Mit gondoltok a kötelező hittanról meg erkölcstanról, van értelme annak hogy ezeket rá erőltessék a gyerekekre? Ettől majd kevesebb kiskorú bűnöző meg problémás kamasz lesz?
" egy töri és egy irodalom közé beesik egy erkölcstan, hát paff annyi baj legyen."
Nem, nem annyi baj legyen. Így is van elég idétlen készség/feleslegtantárgy: média, rajz, tesi, ének, etika (ha még van, 5 éve még volt nekünk)/filozófia, SEMMI szüksége nincs a gyereknek még egy idétlen "erkölcs"tanra is.
az erkolcstan errol is szol.
Az elet fontos es kevesbe fontos kerdeseit tanitja meg a gyereknek megtanit gondolkodni es ertelmezni ill kiallni a sajat igazadert.
Megtanit nem birkakent azt mondani amit a tomeg mond.
Megtanit meghallgatni a masik erveleset is.
Hittan : alapmuveltseg resze a biblia ismerete ez szugsegse a kepzomuveszethez es a tortenelemhez is.
a szulo feladata lenne az erkolcsi neveles de ha az elvalt anyuka sokadik elettarsat koptatja apuka pedig menekul a gyt fizetese elol ill mindket szulo gyarban 12 oraban huzza az igat akkor ki neveli a gyereket a FB vagy a net? a vilag mocska vagy a MTV?
A tarsadalomban nincsenek keretek nincs soc halo nincs egymas tisztelese ill ellenorzese igy honnan a fenebol tudja a gyerek mi az erkolcsos viselkedes?
Kell egy felnott pelda es kell az etikai vita a fylozofia a gyerekeknek hogy okos erett felnottek legyenek sajat gondolatokkal rendelkezo emberek nem konzumalo birkak fogyasztoi tarsadalom korcs termekei.
Hit: az vagy jon vagy nem Isten soha nem kenyszerit senkit ha figyeltel volna a hittanon van olyan hogy szabad akarat.
Az etika miért hülyeség? A tesi miért hülyeség?
Igen, a filozófiának és a médiának én sem láttam semmi értelmét, az tényleg arról szólt, hogyan készítsük ki a tanárt leghatékonyabban... Ellenben az etika, az erkölcstan és a hittan ehhez nem is hasonlítható.
Tesi meg igenis kell! A legtöbb gyerek egyáltalán nem sportol már semmit, legalább annyit mozogjon, amennyit muszáj.
Sem az erkölcstan oktatással, sem a hittanoktatással nincs bajom. De ebben a formában elfogadhatatlan a számomra.
Mégpedig azért, mert állami iskolában (függetlenül attól, hogy nem kerül be a bizonyítványba azonosíthatóan) nem szeretném, ha nyilvántartva, listázva lennének a katolikus, református, zsidó, egyéb stb. gyerekek. Sosem tudni, hogy a jövőben ki kerül sz.póágra, én nem tartom biztonságosnak, ha az állam kezében van egy ilyen dokumentum.
A másik ok az, hogy a kettő (bár van átfedés) nekem nem vagy/vagy. Megnéztem mind a kettőnek a tanmenetét, vagy legyen mindenkinek egységesen erkölcstan, emellett aki óhajtja, az viszi a gyerekét hittanra (vagy ahogy eddig, sok iskolában különóraként biztosították annak aki kérte), vagy hagyják az egészet a fenébe.
Ráadásul ha állami oktatás, akkor kell hogy egységes legyen, viszont felmerül ebben az esetben, hogy az állam beleszólhat-e abba, hogy mi hangozzon el egy pl. katolikus hittanon? Ha beleszólhat, akkor mégis hogyhogy??? Mi köze hozzá? Ha meg nem szólhat bele, akkor nem is lehet az állami oktatás része, mert mi az, hogy az állam nem szólhat bele abba ami az állami oktatás keretein beül elhangzik?
A harmadik okom meg az, hogy kik is mondják, hogy hűdezüllött a mai fiatalság? Két gyerekem van, nem járnak hittanra, de meg van tőlük követelve a másik ember tisztelete, a megfelelő viselkedés, a tanulás, mások tulajdonának a tiszteletben tartása, stb. Kikérem magamnak, hogy .......*öncenzúra*..... parlamenti képviselők, akik elszámolás nélkül vesznek fel mindenféle juttatásokat azt merészeljék mondani, hogy az én gyerekeimnek erkölcstan oktatásra kell menniük. Szerintem meg a képviselőknek, polgármestereknek kellene sürgősen részt venni egy erkölcstan továbbképzésen, amelyen átismételtetik velük a közszolga szó jelentését, a lopás fogalmát, stb.
Utolsónál a pont és magánál a Kérdezőnél.
Régen szakkör jellegű volt a hittan, aki akart, járhatott tanórákon kívül. Ráadásul nem mindenki római katolikus, vannak más vallások hívei is.
Az erkölcsi kérdéseket meg osztályfőnöki órákon is lehet feszegetni. Beszélgetéseket, vitákat folytatni. Meg úgy érzem, a szülő feladata elmagyarázni a gyereknek, mi a jó és a rossz. És még ez is szubjektív lehet. Semmi nem fekete és fehér. A helyzettől, az adott körülményektől is függ, mit cselekszünk és hogyan.
A gyerekeket az alapvető általános műveltségen kívül inkább arra kéne tanítani, amelynek hasznát veszik a mindennapokban. Erre jó mondjuk a társadalomismeret, nem tudom, hogy mindenhol tanítják-e.
Osztályozni pedig csak az alaptantárgyakból kéne, az olyanokból, mint pl. a torna vagy az ének, nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!