Milyen az Óbudai Egyetem villamosmérnöki kara?.





Három egymás utáni mondatot kezdtél egyébként-tel. :)
A felsőoktatási intézményekben félévente-évente annyit kell megtanulni, kilóra, mint a négyéves gimi alatt.
Bármilyen szakmai előtanulmány akkor jelent előnyt, ha az intézményben szó esik róla (de akkor is csak 5 percig, mert utána jön két differenciálegyenlet), vagy később azon a határterületen mozogsz.
"mindig is szálka lesz"
No, hát ez az. Ez csak az emberi kicsinyesség kérdése. Abból sajnos nagyon sok van. 100 végzettből 10 az,. akot nem érdekel a szomszéd diplomája. Az irodában a különbség úgyis elmosódik, a műegyetemes elfelejti, amit el lehet, a másik meg felszedi, amit kell.





Gimnáziumból, nulla szaktudással mentem Kandóra, s habár valószínűleg nem leszek a szakmám Bill Gates-e, szerintem teljesen korrekt az egyetem, főleg egy BME-hez képest. Én azért jöttem ide, mert érdekelt a szakma, illetve lehetőleg úgy szerettem volna egy értékes diplomát megszerezni, hogy közben nem megyek tönkre idegileg.
Én még E-tanterves vagyok (nyilván), de nektek, gólyáknak az É-tanterv teljesen más, nincs annyi felesleges szivatás (ha nem módosítanak megint), viszont nektek is szórótárgy a Matek 1-2, a Villamosságtan 1-2, az Elektronika 1-2 (ott szakközepesek is bőven hullottak!), illetve Programozáson is nagyon szórják az embereket.
Matek I-en komplex számokat (ez nagyon fontos lesz Villanyon!), mátrixokat, határértéket, deriválást, integrálást, improprius integrálokat tanultunk főleg. Hogy a Fourier-transzformáció Matek 1-en, vagy Mat2-n volt, arra nem emlékszem már.
Matek II-n Fourier volt (?), Laplace-transzformáció, bizonyos szinten Valószínűségszámítás, és... hirtelen többre nem emlékszem.
Villany1-en alapvető dolgokat tanultunk, Ohm törvény, delta-csillag számolás, feszültség/áramosztás (egy ill. kétszintű fesz.osztó), két-háromhurkos összetett áramkörök számítása szuperpozícióval, mátrixxal, Norton-Thevenine és Millmann-tétel segítségével... Megmondom őszintén, szakközepesek kisujjból csinálták, de én a szuperpozíciót mindig is utáltam, beletévedtem. Rossz gimisként jobban szerettem az egyenletrendszerket használni, de ez nagyon részletkérdés.
Villany1-en vettünk még bizonyos szintű mágnesességtant, elektromágneses tereket, Maxwell tételeket átvettük, de a vizsgán nem ezek voltak fókuszban. Elméleti részen kérdezte, de gyakorlati részen csak minimális számítás volt.
Villany2-n bevezettük a komplex számokat, váltakozó feszültségről működő áramköröket számoltunk, bevezettük a komplex impedanciák fogalmát (ohmos ellenállás + reaktancia). Frekvenciatartományban megnéztük, hogy egy négypólus (vmilyen áramkör) a bemenő szinuszjel frekvencia függvényében milyen kimeneti jelet ad. Nyquist diagramokat és Bode diagramokat számoltunk.
Elég nehéz témakör, a Villany2 gyakorlatot próbáld felvenni Tóth Zoltánhoz, ha a Tavaszmezőre mész!
Elektronika1-en diódákról, egyenirányítókról, tranzisztorokról beszéltünk, nagyon röviden elmondva, de nekem gimisként nagyon nehéz volt az anyag, + rengeteg rossz áramköri elem van a laborban, nehéz a tárgy, áh... erről esetleg privátban.
Méréstechnikán a mérőműszerek kezelését, jelek (feszültség, áram, ellenállás stb.) mérését fogod nagy vonalakban tanulni, pl. első órán mi a tápegység belső (avagy kimeneti) ellenállását mértük, ráaggattunk egy pot.métert, és megnéztük, hogy a pot.méter mely állásban feleződik meg a beállított kapocsfeszültség... ilyenek.
Programozáson C nyelvet fogtok tanulni, sajnos a prog. oktatás eléggé színvonaltalan, egy év alatt alig tanultunk valamit, sokat is felejtettem, most Arduino/számítógépes projektekkel próbálom majd ennek a tudásnak a hiányát pótolni.
Digitális technika I-II nem nehéz, főleg ha már tanultad. Korrekt a tanár szerintem.
Kb. az első 1-1,5 év szakmai tárgyairól írtam, a későbbiekkel felesleges rágódnod, egyrészt addigra belejössz, másrészt állandóan változtatják a tanterveket, szóval fogalmam sincs, hogy akár csak szeptemberben a gólyáknak mi lesz.
Egyébként jellemzően a nem szakmai tárgyakkal fogsz a legnagyobbat szívni, pl. Mikroökonómián nagyobb volt a bukási arány tavaly, mint Elektronikán....
Tavaszmezőre járok, privátban esetleg írhatok bővebben az észrevételeimről.
Üdv, egy harmadéves Kandós hallgató
F





