Szerintetek gáz nem bejárni előadásokra?
A legtöbben azt fogják mondani, hogy nem gáz, ezt borítékolom... Nem értek velük egyet. Sokat elárul rólad, a morálodról mindaz, hogy állsz a munkádhoz, hisz ne feledjük, neked a munkaköröd egyetemista, ott vannak kötelezettségeid.
Hiszek abban, hogy amit te beleadsz az élet mindennapjaiba, azt fogod visszakapni idővel...
Mondjuk sokak nem járnak be, s ahhoz képest mennyire buta sok egyetemista (tapasztalat), elgondolkodtató, hogy akkor egyáltalán mit érnek a mindennapokban intellektuálisan, morálisan.
Tudom, lepontozás vár rám, de a keserű igazság ez...
Az első hozzászólásban van némi igazság. de a hatékonyságot is mérlegre kell tenni; én szerettem előadásokra járni, de nekem is volt olyan előadóm, aki egyszerűen nem tudott normálisan előadást tartani (saját bevallása szerint sem), így -mivel első órám volt aznap az ő előadása- azon a napon tovább tudtam aludni, így több energiám volt a többi tárgyra. A másik, hogy a gyakorlatok többségén megérted az elméletet is, emiatt sem feltétlenül érdekes, ha nem mész be az előadásokra.
A másik dolog a prioritás; mindenkinek van olyan tárgya, amin "csak legyen meg a kettes", azt a tudást pedig a gyakorlatokról össze lehet szedni.
Ha viszont érdekel az adott tárgy, és még az előadás is élvezetes, akkor kár kihagyni. De, ha te úgy döntesz, hogy neked a munka fontosabb az adott előadásnál, azzal sincs semmi baj.
Csatlakozva a 3. végéhez, pont ez mutatja a hozzáállásod, mennyire is érdekel téged az egészre...
Sz....sz te az egészre, legyen meg, és szevasz... Szted ez gáz?
Önmagában nem gáz, HA érted enélkül is az anyagot.
"nem is nagyon értem többnyire, hogy miről beszélnek"
Emiatt gáz.
#1
Szerintem amíg jól teljesít valaki vizsgákon, semmi problémás nincs abban, ha nem jár be pár adott órára. A munkában sem az lesz a lényeg (a legtöbb értelmiségi szakmában) hogy végig üld a napi 8 órát, hanem hogy a munka amit a főni adott kész legyen időben.
Nyilván. De a hozzáállásnak nem annyiból kell állnia, hogy robot módra csinálja azt, amit mondanak. Valahol ez a lényege az "értelmiségi" szakmáknak, az önálló gonolkodás, helyzet felmérése és ahoz megfelelő reakciók.
Az egy dolog, hogy sok hülye egyetemista rossz felfogással hagy ki órákat, de az alapjában véve más probléma, mint önmagában "nem bejárni".
Az egyetemisták leginkább azért hagyják ki az órákat, mert feleslegesnek, unalmasnak tartják azokat.
Az önálló gondolkodás? Ha valaki nem érti az anyagot, meg amit beszélnek az órán, akkor annak milyen diszciplináris önálló gondolkodása lehet? Az alapok hiányoznak...
A hozzáállás az alázat; hogy megalkuvás nélkül tedd a dolgod, akkor is, ha alantasabb munka van soron.
Szorgalmi időszakban az egyetemi óra a soron következő... És ne a gyakorlaton akarjuk már megérteni az elméletet, és ezzel feltartva a bent lévők felét csak azért, mert egyesek szarnak magasról a dolgokra.
Lehet itt magyarázni a bizonyítványt, de akinek büdös a munka, szarik mindenre, ami a dolga lenne és tesz magasról arra, hogy mi is a kötelessége, annak egyetemen (a véleményem szerint) semmi keresni valója.
Bűn az ilyen hozzáállással rendelkezők kezébe diplomát adni, hogy aztán verje a mellét, hogy milyen baromi okos, de közben általános műveltsége, alázata kalap macskaürüléket sem ér.
Ez sajnos tapasztalat és nem, nem 1 egyetemista, nem 2 alapján mondom, hanem százas nagyságrend alapján.
"Az egyetemisták leginkább azért hagyják ki az órákat, mert feleslegesnek, unalmasnak tartják azokat.
Az önálló gondolkodás? Ha valaki nem érti az anyagot, meg amit beszélnek az órán, akkor annak milyen diszciplináris önálló gondolkodása lehet? Az alapok hiányoznak..."
* Igen. Pontosan. Ez a baj, amikor valaki úgy nem jár be, hogy nem érti az anyagot. Egyet értek veled.
De kérlek idézzük fel a középiskolás érvelés esszéket. Ez az érv nem támogatja az eredeti álláspontod. Te most azt mondod, "nem bejárni rossz, ha (...)" miközben az eredeti álláspontod az volt, hogy nem bejárni rossz, kész pont. Mintha én azt mondanám, hogy egy függvény globálisan folytonos, mert egy (a,b) ⊂ Df intervallumon folytonos.
"A hozzáállás az alázat; hogy megalkuvás nélkül tedd a dolgod, akkor is, ha alantasabb munka van soron."
Nem. Ez a hozzáállás robotokat képez. Az egyetemnek nem ez a célja. Az egyetem elsőszámú célja, hogy elsajátítsa az ember az adott tudományágat. Ha a diák talál erre egy jobb módot, akkor semmi baj nincs azzal, ha azt választja - amíg képes demonstrálni a tudását.
A gyerek nevelése a középiskolában véget ér.
"Szorgalmi időszakban az egyetemi óra a soron következő... És ne a gyakorlaton akarjuk már megérteni az elméletet, és ezzel feltartva a bent lévők felét csak azért, mert egyesek szarnak magasról a dolgokra.
Lehet itt magyarázni a bizonyítványt, de akinek büdös a munka, szarik mindenre, ami a dolga lenne és tesz magasról arra, hogy mi is a kötelessége, annak egyetemen (a véleményem szerint) semmi keresni valója.
Bűn az ilyen hozzáállással rendelkezők kezébe diplomát adni, hogy aztán verje a mellét, hogy milyen baromi okos, de közben általános műveltsége, alázata kalap macskaürüléket sem ér.
Ez sajnos tapasztalat és nem, nem 1 egyetemista, nem 2 alapján mondom, hanem százas nagyságrend alapján."
Jogos, de sosem cáfoltam ezt. Lásd: *
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!