Miért ilyen rossz a magyar iskolákban a nyelvoktatás?
Szerintem nem csupán a nyelvoktatás rossz, hanem úgy maga az egész oktatás szörnyű!
Izzadságszagú, kínkeserves, poroszos, túlterhelt stb.
(Most tekintsünk el a mellüket verdeső ovi végére már két nyelvvizsgával rendelkező delikvensektől, vagy azoktól a szerencsésektől, akik úgy szereztek 4 nyelvből nyelvvizsgát, hogy anyuci, apuci, nagyszülők más-más nemzetiségűek voltak és a gyerek x ideig itt meg ott éldegélt külföldön blabla vagy a kéttannyelvűsöktől, mivel azért ők vannak kevesebben.)
Az igazság az, hogy Magyarországon a kutya sem akarna idegen nyelvet tanulni, ha nem kellene a diplomához, vagy a munkájához.
A legtöbben nem is használják a nyelvet.
Megszerzik a nyelvvizsgát, aztán mivel nem használják, és alapvetően nincs is rá szükségük, nem dolgoznak olyan helyen, nem mennek külföldre stb, így el is felejtik.
(Sok embernek meg először inkább magyarul kellene rendesen megtanulnia, de az sem megy - elég csak megnézni némelyek helyesírását - nem baj, a fő, hogy meglegyen az angol középfok meg a diploma.)
Szóval én abban látom a problémát, hogy a magyaroknak nincs rá szükségük, hogy idegen nyelveket tanuljanak, ezért nincs motiváció és azért nem tudják rendesen megtanulni az idegen nyelvet, mert nincs az életben hozzá szituáció, sem sikerélmény.
Gyakorlás, eredmény nélkül meg hiába magoltatják a szavakat, nyelvtani szabályokat stb. ÉRTENI és BESZÉLNI kellene napi szinten, tehát: HASZNÁLNI MINDENKINEK!
De itt nem ez megy, hanem kiadják a nyelvtani bemagolandót, a rahedli fordítást az ókori rómaiakról, az életképtelen és a köznapi nyelvben egyáltalán nem helytálló bemagolandó szituációkat, órán azzal töltve az értékes időt, hogy a másik szerencsétlen makogását hallgassuk, aztán ha az ember szólni mer, hogy talán valami életszerűbbet tanuljunk már, vagy ne töltsük felesleges körökkel az időt, akkor még jól le is cseszi az idegbeteg tanerő.
És akkor min is csodálkozunk.
Egyébként én azt vettem észre, hogy a legtöbb angoltanár elavult módszerekkel dolgozik és soha életében nem is járt angol nyelvterületen - hát honnan a fenéből is tudná, hogy kint manapság hogy beszélnek?!
Ismerősök meg mikor a középfokú nyelvvizsgájukkal nagy büszkén kimennek, akkora égés van, hogy mégis semmit sem tudnak és nem értenek meg!
Fne esne a sok vizsgáztatásba, tanulásba, mert nem magoltatni kellene, hanem játékosan TANÍTANI, hogy aztán tudjon is valamit az a szerencsétlen, aki már leperkált neki egy csomó pénzt és ami után természetesen alig adózott a "nyelvtanár."
Azt mindenesetre már nagyon tudják, hogyan utáltassák meg az emberrel az idegen nyelvet és az akarat kevés a tanuláshoz, ha a módszer rossz és már a kedv is elszállt.
Saját példa a gimnáziumból:
angol: olyan vegyes csoportba kerültem, ahol volt, akinek meg volt a középfokú nyelvvizsgája, míg én kezdő szinten álltam. B1-es könyvből tanultunk, én semmit sem értettem belőle (egy olvasásértés kiszótárazása órákat vett igénybe), míg mások az órákon látványosan unatkoztak. A gimi után kezdtem magán órákra járni, végre a saját szintemen és tempómban tanulhatok, kezdem megszeretni a nyelvet. Kár, hogy havonta egy rakat pénzt kifizetek érte.
német: Ebből jó voltam, de a tanár kipécézett magának és közölte, hogy mennyire béna vagyok, sose hagyott érvényesülni, nem engedett beszélni, mindig lehúzott. Teljesen elvette az önbizalmamat. Érdekes, miután végeztem, azon a nyáron magamtól felkészültem a középfokú nyelvvizsgára, és ahhoz képest, hogy a tanár szerint semmit sem tudtam, elsőre átmentem, sőt a szóbelim 80 %-os lett. Azért jobban örültem volna, ha ezt az eredményt még az iskola évek alatt tudom produkálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!