Mérnökinformatika szakon mennyire mélyen tanítanak programozást?
Szerintem nem minden a programozás. Persze ezer szállal kötődik az informatikához, de vannak IT-s munkák bőven, amelyek nem fejlesztők, programozók (Product support, rendszergazda, sales IT területen, adatelemző-igaz abban van matek bőven).
Így lehet egy gazdinfóval jobban járnál, mert eleve nincs annyi programozás benne. Ennek ellenére az informatika alapja a programozás és a matek, így tudni kell valamilyen szinten. De egyetemen amúgysem olyan vészes, meg kerüld el a nehéz egyetemeket.
4.
Nem úgy értettem, hogy könnyű az egyetemi programozás, hanem úgy, hogy nem pont a gyakorlati hasznát kapod meg.
#5
Jah, igen, az is benne van, de nem a te mondandódra reagáltam ezzel elsősorban, hanem magára a kérdésre:)
Én se értem, hogy akkor miért a mérnökinfot nézed. Ha közeli területet akarsz, akkor vagy ahogy írták gazdinfo, vagy akár villamosmérnökire is mehetsz.
Azért a mérnökinfonak elég fontos része a programozás. A programozás az, ami minden félévben lesz, akár több tárgy keretein belül.
Nem kell az elvégzéséhez hatalmas tudás, viszont ha leszarod és nem érdekel, akkor szerintem nehezedre fog esni, 3-4 tárgyból leülni, megérteni a komolyabb koncepciókat és utána még kódot is írni valami házihoz.
Én szegeden végeztem Mérnökinfo Bsc-t.
Szinte pontosan ugyan azok a programozós tárgyak vannak mint programtervezőin.
És pontosan ugyan olyan mélységig. Annyi a hogy a mérnökin még több mindent tanul mellé az ember. Fizika/elektronika/mikrovezérlők stb stb.
Programozós tárgyak a mérnökin:
-Assembly
-Algoritmusok és adatszerkezetek.
-Mesterséges intelligencia
-Rendszerfejelsztés
-Alkalmazás fejelsztés
-Közelítő és szimbólikus számítások
-Programozás alapjai
-Programozás 1
-Programozás 2
De ugyebár ettől még van több is ahol kell a programozás.
A programozás 2 kurzus jelenti a végét és ez a tematikája:
Alapfogalmak az objektum-orientált programozással kapcsolatban
Erőforrások az Informatikai tanszékcsoport oktató kabineteiben
C/C++ érvényességi tartomány típusok (scope)
A névtér (namespace) scope
A classutasítás
Beágyazott osztályok, típusok
Az öröklődés
Objektumok életciklusa (létrehozás és megszüntetés), konstruktorok, a destruktor, valamint a copy-konstruktor
Operátor overloading, és a friend modifier használata
Smart pointerek, és member pointerek, referencia típusok, C és pascal eljáráshívás
Virtuális eljárások, absztrakt osztályok, késői hozzárendelés (late binding)
A volatile, const, inline modifierek használata
Statikus adattagok és metódusok
A template utasítás, alapismeretek STL-re (Standard Template Library) vonatkozóan
Absztrakt adattípusok használata, objektum-orientált programozás
Windows programfejlesztéssel kapcsolatos bevezető ismeretek
Kb most ennyi jutott eszembe.
#8
Ez egyébként tévedés. A proginfon mélyebben tanuljunk. Ott tanulják mögé sokkal durvábban a matekot.
Régen pont ezért volt programtervező matematikus a képzés neve.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!