Milyen gyakran tapasztaljátok, hogy flegma a pénztáros?Mit szoktatok csinálni ha ilyen?
Az utóbbi időben különböző nagyobb üzletláncokban is azt tapasztaltam, hogy az esetek 70%-ban a 20-25 közötti női pénztáros flegma, köszönni nem tud, szinte dobálja az árumat, és kezd tele lenni velük a hócipőm.
Nem akarok senkit sem bepanaszolni, meg nem akarok kötekedni/balhézni.Elhiszem, hogy sz_r, vagy hogy fele annyit keres mint a covid előtti munkájával, de akkor miért kell pénztárba ülni? Menjen polcot pakolni.
Leginkább az bosszant, hogy sem köszönni, sem elköszönni nem tudnak, még a flegmázásra azt mondom, hogy bebeszélem magamnak, de a köszönést avagy annak hiányát biztosan nem.
Most tényleg álljak ott, és köszönjek akár ötször egymás után mindig egyre hangosabban amíg nem köszön vissza?
Nem tudom, hogy más milyen gyakran tapasztalja, de tényleg Auchantól kezdve a Sparig újra és újra más pénztárosokkal találkozok, és már előre sejtem, hogy ki a néma Bob.
Persze nem néma, csak egy tapló aki nem tud köszönni.
Az is fura, hogy az idősebbek hallják ahogy köszönök, a fiatalabbak meg nem. (tisztelet a kevés kivételnek).
Szóval azt gondolom, hogy megfelelő hangerővel szoktam üdvözölni őket.
Ártanak ezzel neked kérdező?
Szerintem nem.
Akkor mit zavar?
Szerintem menj el egy hónapra pénztárosnak, akkor rájössz, hogy olyan hajtás van, hogy arra sincs idejük, hogy rád nézzenek. Az árut is nem "dobálják", hanem igyeketnek minél gyorsabban áthúzni, mert meg van nekik szabva, hoyg percenként hány darabok "kell" beolvasni, ha nem elég gyorsak, akkor levonnak a fizetéükböl!
Ilyen stressz mellett nem csoda, ha nem köszöngetnek, meg beszélgetnek veled!
"akkor miért kell pénztárba ülni? Menjen polcot pakolni."
JObb, ha tudod, NINCS külön pénztáros mge feltöltö - AZT kell csinálnia, amire éppen szükség van, ö nem válogathat! Szólnak neki, hogy a pénztárba menjen, neki meg oda KELL menni!
#1 A pénztáros (pincér, jegyszedő,stb.) ne visszaköszönjön,hanem előre! Természetesen érkezéskor, nem távozáskor.
#4 Van olyan pénztáros, aki ennek ellenére tud normálisan viselkedni.
#5 Ez üzletlánctól függ, 5-10 pénztáros helyeken valóban így van, a nagyobbaknál már szétválik.
Nem megyek pénztárosnak, mert nem bírnám.
De ismétlem, nem is megyek el pénztárosnak se árufeltöltőnek se semmi ilyesminek ami kapcsán olyan környezetbe kerülhetek ami idegen számomra.
Egy utasszállító repülőt sem tudnék vezetni, illetve ha lenne rá képesítésem sem szívesen csinálnám, ezért nem megyek oda sem.
Senki nem tart pisztolyt a fejemhez, hogy ezt vagy azt csináljam.
A saját munkámat úgy választottam meg, hogy ott megfelelően tudjak viselkedni, nem vagyok paraszt,bunkó, flegma, tudok köszönni.
Eleve úgy beszélünk a köszönésről mintha az olyan fárasztó lenne, biztos megszakad ha egy sziát ki kell nyögni.De a supershop kártyára rá tud kérdezni.
Meg ha már én adom neki a munkát avagy hozzájárulok a fizetéséhez, azzal, hogy ott vásárlok, férjen már bele egy köszönés, ennyi elvárásom lenne.
Azért ne én legyek már a hülye vásárló mert zavar, hogy nem köszön vissza.
Bezzeg ha úgy mennék oda, hogy "lesz egy" meg "adj egy *valamit*" akkor megy a felháborodás....
Ez már a covid előtt is így volt, és nem csak Magyarországon. Itt Angliában van egy üzletlánc, ahol az eladók rendszerint borzasztó bunkók, de magyarországi tapasztalatom is van bőven. Minden korú eladóból, főleg a nőknél.
Nem általánosítás, mert van, aki tényleg jól végzi a dolgát és segítőkész, de van, az az alja, aki rühelli munkáját és rühelli a vásárlókat. Aki nem köszön, aki nem azzal törődik, hogy a vevő az első, vagyis nem kéne vele bunkózni, ha kérdez, akkor válaszolni kéne, nem elindulni a másik irányba. Nem szívatni a vevőt. Én azt például elhiszem, hogy kötelező nekik elkérni a személyit, ha valakit gyufát, gyógyszert, sört vesz, de ha véletlenül nincs az illetőnél, akkor nem leállni bunkózni. (Főleg, ha a vevő elmúlt harminc, és ezt szóvá is teszi.)
Én egyébként pont az ilyen eladók miatt szoktam az automatánál fizetni. És volt már, hogy otthagytam teli kosarat az eladó minősíthetetlen viselkedése miatt.
Az viszont tény, hogy nem k döntik el, hogy most árufeltöltés vagy pénztári melót csinálnak aznap vagy abban a kábé három órában, amikor szembetalálkozol velük.
Meg az is, hogy a legnagyobb hajtásban, karácsony előtt is volt olyan eladó, akin látszott, hogy tök fáradt, mégis mosolyogva üdvözölt.
Máskülönben, ha olyan a helyzet, igenis jelenteni kell, managernek, panaszkönyvnek, akárkinek.
Engem nem zavar, teljesen átérzem, milyen szörnyű lehet pénztárosnak lenni, főleg a jelenlegi helyzetben.
Én is dolgoztam még egyetemista koromban pénztárosként, és én (remélhetőleg) soha nem voltam bunkó a vásárlókkal, de el tudom képzelni, hogy ha valaki mondjuk 5-10-15 éven keresztül ezt az alantasnak bélyegzett, lenézett foglalkozást űzi, akkor előbb-utóbb teljesen kiég.
Kérdező, te talán épp nem a taplóparaszt vásárlótípusba tartozol, de hidd el, belőlük legalább annyi van, mint taplóparaszt kasszásból. S még neked mondjuk heti 1-2 tapló pénztárossal gyűlik meg a bajod, addig szerencsétlen pénztárosnak napi 20-30 tapló vásárlót kell elviselnie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!