Az egyetemeknek nem az lenne a lényegük, hogy értelmiséget képezzenek?
Miért van tele a legtöbb egyetem oda nem illő egyénekkel? Sokat még középiskola közelébe se engednék. Miért nem tesznek ez ellen valamit? Mondjuk miért nem emelik meg drasztikusan a felvételi ponthatárokat? Egy egyetemnek a leggyengébb szakára is kihívás legyen bejutni. Miért kell értelmes, tanulni vágyó emberek közé beengedni a szó szerinti (züllesztő) csőcseléket?
A tanulandó mennyiséget is emelni kéne azoknak, akik bejutottak. Sokkal keményebb szabályok kellenének.
Igen, persze, akkor nem hogy fele, töredék ennyi diplomás sem lenne. Na és? Hol ezzel a baj? A diplomának magas szintű értéknek kéne lennie, nem?
Szerintem úgy lenne korrekt, ahogy Ausztriában csinálják:
mindenki bekerülhet egyetemre akinek van egy érettségije + nyelvvizsgája, ha telített a felvételi keretszám, akkor felvételi szűrést vezetnek be.
Első évben pedig ott A Steop vizsga, ahol szitán át szórják az embereket, sokan kibuknak.
Tehát az esélyt meg kéne mindenkinek egyenlő arányban adni, hogy bizonyítson, és ha valakit felvesznek, onnantól kezdve már csak az illetőn múlik. A jó teljesítményedért pedig az összes évnyi tanulásodat a állam finanszírozza, visszafizetés, és minden egyéb tandíj nélkül.
"Az a gond, hogy a tanulandó mennyiségen semmi mást nem tudsz értelmezni, csak "mennyiséget"."
Mert mást nem is lehet érteni rajta. Ha szerinted növelni kell a tanulandó mennyiséget, akkor a mennyiséget kell növelni szerinted.
Amúgy azért ezt emeltem ki a kérdésedből, mert teljesen bullshit az egész, és ez az egyetlen konkrét javaslat. A többi mondat mind csak valamiféle felsőbbrendűségi érzést hordoz magában, "oda nem illő egyének", "csőcselék", de nem tudjuk meg, mi a problémád. Aztán hogy "keményebb szabályok kellenének", de ez semmitmondó, nem tudjuk meg, mire gondolsz.
Az egyetlen kihámozható konkrét gondolat, hogy szerinted növelni kéne a tananyag mennyiségét. Ezzel meg abszolút nem értek egyet.
De.
Te például nem tartozol ebbe a körbe.
"Miért van tele a legtöbb egyetem oda nem illő egyénekkel?"
-Sokan nem tudják mit akarnak.
"Mondjuk miért nem emelik meg drasztikusan a felvételi ponthatárokat?"
-Mert akkor nem lenne kit tanítani.
"Egy egyetemnek a leggyengébb szakára is kihívás legyen bejutni."
Az nem a legjobb ötlet... Ismerek olyat, aki erős hármas tanuló volt a gimnáziumban és most kiemelkedő a szakmájában.
Ha nehezebb lett volna az egyetemre bejutás valószínűleg most teljesen mást csinálna.
"A tanulandó mennyiséget is emelni kéne azoknak, akik bejutottak. Sokkal keményebb szabályok kellenének."
-Nem mert akkor senki sem végezné el az egyetemet. Meg az Bsc képzésnek csak egy alapot kell adnia, nem feltétlenűl kell piac képes dolgokat vagy kifejezetten bonyolult akadémiai témákba bele mennie. Arra van a Msc és Phd
"A diplomának magas szintű értéknek kéne lennie, nem?"
-Nem, egy Bsc diplomának nem kell magas szintű értéknek lennie.
Ha téged ennyire érdekel az adott szak amit tanulsz, akkor csinálj Msct majd Phd-t belőle és már is érezni fogod, hogy létezik nehezebb tananyag, létezik magasabb tudást igénylő képzést és létezik olyan akadémiai környezet ahol mindenki keményen tanulni akar.
Azért azt remélem érzékelitek hogy a kérdező azt véletlenül sem mondja el hogy egyetemre jár-e, ha igen akkor pedig milyen szakra:D
BME, ELTE? SOTE?:D
A felvetett kérdésre érkezett 3-4 normális válasz, ezeket köszönöm, bár nem feltétlenül ilyen irányzatokba próbáltam elmenni a kérdéssel. Kicsit pontosabban kellett volna ezt megfogalmazni :D
A kötekedő, ideböfögő emberkéknek meg sok sikert kívánok az élethez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!