, vagy esetleg pszichológushoz.
Mondjuk engem az ilyenek már annyira nem hatnak meg, de tényleg elég fárasztó, hogy sok kisebb boltban a pénztáros a világfájdalmát a vásárlókon vezeti le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!