Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » A dohányboltban kétszer is...

A dohányboltban kétszer is nagyon pimaszul viselkedtek velem. Mit tegyek?

Figyelt kérdés
Írtam a panaszkönyvbe (amit alig értem el a 180 cm-mel), de sztem tuti nem lesz semmi következménye, hacsak nem írok a Nemzeti Dohányboltkereskedelmi Rt.nek. De nekik nincs panaszkezelési elérhetőségük. Ld. még: [link]

2020. jún. 6. 23:01
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
83%
Én mondjuk szívesen meghallgatnam a másik felet is. 😉
2020. jún. 6. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Nyilván. Amikor a panaszkönyvbe be akartam írni, hogy én is kicsit khm problémás voltam, nem tudtam, mert csak egy oldalnyit lehet kitölteni. Am. nem akarták odaadni a panaszkönyvet, nem lehetett kb. elérni és vissza is akarták kérni, továbbá biztonsági őr és rendőrség is felmerült az eladó részéről, ebből a biztonsági őrt abszolváltuk. Nekem adott igazat. Hüm.
2020. jún. 6. 23:18
 3/13 anonim ***** válasza:
91%
Itt az alkalom, hogy leszokj a dohányzásról.
2020. jún. 7. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

Le fogok, mert nem szolgáltak ki. :)))


Am. a panaszkönyvi lap nincs lepecsételve, pedig tv. szerint le kéne, hogy legyen, előre, a tömbben az összes lap.


Továbbá mivel nincs bélyegző, nem tudom, hogy ki a cég (mert nem a Nemzeti Dohánykereskedelmi Rt. sztem).


Szóval a panaszkönyv egy kuka.

2020. jún. 7. 09:12
 5/13 anonim ***** válasza:
53%
Kérdező, sajnos Magyarország egy fura ország. A többivel ellentétben itt mindig az eladónak, kiszolgálónak van igaza, a magyar ember meg becsicskul. Az első válasz is tipikusan magyar. Amíg ez nem változik, nem nagyon tudsz mit tenni. :(
2020. jún. 7. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

5

Igen, igazad van. Első válaszoló = nyilván én vagyok a hibás.


De sajnos nem, mert bár nagyon csúnyán viselkedtem, igazán az verte ki a biztosítékot, hogy egyszerűen nem voltak hajlanódak megmutatni, hogy x fajta cigiből milyen típusok vannak (3 mp), hiába mondtam, hogy nem látok el a polcig. Illetve nem akarták odaadni a panaszkönyvet és azt hitték, hogy nem fogom elérni, pedig de. :)) Aztán ugye a folytatás (vissza akarták venni, nem pecsételték le).

2020. jún. 7. 12:30
 7/13 anonim ***** válasza:
Van még panaszkönyv maszek világban? Hm...
2020. jún. 7. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

7

Van. Csak nem elérhető. :)) Se szó szerint, se sehogy.


Mai folyatás (holnap is lesz): odamentem, mondom, nincs lepecsételve a papír. Nem is kell, mondja a kedves barna hölgy. Mondom, oda van írva a papír aljára, hogy le kell. De nem. De igen. Akkor hadd beszéljek a főnökével. Nem. De igen. Jó. Akkor én lementem a főnökhöz (nem ám ő jött fel hozzám), nincs bent. A helyettese a tegnapi biztonsági őr volt. Hümmög. Mi a baj? Mondom semmi, csak nem kaptam pecsétet. Miért, az kell? Igen. Jó, beszél a főnökével. Helyette felhívja a kedves barna hölgyet, aki úgy ordít a telefonba, hogy én hallom. :) {Ez a hülye k.rva takarodjon már el innen, mit akar, stb.} Helyettes szeppenten hallgat. Most tényleg felhívja a főnökét. Az: jöjjek vissza holnap. Oké.


Ma am. megtudtam az x fajta negyedik típusának a nevét is. (Ami mellesleg a legjobb.) És még ki is szolgáltak vele. Csodás.

2020. jún. 7. 20:43
 9/13 A kérdező kommentje:

7

Fogyasztóvédelem: [link]


A Vásárlók könyve

A Vásárlók könyve A/4-es méretű, nyomtatott füzet. Fedőlapjára nagy betűkkel van rányomtatva elnevezése, illetve a vonatkozó törvény néhány passzusa. Jól látható helyre kell kifüggeszteni, hozzá tartozó tollat is kötelező biztosítani (2005. évi CLXIV törvény /5.§ 4/). A könyvborítót a helyi jegyző lepecsételt, nemzeti színű fonallal, valamint aláírásával hitelesíti. A nyomtatvány húsz, sorszámozott, hárompéldányos oldalból áll.

Amennyiben a vásárlónak bármilyen panasza van az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással vagy a kölcsönzött termékkel kapcsolatban, a panaszát szóban vagy a vásárlók könyvébe történő bejegyzéssel, írásban teheti meg. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.

Ha különösen sérelmesnek tartjuk esetünket, és a kereskedő nem orvosolja a panaszt, érdemes inkább a vásárlók könyvébe történő bejegyzést választani, mert a szóbeli kérést utóbb nehezebb bizonyítani. A kitöltés után nem az első, hanem a második lapot kell kitépnünk és eltennünk.

A vásárlók könyvét minden, a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatban álló kereskedelmi, vendéglátó, fogyasztási cikkeket javító és kölcsönző tevékenységet végző helyen lennie kell (pl. üzletben, piaci elárusító helyen, étteremben, büfében, motelben, benzinkúton), ezért ne fogadjuk el, ha a kereskedő azt állítja, hogy az ő boltjában nincs.

A vásárló által tett bejegyzést érdemben meg kell vizsgálni, és az intézkedésről a vásárlót tájékoztatni kell. A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket.

Az a kereskedő, aki a vásárlók könyvét szabálytalanul kezeli, a fogyasztóvédelmi felügyelőség intézkedésével, és akár ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal is számolhat (a szabálysértési tényállás megnevezése: kereskedésre vonatkozó szabályok megsértése).

A Vásárlók könyve nem csupán panaszkönyv, hanem észrevételeink, javaslataink megtételének helye is. Ezek kivizsgálására és megválaszolására ugyanúgy a fenti szabályok érvényesek, így a könyvet nyugodtan használjuk akkor is, ha nem akarunk kifogással élni.

2020. jún. 7. 20:46
 10/13 A kérdező kommentje:

Na szupi. "A kitöltés után nem az első, hanem a második lapot kell kitépnünk és eltennünk." Nekem az elsőt adták oda...


Am. mielőtt jönne a következő keresztkérdés: életemben először írtam be a Vásárlók Könyvébe. :)

2020. jún. 7. 20:47
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!