Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Hogyan védhetném meg magam a...

Hogyan védhetném meg magam a munkahelyemen?

Figyelt kérdés
Ügyfélszolgálaton dolgozom, és egyre nagyobb problémát okoz lelkileg feldolgozni, hogy vannak ügyfelek, akik rajtam töltik ki a bajukat. Egyedül vagyok az üzletben egész nap, nincs kamera sem. Sajnos sokszor előfordul, hogy olyan ügyfél jön be, aki csak azért jön, hogy kötekedjen. Soha nem szólok semmi rosszat, mindig illedelmesen válaszolok, igyekszem minden igényüket kielégíteni, ám 10-ből 9-nek ez nem elég, elkezdenek veszekedni velem. Nem tudom megvédeni magam, hisz nincs ott senki aki bizonyítsa, hogy nem én voltam bunkó. Ráadásul az ilyen ügyfelek, még rátesznek egy lapáttal, hogy adjam meg a főnököm számát, mert majd ő jól megmondja neki, hogy én milyen vagyok. Sajnos a főnököm nem látja be, hogy nem nekik, hanem nekem van igazam. Segítsetek, mivel védhetem meg magam. Nem akarom, hogy koholt vádak alapján vegyen elő a főnököm, vagy ne adj isten rúgjanak ki.
2008. nov. 23. 11:58
 1/6 anonim ***** válasza:
58%
Mindig az ügyfélnek van igaza, ezen kár is rágódnod. Te meg ott azért vagy, hogy képviseld az adott céget. Mégis kire borítanák az ügyfelek a mérgüket, ha nem rád? Amikor elvállaltad a munkát, ezzel tisztában kellett volna lenned. Ha kell a munka, akkor nyeljél, és mosolyogj, és ne panaszkodj a főnöködnek. Ha így csinálsz, akkor még ha el is jut hozzá valami infó, ami téged rosszul érint, akkor is meg tudod vele beszélni. De ha állandóan hozzá rohangálsz, akkor az ügyfélnek fog hinni.
2008. nov. 23. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Félreértettél!

Nekem eszembe sem jut rohangálni a főnökhöz. Próbálok nem tőrődni a bunkó ügyfelekkel, de bárki beláthatja, ha én magam nem vagyok olyan ember aki semmivel nem törődik, nem lehet nem foglalkozni azokkal a sérelmekkel, amiért nem is vagyok hibás. Az ügyfelek élnek vissza az "mindig nekem van igazam" előnyükkel, hogy majd ők jól bemártanak a főnöknél, hogy legyen egy jó napjuk. Igen tudom, hogy én vállaltam ezt, de sajnos azt kell mondja, kezd betelni a pohár. És más munkalehetőség nem igen adódik. Segítséget kértem, hogy, hogy védhetném meg magam, nem kioktatást.

2008. nov. 23. 12:59
 3/6 anonim ***** válasza:
54%
szerelj fel egy diktafont és rögzítsd egy nap történéseit... ha megmutatod a főnöködnek a felvételt akkor csak rájön hogy nem te vagy a hunyó!
2008. nov. 23. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
83%

Neked, mint ugyfelszolgalatosnak tisztaban kell lenned a jogokkal, mindket oldalrol. A vevo jogaival, es a ceged jogaival, eloirasaival. Innentol kezdve nincs miert veszekedned veluk szerintem. Segit valamit is a helyzeten? Nem.

Meghallgatod, es valaszolsz ra, de nem felhaborodottan, es nem azzal a tudattal, hogy ur isten o mar a 100. a mai nap, es nem birom idegileg, es megorulok, es mit erdekel ez engem, es....(magadban mondod magadnak).

Ehhez a munkahoz turelem, tisztelet, es megertes kell.

Nem mindegyik ugyfelszolgalat ilyen, szerintem ne menjen el ettol a munkatol a kedved, lehet hogy egy nagyon problemas, stresszes helyet fogtal ki, olyat, ahol rengeteg a reklamacio, nem tudom. Probalj valtani, mert nem eri meg, hogy tonkre tedd magadat, es idegben elj!

En is dolgoztam 1,5 evig ugyfelszolg. es bizony volt, amikor megigertek nekem is, hogy baseball utovel jonnek es szetvernek bennunket az irodaban, es sok-sok karomkodast is kellett hallgatnom.


Szerintem maradj nyugodt, csiga veru, es ha tovabbra is ugy erzed, hogy igazsagtalan a helyzeted, mert te igenis jol dolgozol, de azok a hulye vevok a hibasak, akkor pedig valts!

Minden jot neked!

2008. nov. 23. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
82%

Mit lehet tenni ebben a helyzetben? Ha a céged nem hajlandó rá, akkor saját költségen továbbképezni magad. Önismereti tréningre, konfliktuskezelésre járni.

Nincs olyan ügyfél, akivel nem lehet szót érteni. És ezt nem könyvből olvastam, hanem tapasztalatból. Van ideges, van direkt kötekedős és van normális is. Mindegyikre van megfelelő módszer, hogy hogy szereld le. Ha másképp nem, hogyan tedd nevetségessé saját szemében. Ezeket meg kell tanulni, mert ráérezni nehéz (de kell rá készség). Azonban ha te úgy érzed, hogy már nem bírod sokáig, akkor előfordulhat, hogy határaidat feszegeted. Ne tedd magad tönkre.

A kérdésben szintén egy fontos dolog van: Hogyan védd meg magad. Sehogy. Amikor az ügyfélszolgálaton ülsz, akkor nem téged bántanak, hanem a céget. Ezt is meg kell tanulni, és a céget kell képviselni. Nem magadat. Nem a te szüleidet emlegetik, hanem az általad képviselt szervezet szüleit. Nem te tehetsz egy rossz számlázásról, egy nem működő szolgáltatásról vagy egy rossz teljesítésről. Ez mind olyan dolog, amelyet meg kell tanulni kezelni, meg kell tanulni konfrontálódni.

Mielőtt félreértenél: Nem szégyen képezni magad, ez nem a tudatlanságod jele. Nekem volt olyan munkaköröm, ahol évente kötelező hat hetes tréning volt, amely igen kemény volt. (Igaz nálunk nem ügyfélszolgálat miatt, hanem kicsit komolyabb okok miatt.)

Nézz körül, hidd el, segíteni fog - ha ebben a munkakörben akarsz dolgozni. Amellett egy jó konfliktuskezelő ügyfélszolgálatos igen hamar sokra is viheti. Ezért éri meg ezekbe a tanfolyamokba akár önerőből is belefektetni.

2008. nov. 23. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Sokat segítettetek! :)
2008. nov. 26. 10:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!