Milyen egy gépírásóra manapság az középiskolákban? Hogyan tanítják? Konkrétan miket csináltok órán? Milyen könyvet használtok? Minden érdekel.
"a gépíró tankönyvvel takartuk el a monitort, a tanárnő pedig hátulról figyelt"
És utána mi történt? El kellett mentenetek a fájlt úgy, ahogy volt, hibákkal együtt, hogy láthassa a tanár, hogy kinek mennyire megy? Vagy miért volt fontos, hogy ne láthassátok azt, amit írtok? Csak azért, hogy ne akarjátok kijavítani a hibákat menet közben?
A tanár állandóan hangosan betűzi a leírandó szavakat, vagy csak elenite?
Egész óra alatt kattog a metronóm?
Az egyperces, kétperces, stb. másolások is ütemre mennek, vagy az már mindenkinek a saját tempójában, önálló munkaként?
Nem volt metronóm, az ügyesebbek akár az alapszöveg kétszeresét is le tudták írni. Eleinte hangosan betűzte, majd a második évben egymásnak diktáltunk mondatokat.
Gépírásórán megtanultunk még leveleket helyesen formázni. A levélformázás volt kb a a második év 50%-a.
Hogyhogy egymásnak? Párokban? Vagy valaki hangosan mondta, a többiek meg írták?
Igaziból az első év érdekel leginkább, de minden választ köszönök!
Osztályozás milyen gyakran szokott lenni? És mikortól? Már az első néhány óra után is? És hogyan? Azt osztályozza le a tanár, amit mindenki elment saját magának, tehát az órai munkát, vagy csak annak egy részét, ami tulajdonképpen a "dolgozat"?
És ha mentés előtt kijavít a diák néhány hibát? Akkor ezzel simán átverte a tanárt? Vagy hogyan küszöbölheti ezt ki a tanár? Úgy, hogy az osztályozás mindig azzal a bizonyos programmal történik, amit valaki említett, és ami nem hagyja, hogy kijavítsa a diák a hibáit?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!