Titeket nem idegesít vagy bosszant, hogy a reklámok készítői és azok megbízói teljesen hülyének nézik a fogyasztókat?
Ha lehet, kerülöm a reklámokat, tévében és a neten egyaránt, de nyilván nem tökéletes a védelem, mert gyakran futok bele:
- a nők millióinak szánt kozmetikumba, amelyet csak 17 nőn teszteltek,
- a csodakenőcsbe, amelytől a huszonéves modell nem lesz ráncos,
- az autószereléshez és mocskos munkákhoz csakis fehér ruhát viselőkbe, akiken csak a legújabb csodamosópor segít,
- a "klinikailag tesztelt" kifejezésbe, ami ugyan jól hangzik, de a teszt eredményéről nem mond semmit,
- az apróbetűs részekbe, amelyekből kiderülnek azok a dolgok, amik miatt nem érdemes foglalkozni a termékkel, de mivel tudják, hogy ezt senki sem olvassa el...,
- és abba, hogy egyre kevesebb konkrét infót kapunk és egyre inkább az érzelmeinkre akarnak hatni, nem terméket, hanem életérzést ajánlanak. Barátok, barátnők, nyár, buli, jókedv, mindezt persze csak a termék megvásárlásával lehet elérni.
Külön állatfaj a teleshop, ahol kifejezetten debileknek készült filmecskék mennek. Az idiótáról, aki egy botmixert nem tud összeszerelni, mert bonyolult és aki minden nap belefut abba a problémába, amelyik voltaképpen nem is létezik, de a reklámozott termékkel megszüntethető és a termékek közös tulajdonsága, hogy "még az eddigieknél is könnyebben kezelhető", pedig csak két alkatrészt kell összepattintani.
Ami pedig ennél is rosszabb, még mindig találkozok olyan emberekkel, akik azt mondják: ha a tévében bemondják, az nem lehet hazugság. Ha egy orvos állítja a reklámban, hogy a termék használ, akkor az valóban használ. Akik a reklámújságban nem képesek megkülönbözteti az ismeretterjesztő cikket a fizetett reklámtól stb.
Ezeket leszámítva nem, nem idegesít :)
Pontosan ilyesmikre gondoltam, kedves 3. válaszoló!
"A mi ragasztónk tízszer jobban ragaszt!" (Mint mi?)
"Csodálatos varázskenős, egy nap alatt megfiatalodik a bőre!" (Mondd ezt a nyolcvanéves öreganyámnak, rögvest elhiszi!)
"Ez a fogkrém vakító fehérré varázsolja fogait, klinikailag kipróbálva!" (Közben meg a többség nem tud elmenni a fogorvoshoz sem, mert nincs rá pénze...)
Úgyhogy ne kérdezd, első hozzászóló, hogy mire gondoltam, a hármas pontosan leírta...
A baj csak az, hogy ezekek még mindig sokan bedőlnek, a csalókhoz pedig dől a pénz... :-(
Mondom, hogy teljesen palira vesznek, és még csak nem is szégyellik magukat, nem enyhítenek a felsőfokú zengedezéseken, hanem egyre több a hazugság, és ezzel egyre nő az eladósodott réteg nyomora is.
De ezt azok, akiknek EZT kellene cenzúrázniuk, nem veszik komolyan...
a kérdésem provokativ volt.nyilván már én is láttam reklámot.
a 3-as válaszoló által leirt dolgok igazak.
DE...
Hogy nevezzük azt,aki bedől az ilyen átlátszó,klinikalag tesztelt hazugságnak? ...
És mi volt az eredeti kérdés- idegesít vagy bosszant, hogy a reklámok készítői és azok megbízói teljesen hülyének nézik a fogyasztókat?
A válasz azért nem,mert nem zavar,ha egy hülyét,hülyének néznek.
Érdekes dolgok ezek. Rengeteg ember kapcsolja el a tévét vagy veszi le a hangot, ha reklám jön. Rengetegen használnak adblockert a számítógépen, olvasás nélkül kidobják a reklámújságokat, nem veszik el a fecnit a szórólapos embertől az aluljáróban. A reklámozók tehát tudják, hogy az emberek egy része (jó része?) nem kedveli/utálja/gyűlöli a reklámot. Mégis megy.
Lehet-e azt mondani, hogy az ostobák működtetik a dolgot? Akik csak vásárolnak és vásárolnak? A legújabbat, az aktuális nap legjobb termékét. Mi többiek lenézhetjük őket, hogy idióták? De mi van, ha ezek az idióták (akiknél olyan jó érzés okosabbnak és ravaszabbnak lenni) működtetik a gazdaságot? Mi lenne, ha soha többé nem lenne tévéreklám, megszakítás nélkül nézhetnénk a filmeket és nem kellene óriásplakátokat bámulnunk? Meddig működne a gazdaság és mennyibe kerülne ez a világ?
"Hogy nevezzük azt,aki bedől az ilyen átlátszó,klinikalag tesztelt hazugságnak? ..."
Attól függ. Ha olyasminek dől be, amit mi ismerünk és fölényesen kikerülünk, akkor hülyének, idiótának, átlagamerikainak, magyartarka nagybaromnak stb. Ha olyasvalamivel csapják be, aminek mi is bedőltünk volna (mert nem lehetünk mindenben jók), akkor áldozatnak. Mert lehet, hogy nem veszel évente új telefont és gúnyosan felkacagsz, hogy "anyád vegyen zenélő napernyőt húszererér'", de lehet, hogy ezzel együtt homeopátiás szereket szedsz vagy X cégnél van biztosításod, ami mások szerint szintén nem vall nagy észre. Akkor most mi van? ;)
Valóban érdekes dolgok ezek.Általában megnézem a reklámokat.
Nem a készitőkkel van a gond,hanem a fogyasztókkal.
Azzal a fogyasztóval,aki azt hiszi,hogy a gyereke akkor fogja őt nagyon-nagyon szeretni,ha ... csokit vesz neki,és csakis akkor.
A kérdés feltevője a reklámok készitőjére dühös.Mert igy lehet eladni--mindenki ezt használja,ettől leszel boldog stb,stb--.
Persze igy is meg lehetne próbálni-Ez a mosópor pont olyan,mint a többi.Akár megvetné ezt is,de a másik márkával is ugyanigy fog mosni.
Szerintem a személyiségi jogaim sárba tiprásának minősített esete forog fenn! De komolyan: az időmet rabolják, megtévesztenek, elterelik a figyelmemet, stb. Biztos ki lehetne erre fundálni valami jogszabályt.
A korrekt az lenne, (ha már muszáj reklámozni) hogy azt egy külön reklámcsatornán tegyék (pl a tv-ben), és ha valaki azt akarja nézni, odakapcsol.
Engem a legtöbb reklám nagyon zavar.
Szerintem nem maga a reklám tényével van a baj, hanem annak minőségével. Pl ott voltak régebben azok a bizonyos erste reklámok, amiben az a szellemi fogyatékosnak is titulálható állítólagos család bohóckodott. Iskolapéldája az irritáló reklámnak. Ezeknél érzem azt, ha valakinek így kell eladni egy terméket, azzal szemben nem mutatnék túl sok szimpátiát, nemhogy bizalmat. Miért kell béna ripacskodással szembeköpni a nézőt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!