Miért dolgozhatnak ilyen emberek kereskedelemben? Vagy rosszul ítélem meg a helyzetet?
Ma a párommal egy elektronikai üzletben voltunk, ahol már több 100e Ft értékben vásárolt. Mindig nagyra tartotta udvariasságukat, készségüket, korrektségüket.
Mivel szeretne egy jó fényképezőgépet, kinézett egyet a neten, és elmentünk a boltjukba, hogy közelebbről szemügyre vegye.
A Párom rögtön sorra került. Ekkor kezdődtek a meglepetések. Az egyik kolléga rendkívül kelletlen, sőt, mondhatom, udvariatlan volt. Párom szerette volna megnézni a gépet, arról tájékoztatást kapni, s a következő válaszokat kapta:
- "jó, megfoghatja, de nem kattintgathat vele, sem semmi mást nem tehet";
- "előbb vegye meg, utána próbálgassa";
- "a gép mínusz akárhány fokot bír" ("az mennyi?" - kérdezte Párom, mire a fiatalember mogorván: "nem tudom. Valahol a neten biztos megvan." Ekkor majdnem közbeszóltam, hogy erőltesse meg magát és nézzen utána.)
- "nem tudom, mekkora páratartalmat bír";
- "nézze, sokan várnak, nem érek rá itt keresgélni, nézzen utána a neten".
Ekkor Párom felállt és eljöttünk. Meg kell mondanom, nagyon csalódottak voltunk. Szerintetek normális ez a viselkedés?
Aki ilyen helyen dolgozik, annak nem kellene tájékozottnak lennie arról, amit árul, de legalábbis készségesnek?
most nem is értem a problémát.
egy vevőközpontú hozzáállás. a vevő a középpontban áll és ezáltal mindenkinek az útjában. :))
Nyugodtan küldd csak el azt a levelet.
Ha mindenki hallgat, sosem fog változni semmi.
köszi. Szerintem is az lenne a jó, ha mindenki szóvá tenné ilyenkor a sérelmeit. A párom hagyná a francba, de én tegnap elküldtem a levelet: pont ezért. Érdekes, hoyg a nagy munkanélküliség réme nem riaszt mindenkit kellőképpen. Tényleg úgy bántak vele, mint egy léggyel, akit nehezen lehet odébb hessenteni.
tetszett a vevőközpontúság új megközelítése:-).
az utolsó 3 válaszolónak üzenem:
nincsenek hülye kérdések, csak hülye válaszok. ha bemegy a vásárló, akkor azért mert vásárolni akar(na). ha kérdései vannak, akkor az eladó feladata, hogy azokat megválaszolja, hogy a vevőt kiszolgálja. EZ A FELADATA. természetesen nem köteles az összes műszaki cikk összes paramétereit kívülről tudnia, de akkor nézzen utána és ismerje az összefüggéseket.
ha ezeket nem teszi, akkor nem végzi a feladatát. ha nem végzi a feladatát, akkor nem érdemel fizetést. ha nem szolgálja ki a vevőket, akkor a vevők máshova mennek (kivéve a 3 utolsó hozzászólót). ha nem csinál forgalmat, akkor a kereskedő is veszélyben van, esetleg csődbe megy, és akkor nem csak annak az eladónak nem lesz állása, hanem sok más embernek sem.
és igen, majd én eldöntöm, hogy hol hagyom a pénzemet. én ott szoktam hagyni, ahol tisztességesen kiszolgálnak, ahol az az érzésem, hogy komolyan vesznek.
és egy komoly cég igenis örül ha visszajelzést kap a vásárlóktól (ebben az esetben reklamáció), mert akkor a vevő egy lehetőséget ad, hogy a cég korrigálja a hibáját.
értékesítési, kommunikációs és személyiségfejlesztési tréningre lehet nálam jelentkezni. :)
A válasz megírásának időpontja: ma 12:56
most mi ezzel a gond, hogy ezt megkérdezte? mondjuk én sem ez alapján döntöm el hogy milyen könyvet vásárolok, de ha neki ez heppje, hát legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!