Hogyan védhetném meg magam a munkahelyemen?
Félreértettél!
Nekem eszembe sem jut rohangálni a főnökhöz. Próbálok nem tőrődni a bunkó ügyfelekkel, de bárki beláthatja, ha én magam nem vagyok olyan ember aki semmivel nem törődik, nem lehet nem foglalkozni azokkal a sérelmekkel, amiért nem is vagyok hibás. Az ügyfelek élnek vissza az "mindig nekem van igazam" előnyükkel, hogy majd ők jól bemártanak a főnöknél, hogy legyen egy jó napjuk. Igen tudom, hogy én vállaltam ezt, de sajnos azt kell mondja, kezd betelni a pohár. És más munkalehetőség nem igen adódik. Segítséget kértem, hogy, hogy védhetném meg magam, nem kioktatást.
Neked, mint ugyfelszolgalatosnak tisztaban kell lenned a jogokkal, mindket oldalrol. A vevo jogaival, es a ceged jogaival, eloirasaival. Innentol kezdve nincs miert veszekedned veluk szerintem. Segit valamit is a helyzeten? Nem.
Meghallgatod, es valaszolsz ra, de nem felhaborodottan, es nem azzal a tudattal, hogy ur isten o mar a 100. a mai nap, es nem birom idegileg, es megorulok, es mit erdekel ez engem, es....(magadban mondod magadnak).
Ehhez a munkahoz turelem, tisztelet, es megertes kell.
Nem mindegyik ugyfelszolgalat ilyen, szerintem ne menjen el ettol a munkatol a kedved, lehet hogy egy nagyon problemas, stresszes helyet fogtal ki, olyat, ahol rengeteg a reklamacio, nem tudom. Probalj valtani, mert nem eri meg, hogy tonkre tedd magadat, es idegben elj!
En is dolgoztam 1,5 evig ugyfelszolg. es bizony volt, amikor megigertek nekem is, hogy baseball utovel jonnek es szetvernek bennunket az irodaban, es sok-sok karomkodast is kellett hallgatnom.
Szerintem maradj nyugodt, csiga veru, es ha tovabbra is ugy erzed, hogy igazsagtalan a helyzeted, mert te igenis jol dolgozol, de azok a hulye vevok a hibasak, akkor pedig valts!
Minden jot neked!
Mit lehet tenni ebben a helyzetben? Ha a céged nem hajlandó rá, akkor saját költségen továbbképezni magad. Önismereti tréningre, konfliktuskezelésre járni.
Nincs olyan ügyfél, akivel nem lehet szót érteni. És ezt nem könyvből olvastam, hanem tapasztalatból. Van ideges, van direkt kötekedős és van normális is. Mindegyikre van megfelelő módszer, hogy hogy szereld le. Ha másképp nem, hogyan tedd nevetségessé saját szemében. Ezeket meg kell tanulni, mert ráérezni nehéz (de kell rá készség). Azonban ha te úgy érzed, hogy már nem bírod sokáig, akkor előfordulhat, hogy határaidat feszegeted. Ne tedd magad tönkre.
A kérdésben szintén egy fontos dolog van: Hogyan védd meg magad. Sehogy. Amikor az ügyfélszolgálaton ülsz, akkor nem téged bántanak, hanem a céget. Ezt is meg kell tanulni, és a céget kell képviselni. Nem magadat. Nem a te szüleidet emlegetik, hanem az általad képviselt szervezet szüleit. Nem te tehetsz egy rossz számlázásról, egy nem működő szolgáltatásról vagy egy rossz teljesítésről. Ez mind olyan dolog, amelyet meg kell tanulni kezelni, meg kell tanulni konfrontálódni.
Mielőtt félreértenél: Nem szégyen képezni magad, ez nem a tudatlanságod jele. Nekem volt olyan munkaköröm, ahol évente kötelező hat hetes tréning volt, amely igen kemény volt. (Igaz nálunk nem ügyfélszolgálat miatt, hanem kicsit komolyabb okok miatt.)
Nézz körül, hidd el, segíteni fog - ha ebben a munkakörben akarsz dolgozni. Amellett egy jó konfliktuskezelő ügyfélszolgálatos igen hamar sokra is viheti. Ezért éri meg ezekbe a tanfolyamokba akár önerőből is belefektetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!