Mi történik, ha mozdonyzevetői képzés végén nem sikerülnek a vizsgák? Vissza kell fizetni a képzés költségeit?
#10 És aki egyetemre jár nappalira azt ki tartja el? Egy orvost, jogász, mérnököt ki tart el addig, amíg a nem 2,hanem 5! éves képzést elvégzi? Ott nem nettó 216.000 Ft az ösztöndíj, hanem havi 20-30.000 Ft és az eszközöket, tankönyveket, jegyzeteket sem kapják ingyen. Még diákhitelt is maximum 750.000 Ft-ot vehet fel egy félévben, amit akkor is vissza kell fizetni, ha sikerül a diploma.
Az, hogy fizetnek is azért, hogy valaki ingyen tanuljon az egy marha jó deal, szerintem a világon máshol nincs ilyen, csak itt.
Ha nem tetszik lehet menni az érettségivel gyárba 3 műszakba ugyanennyi pénzért...
#8
Nagyon szép propaganda szöveg, nagy kár, hogy nem működik. Te valami főnök vagy? Azok szoktak ilyen se füle, se farka marketing dumákat nyomni. Senki elől nem foglalja a helyet az, akit oda felvesznek, a főnökség dönti el, hogy kit látnak alkalmasnak, kivel akarnak együtt dolgozni. Ne hogy már X ember érezze magát szarul, azért mert fel lett véve valaki helyett, és esetleg nem sikerült a vizsgája.
A cégeknek pedig van egy éves költségvetésük, ebbe beletartozik az oktatók, és a HR-esek fizetése is, sőt az intézmény fenntartása is. Szép is lenne, ha az oktatók, hr-esek fizetése, a tanulól sikeres vizsgáin múlna. Vagy be kéne dobni időnként a közösbe, mert ugye nem ingyen világít a lámpa oktatás alatt. Inkább én kérdezhetném, hogy normális vagy-e?
Szóval ezért mondom, nagyon szép propaganda szöveget írtál, csak nem jön be.
#9
Én csináltam régebben 7 éven keresztül (2012-2019) ezt a "vezényléses" munkarendet, csak ott kombináltnak hívták. Hétfőtől péntekig 0-24-ig bármikor mehetsz dolgozni, ott 8-10-12 órás munkaidő volt, hétvégén, ünnepnap, az év 365 napján mindig. Nem véletlen hagytam ott, hiába volt átlagon felüli a pénz. Szóval azért gondold meg, nem biztos, hogy a pénzért cserébe vizsonylag hamar, totál ki kell égetned a bioritmusodat!
Na figyu, itt a lényeg:
"cégeknek pedig van egy éves költségvetésük"
Tudod ez az éves költségvetés azon múlik a legtöbb esetben, hogy mennyit termelnek. Az hogy mennyit termelnek pedig például azon múlik, hogy van-e elég mozdonyvezető, hogy minden mozdony mozogni tudjon, vagy sorban állnak a mozdonyok, amit nem tudnak kiadni.
Ha te megbuksz a vizsgán, akkor a cég nem csak a képzésed költségét bukja, hanem azt is, amit te azzal, hogy munkába állsz kitermeltél volna neki, na és ez az a pénz amiből a HR-est, az oktatót, meg a tanteremben a világítás fizetniük kellene. A pénz a cégeknél nem (még a MÁV-nál sem) valami pénztermő fán terem, hanem a dolgozó emberek munkájából lesz.
Meg igazából szerintem ezt csak úgy lehet csinálni ha valaki szereti, elkötelezett a vasút iránt. Akit bármilyen szinten ismerek is, és ott dolgozik vagy dolgozott, mindenki szerette valamilyen szinten.
Ezt mondjuk én is érzem magamban, és régen még iskolás koromban, is tervben volt, hogy mennék mozdonyvezetőnek, csak sajnos az élet másfele vitt.
Most egy jó fél éve kezdett újból érdekelni, olyan szinten, ha az időm engedi, és szabaddá tudom tenni magam belevágnék.
Olvasom a beszélgetést, hozzászólok én is. Régen 2 évig műhelygyakorlat volt, csak szólok. Úgy bevágtak a mocsokba, hogy kérdezni se mertél. Mindent, amit csak lehet megtanítottak a gépészeti dolgokról. Ja és külön vizsgázni kellett teherkocsiból és személykocsiból is... a maiak képtelenek lennének megtanulni a jelzéseiket.
Ha aztán megmaradtál a vizsgáig, ami sikerült is, néhány évig csak tehervonatra engedtek, lehetőleg éjszaka! Még a MÁV feladata volt a teherszállítás is, éjjel óránként jártunk ki a gépekkel a rendezőbe az elegyhez, ki ehhez, ki ahhoz, ha meg jött, az ott vettük át.