"főleg egy BME-hez képest"
ezzel az a bajom, hogy ezt az állapíthatná meg, aki a saját agyának tartalmát elmentette, majd járt a BME-re, majd az emlékeit elmentve és kitörölve visszatöltötte eredeti saját magát, aztán járt a Kandóra, majd a BME-s emlékeit és a Kandós emlékeit valaki összehasonlította, és levonta a következtetéseket. Hát, bevallom, kisvárosi mivoltom okán én azt hittem, ilyen még csak a filmekben van.





#13
Ha az én válaszomat köszönted meg, szívesen. Öt fő szakirányunk van, az Automatika, Műszer-Automatika (a kettő NEM ugyanaz!!!), Energetika, Híradástechnika és a Mikroelektronika. Ezek külön "intézetek" (mondhatni tanszékek). Javaslom, hogy ezeknek az intézeteknek a tárgyait, moduljait keresd meg interneten, és később válassz két szakirányt, ami biztos érdekelhet (azért kettőt, mert lehet, hogy az elsőnek bejelölt szakirányra nem vesznek fel).
Itt van egy tantervi táblázat: [link]
#12





#14
Felpontoztalak, mert valóban nem lehet 100% hiteles a véleményem, az álláspontom. Viszont én BME-ről csupa szivatós történetet hallottam, ismertek több VIK-est, az elmondottak alapján kialakult bennem az a vélemény, hogy számomra a BME egy kicsit túl elméleti, szőrszálhasógató számonkérésekkor, és aránytalanul sokat/nehezet kér számon vizsgákon, zh-kon. MsC-t talán teszek, azt is max levelezőn (vagy mérnöktanárit), de phd-t biztos nem szeretnék, ezért "beértem" a szintén jó hírnevű Kandóval. Megmondom őszintén, én azért jelentkeztem Kandóra, mert a szakma alapjait -viszonylag gyorsan, 3-4 év alatt- alatt szerettem volna elsajátítani, és egyetem után, vagy akár közben, minél hamarabb szerettem volna az iparban elhelyezkedni, dolgozni. Úgy érzem, hogy mindkét vágyam beteljesült, mert már gyakornokként dolgozom, és a szakmai tárgyaim túlnyomó többségét már teljesítettem, sok fontos ismeretet szereztem. Nincs ezen mit porcukrozni. Hallottam a BME-ről, amiket hallottam, és az idegrendszerem egészségének megóvása érdekében Kandóra mentem.
#12





"Matekom eddig egy ingadozó 4-es, de amit elmagyaráznak normálisan azt fel tudom fogni."
Egy fontos tanács a felsőoktatásra: ha nem értesz valamit 100%-osan, nézd meg az interneten. Én is emlékszem gimiben nagyon ment ez a "xar a tanár, azért vagyok 3-as" duma, de ha valaki akar tanulni, ott az internet, én is így voltam vele. Egyetemen sokszor aztán nem is volt más választásom. Azt az ingadozó négyest hozd fel egy stabil 5-re!










#18
Tényleg, ilyenek is voltak, látod nem emlékezhetek mindenre. :) Ezeket az ismereteket amúgy sem használtam azóta, se a való életben (munkahely), se az egyetemen. :)
#12
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!