Hogyan lehetek egyetemi nyelvtanár? Érdemes egyáltalán?
2. vagyok, az "érdemes-e" részt kihagytam, bocsi, ebédeltetem a kölkeimet közben. :)
Ez relatív. Az egyetemi nyelvtanítás nem a nyelvtanulásról szól, a nyelvszakos hallgatók többsége (az angolosoké és a franciásoké biztosan) már jól beszéli a nyelvet. Ami az egyetemen történik, az kutatás, nyelvészet (sokszor nagyon száraz és érdektelen, de ezt majd úgyis megtapasztalod), hangtan...tehát nem tudom, hogy te mire gondolsz, amikor a nyelvtanítás mint cél lebeg előtted, de lehet, hogy egy nyelviskolában jobban éreznéd magad, ott is többnyire felnőtt embereket tanítasz, és csupa olyat, aki azért megy oda, mert tanulni akar.
Annak való a tudományos pálya, akit tudományos szinten érdekelnek a nyelvek. Én a saját példám alapján azt gondolom, hogy ezt egy érettségi előtt álló tini ritkán tudja reálisan felmérni. Az egyetem első 1-2 évében ez úgyis eldől, és még akkor is ráérsz eldönteni, hogy milyen irányba mozdulsz.
Egy biztos, az egyetemi tanárok nem keresik halálra magukat, és szinte kivétel nélkül mind több lábon áll és nem csak ebből él. Úgyhogy szerintem fogadd meg a tanácsomat, amit az előző válaszomban írtam, legyél aktív az egyetemen, építs kapcsolatokat, kutass, publikálj, kísérletezz, keresd a helyed, mert ezek nélkül nehéz érvényesülni, főleg bölcsész pályán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!