Mit gondoltok arról, hogy kevesebb tényanyagot adjunk át irodalomórán, törekedjünk arra, hogy a diákokból hozzuk ki, ne legyen csak és kizárólag informatív?
Figyelt kérdés
Azaz a diákok a szövegen keresztül képesekké váljanak arra, hogy irodalmi műveket (főként verseket) értelmezzenek, a magukévá tegyék. A tanár azért legyen ott, hogy rávezesse a diákot az önálló gondolkodásra, fejlessze a kreativitásukat, ráébressze az ott lévő befogadóközönséget arra, hogy a szöveget bármikor írták, az üzenet átkopogtat a mai korba. (ezen problémák igenis jelen vannak)2017. febr. 26. 13:05
1/2 anonim válasza:
Én egyetértek vele.
Fontosak a tények is, persze. Általános műveltséghez elengedhetetlen. Viszont, ha engedjük, hogy a diák maga értelmezze az adott művet, megtalálja a logikát, magáénak érzi, könnyebben tud az élet más területein is összefüggéseket találni.
Iskolában utáltam az irodalmat. Pedig szeretek olvasni, de mi értelme van bemagolni egy műelemzést, ha közben én teljesen máshogy látom az egész művet.
2/2 anonim válasza:
Volt olyan tanárom is, aki azt mondta: "mindegy, hogyan értelmezed a művet, de támaszd alá érvekkel, idézetekkel, hogy miért..." Na, nála szerettem az irodalmat. Kár, hogy csak rövid ideig tanított, mert elment szülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!