Ti nem tartjátok személyiséggyilkosnak az irodalomórát, meg úgy az iskolát?
Csak mert annyi dolgot belebeszélnek a művekbe, aztán neked vannak saját gondolataid a műről, és úgy vélik, az nem jó, mert nem azt tanultad meg, amit előírtak. Nem ellentmondásos ez így? Nem egy mű volt már, amiben teljesen mást láttam, mint amit belebeszéltek.
Nem jó semmire az iskola, csak birkanyájat alapítani.
Az egzakt tudományok oktatásának mindenképpen van értelme, ez vitathatatlan.Az olyan tárgyak esetében, mint az irodalom, szerintem van értelme az oktatásnak, csak felesleges olyan dolgokat is megemlíteni, amik teljesen szubjektívek.Viszont például tudni kell adott szempontok alapján elemezni egy művet, mert érettségin akár ismeretlen szöveget is kaphatsz feladatban elemezni.Erre tehát szükség van.Ezt úgy mondom, hogy az általam utált tantárgyak listáján mindig az első háromban ott van valahol az irodalom.
Én azzal nem vagyok megelégedve, amikor oda lyukadunk ki, hogy ezt, meg azt hogyan értelmezi a költő és az egyes szövegrészletek milyen háttér információt hordoznak.Ennek én sem látom semmi értelmét.
Nem. Azt tartom annak, amikor a diákok egymásról másolják az órán a dolgozatot, beleértve az esszéket is, amelyeket a netről nyomtatott ki az egyik, majd sokszorosították. Az én tanáraim az önálló, a költő életrajzával is stimmelő gondolatokat tartalmazó dolgozatokat mindig díjazták, pláne, ha jó stílusban is voltak megírva, jó helyesírással.
Egyébként az esszék arra jók, hogy kulturáltan is megtanulj valakit meggyőzni az igazadról, igazán nem mondhatod, hogy haszontalan.
Azt viszont sajnálom, hogy retorikát már a legtöbb iskolában nem tanítanak nálunk.
Attól is függ, hogy milyen iskoláról van szó. Ahová én jártam, ott számított az egyéni vélemény. Volt hogy úgy írtam ötösöket vers és novella elemzésből, hogy egy kukkot nem tanultam.
Amúgy hány éves vagy? Valószínűleg nem sokára kinövöd a dackorszakot.
Szokás mondani, hogy egy műnek annyi olvasata van, ahány olvasója. A magyarázat egyszerű. Minden ember más ismeretekkel, tulajdonságokkal , hangulattal rendelkezik, amikor a művet elolvasta.
Amit valaki a műből kiszűrt, annak vannak lényeges és lényegtelen részei. Az iskolában - elvileg - a lényeges részeket tanítják. Ez azt jelenti, hogy elég sok okosnak tartott ember elolvasta, és fontos dolgokban ugyanarra jutott. Ezt érdemes tanítani, mint az emberiség ismeretanyagát. Ettől még lehet saját gondolatod is.
Aki viszont egy műről alkotott véleménykülönbségből arra a következtetésre jut, hogy "Nem jó semmire az iskola" - arról bizony megalapozottan állítható, hogy kevesebbet tud, mint egy birkanyáj. Az is megalapozottan állítható, hogy azért jut ilyen következtetésre, mert utál tanulni, de ezt valahogy elfogadhatóbban szeretné elmondani. Viszont annyira nem tud semmit, hogy csak efféle jut eszébe. A nemtudás félelmet gerjeszt, rossz hangulatot kelt, majd gyűlölködővé tesz. Ellenszere csak egy van, a tanulás.
Nos az iskola,mint intézmény és közösség természetesen mindig kicsit az egyéniség rovására megy,de cserébe ad olyan dolgokat,amikhez amúgy nem mindenki tud hozzájutni. Ha megnézed az egész társadalom ilyen,de ha tudsz jobbat,akkor menj máshova.
Ami pedig a művek elemzését illeti. Szerintem is a lényeg inkább az,hogy tanulj belőle, és próbáld ki magad, gondolataidat. Viszont ne csak a saját véleményed szajkózd,hanem próbáld meg megérteni,hogy miért mondják azt,amit mondanak. Tehát kérdezz rá,hogy akkor ez miért van így, próbáld megérteni, többet profitálsz belőle,mint ha csak tagadnád.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!