Mozdonyvezető matek felmentéssel?
Persze, villamosmérnöki szintű tudás, az, my ass :DD
Véletlenül pont mérnök vagyok, és vasútnál dolgozom (bár nem a MÁV-nál szerencsére), emiatt kellett mv tanfolyamot végeznem. Hát amit ott kértek, az alapszintű elektrotechnika meg vontatási mechanika volt, ennél minket, gépészeket ezerszer mélyebb szinten oktattak és szívattak elektróból egyetemen, nemhogy a villamosmérnököket...
Nyilván tisztában kell lenni a mozdony működésével alapszinten. De a technika fejlődésével nagyon megváltoztak a körülmények, és mozdonyvezetői szinten elég korlátozottak nemhogy a szabályosan megtehető, de az egyáltalán bármilyen módon megtehető hibaelhárítási lehetőségeid. Ahogy a 9-es is írta, egy korszerű, PLC-s (számítógépes) vezérlésű gépen a relékitámogatás meg biztosítékpatkolgatás leginkább egyféle eredményre fog vezetne, ugyanúgy szolgálatképtelen maradsz, de cserébe esetleg a reszortosod vagy a műhelyes kollégák még jól el is törik réte a kezedet. Éppen ezért nem is ez az oktatás lényegi része, hogy vezetékszám alapján tudd a Szili meg a Szergej meg mittudomén még melyik régi és a Vasúttörténeti Parkba meg különvonatokra való kramanc vezérlési áramköreit, mint régen. Ellenben mióta hatósági vizsga van, a vasúti utasítások agyatlanul pontos bemagolását annál inkább bevasalják, nem úgy, mint amikor nagypapám idejében még a MÁV-os szakterületi vizsgabiztosnál szóban vizsgáztak úgy, ahogy ő jónak látta.
A matektudás hiánya ott hátrány, hogy ilyen százalékszámítás szintű egyszerű számítási feladatok rendszeresek a felvételi teszten. Ha azon túljutsz, mert oylan szinten azért vagy, akkor onnantól nem probléma. Jelenleg annyira nincs ember, aki orvosilag alkalmas, meg még végig minimálbéren végigvergődi magát a tanfolyamon, hogy az orvosin kívül minden más rosta az felettéb nagyszemű, mert minél nagyobb a merítés, annál nagyobb az esély, hogy a végén lesz is pár vizsgázott ember egyáltalán.
Tiszteletem!
Most is hirdetik a mozdonyképzési lehetőséget.
Aki nem tudja a százalékszámítást ő is átmehet a tesztíráson, vagy milyen kérdések vannak még?
A képzés alatt és után mennyi a nettó bér?
Az elszállásolást a képzés alatt hogyan kell elképzelni?
Igen, a két nagy szóró a vasútorvosi, ahol szív- érrendszeri probléma, cukorbetegség, határértéket túllépő érzékszervi probléma miatt lengőből alkalmatlant kap a jelentkező, ugyanígy a munkapszichológián is valamelyik képességteszt szintet meg nem ütő eredméyne miatt.
A másik meg a forgalom vizsga, ahol hatalmas mennyiségű anyag pontos bevágását várják el, igencsak mérsékelt hangsúlyt fektetve a megértésre meg az alkalmazni tudásra. Igaz, nálunk a csoport fele már a forgalmi modulig el sem jutott, a minimális tanulással könynedén hozható általános szakmai ismeretek modul vizsgáján kibuktak egy csomóan. Szerintem ez elég sokat elmond a felvételi eljárás hatásosságáról.
A százalékszámítást netes tutorial alapján ha nem tudod 1 nap alatt megtanulni célirányosan a felvételire, ha egyébként nem megy, akkor azt kell mondjam, nem is biztos, hogy a mozdonyvezetői tanfolyam neked való, mert ennél sokkal nagyobb mennyiségű anyagot nyomnak le az ember torkán 1 nap alatt.
A képzés alatt kb a minimálbérrel lehet számolni, nem tudom, ezt most az év eleji bérkompenzáció előrelendítette-e.
Szállást tudnak biztosítani az oktatási központokban, nálunk a tanfolyamtársaim nagyobb része kollégista volt, mivel ilyenkor az egész igazgatóság területéről vesznek fel hallgatókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!