Egyáltalán; szükség van még manapság az iskolákra?
Az iskolák tanulásra és szocializációra vannak.
Tanulni a gyerek nyugodtan tud egyedül vagy minimális útmutatással is.
Szocializálódni lehet bármilyen más közösségben is, sőt hasznosabb, ha többgenerációs közösségben történik.
Magántanulóként többet-jobban tanulni egy nem speciális igényű gyerek, vizsgázni akárhová bemehet időnként, arra sem kell iskola. Az iskolákból lehetne közösségi központokat szervezni, egész nap nyitottan, tanítás, órák nélkül.
19.22.
Nem személyes érdeket gondoltam, hanem az általános érdeket a tanítási rendszerben. És nem csupán Mo-on, mindenütt. Hogy ha egy gyerek már fél év alatt megtanul olvasni, akkor sajnos -?- már nincs szükség olvasni tanításra. Érdemes visszatartani, különböző látszatfeladatokkal, hogy hacsak lehet ne tanuljon meg hamar olvasni. Teljesen logikus. Igazából nem is lesz baja a gyereknek.
Kérdező, az elgondolással alapvetően (egyebek mellett) az a probléma, hogy lehet, hogy remekül tudna tanulni a diákok 10-15%-a úgy, ahogy te mondod, DE vannak olyan népcsoportok, ahol ez egyáltalán nem fontos. A gyerek nincs hozzászokva a tanuláshoz, iskolába nem kell mennie, elmegy vizsgára, ha megbukik, jövőre megint nem tanul.
Aztán azt azért említsük meg, hogy a mai hete 30-40 óra mellett is rengeteg diák jár magántanárhoz. Otthon egyedül tanulni nem könnyű és nem mindenkinek megy -még így sem-, de számold ki, hogy milyen kiadásokkal jár mondjuk 10 tantárgyból heti 1 óra 1 alkalom 2 ezer forint, egy hónapban 4 hét van, az 2000*10*40=80 000 forint, a pedagógusok nem maradnának állás nélkül, sőt az összes tanár el tudna helyezkedni, mint magántanár, sőt őrült nagy hiány lenne, szóval a magántanárok tarifája is felmenne... Aki tehetné magántanár, aki nem, annak a gyerek lemarad, megbukik, aki meg nem foglalkozik ezzel... had ne folytassam...
Spadeseven; az egyetem szerintem nem "iskola", mint olyan.
Nyilvánvaló, hogy nem az orvosképzésről beszéltem, hanem GYEREKEK tanításáról, tanulásáról.
Bár a leendő orvosok is gyerekként kezdták a tanulást, az igaz.
iskolára azért van szükség, mert felkészít az életre és ezt nem a tananyag miatt mondom, a rengeteg bemagolásra szánt, soha nem használt adatok miatt, nem - azoktól meg lehetne szabadítani a diákokat
az iskola olyan képességek megszerzésére is hivatott, melyeket csak közösségben lehet elsajátítani és az életben, a munka során elengedhetetlenek: kommunikáció, figyelem, megértés, türelem, kitartás, koncentráció, elhivatottság, mások elfogadása, segítségnyújtás, együttérzés, együttműködés, lojalitás .... lehetne még sorolni ..
az internet előtt ülő diákokból csak egy elszigetelt, monitorfejű, magányos ... életképtelen generációt lehetne kineveli
19.35.
Értem én; nem is gondoltam a speciális igényű gyerekek egyedül hagyására. De neki is lehetne jobb lehetőség az iskolarendszer helyett.
És szerintem egyáltalán nincs szükség a töménytelen magánórára.
Meg kell várni, hogy a gyerek érdeklődik valami iránt, nem pedig ráerőltetni, hogy mikor mit tanuljon. Előbb-utóbb egymás után mindenféle dolog érdekelni fogja, és akkor erőlködés, erőltetés, külön órák nélkül saját maga fogja megszerezni magának azt az ismeretet, ami őt kielégíti.
Ugyanezt már ráhagytuk a gyerekekre, születés után, hogy ne mi határozzuk meg, hogy hány óránként mennyit esznek, és mikor ülnek-állnak-járnak, stb. Miért nem bízunk bennük, hogy maguknak időben megszerzik az ismereteiket, ahogy megértek rá?
Aztán, ha vagy amikor kiderül, hogy valaki speciális igényű -ahogy manapság mondjuk-, akkor kaphat szaksegítséget, mint a kisgyerek, ha nem áll "időben", vagy nem tanul beszélni, stb.
19.42.
Ezért írtam, hogy az iskolákból közösségi központokat kellene szervezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!