Iszonyatos látni, ahogy a frissjogsisok IC-vel szaladgálnak, a töketlenségükkel meg rábasznak 20 percet a teljes forgalomra.
És mindez még semmi.
#15
Mindenhol ez van. 2008-ban fejeztem be az első érettségi utáni képzésemet. Akkor az még 2 éves volt, utána jött a gyakorlat további 2 hónapon keresztül. Ezután jött a záróvizsga, aki odáig eljutott, azt ott már nem bukott meg.
Aztán sok évvel később haverom megcsinálta ugyan ezt a képzést, akkor már csak 1 éves volt. Most a legutolsó infóm, hogy 10 hónap mindennel együtt, de ez nem tegnapelőtti infó, szóval lehet azóta még rövidebb.
8. vagyok
"És addig amíg elvégzi ki tartja el?"
Ahogy korábban is írtam és 11-es megerősített: más emberek saját magunk tartják el magukat és még a tandíjra is megkeresik a pénzt. Ehhez képest kérdezőnek adnak pénzt azért hogy tanuljon.
Emellett még elmehet másodállásba is nyugodtan. Nem kell világ eszének lenni hogy valaki levizsgázzon.
"Senki elől nem foglalja a helyet az, akit oda felvesznek"
Nem értetted meg...
Téged felbesznek, de az hogy balfasz vagy csak 2 év múlva derül ki. Vagyis a vasút két évet elbukott miattad. Felvehettek volna mást aki nem csak bambul és felveszi a pénzt a semmiért, hanem tanul és hasznos tagja lesz a cégnek.
Előre nem tudják hogy nem fogsz tudni levizsgázni. Ezért kell a biztosíték amit visszafizetsz.
Mondjuk a te esetedben az ehhez a kérdéshez ideböfögött okosságaid alapján én tuti nem vennélek fel
"a főnökség dönti el, hogy kit látnak alkalmasnak"
Sajnos pont nem azok döntenek akikhez kerülsz majd mint mv. A hr-esek döntik el. Azok akik még sosem láttak vonatot közelről csak fényképen.
"Ne hogy már X ember érezze magát szarul, azért mert fel lett véve valaki helyett, és esetleg nem sikerült a vizsgája."
Amiatt érezd rosszul magad hogy annyira hülye vagy hogy nem tudsz levizsgázni.
"A cégeknek pedig van egy éves költségvetésük, ebbe beletartozik az oktatók, és a HR-esek fizetése is"
Az oktatók nem feltétlenül a máv-start alkalmazottai. Külsősök, szerződésesek. De a Startos kollégák is plusz pénzt kapnak az oktatásért (a mozdonyvezetők is). Ha nincs éppen futó tanfolyam, akkor nincs plusz kiadás sem. Vagyis ha téged felvesznek gyakornoknak és elbuksz, akkor a kiképzésedre fordított pénz elveszik. Ebből fizetsz vissza te valamennyit, jellemzően a töredékét.
Nem csak a vasútnál van ez, elég sok cég alkalmaz ilyen megoldás és még több évet le is kell dolgozni. Az is pont azért van hogy visszatermeld a kiképzésedet. Nem vagy valami nagy észkombájn hiába tanultál 7 évig.
"Szóval ezért mondom, nagyon szép propaganda szöveget írtál, csak nem jön be."
Leszarom neked mi jön be.
Kérdeztél, válaszoltunk. Mint láthatod egymástól függetlenül többen is ugyanazt, úgyhogy talán lehet benne valami.
De ha nem hiszed, akkor nézz utána mondjuk a pilótaképzésnek. Ott konkrétan fizetnek a pilóták hogy beülhessenek és repülhessenek hogy meglegyen a kötelező repült órájuk ami után mehetnek tovább. Mert bizony be kell dobni a közösbe, mert nem ingyen tankolódik bele a gépbe az üzemanyag.
Ehhez képet NEKED FIZETNEK HOGY TANULJ és még ez sem tetszik.
Megkérdezhetem hogy mi a szakmád? Mi volt az amit 7 évig kellett tanulni és nem tudsz belőle megélni és inkább a csúnya fúj fúj undorító mozdonyvezetőséget választanád?
Amúgy én is azért nem kezdtem még el, mert félek ha mégsincsen hozzá érzékem, és mondjuk a jelzéseket meg a forgalmi utasításokat nem tudom megtanulni, akkor rengeteget kell visszafizetnem. 🙁
Én 5 millió körüli összeget hallottam, nem tudom előző, erről mit tudsz, mert úgy látom benne vagy a dologban?
#17
Leszarod, hogy bejön-e, de azért itt nyomatod alpári stílusban a baromságaidat. Pontosabban csak te hajtogatod ugyanazt, nem többen. Komoly pali lehetsz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!