Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért kell ilyen rengeteg...

Miért kell ilyen rengeteg lexikális tudást bemagolni?

Figyelt kérdés
Miért kell ennyi mindent bemagolni, amikor 3-4 hét után már nem is emlékszem rá? A vizsga megtörténik, és el is felejtem. Egy csomó felesleges információval bombázzák az embert, amit úgyis elfelejtünk. Miért nem a lényeget tanítják? Miért nem használható tudást adnak?
2018. máj. 18. 10:14
 1/8 anonim ***** válasza:
20%
Milyen iskolatípus? Pontosítsd a kérdést!
2018. máj. 18. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Ezt kérdezd meg az oktatási minisztertől!

Ja, bocs' olyan már nincs, ugyanis megszűnt az önálló oktatási minisztérium....


Jelenleg EMMI van, azaz Emberi Erőforrások Minisztériuma, de azt hiszem, az xarik a diákok fejére, mivel a diáktüntetésre is xartak.


Személyes véleményem az, hogy valószínűleg azért magoltatnak a diákokkal ennyit, hogy totál lekössék őket és ne legyen idejük semmire, se lázadni, se gondolkodni, se öntudatra ébredni, se nagy dolgokat véghez vinni....

2018. máj. 18. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Általános iskolától egyetemig. Nem az életre készít fel. Lehet, hogy megtörténik az emberek szocializációja, de rengeteg felesleges tudást szerzünk meg. Az a felfogás is például, hogy mindenki teljesítsen jól mindenből, honnan ered? A tanároknak is megvan a saját szakterülete, nem tudnak mindent. A munka világában aminek hasznát venné az ember, sokszor abból nem kap eleget, ezt tapasztaltam. A műveltséggel nem lehet jól laknia minden embernek. A tanárok sokszor semmit nem tudnak a való világról, csak a kis saját fejükben létezőről. Sokan leszarják a diákokat, vagy a kevés pénz miatt, vagy passzióból. Tisztelet a kivételnek. Személyes tapasztalat.: Tánc és dráma, anno középiskolában. Heti 1 óra, és mi értelme volt? Az, hogy az ujjonc tanár filmet nézetett velünk és elment az életünkből heti 1 óra a semmire? Ott vannak a szakmunkások. Azt hiszi bárki is, hogyha több közismereti órájuk lenne komolyan vennék? Legtöbbször a tanárok is pont annyira vették komolyan, mint a diákok. Puskázzál csak Józsika, majd addig olvasok. Mit tanult meg ebből a szakmunkás? Semmit. Az új rendszerben, amiről csak annyit tudok, hogy több lett a szakmai anyag, azt hiszem ezen a problémán segítettek. A való világ a fontos, nem az az álom világ ami a fejekben van, de itt úgy tűnik ennek az ellentéte van.
2018. máj. 18. 10:35
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Azért valami alaptudás csak kell. Igen, a jelenlegi sok, kevesebbet, azt viszont alaposabban kellene tanítani. Mert az emberi hülyeség és alulinformáltság, alapkészségek hiánya határtalan:(
2018. máj. 18. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
A hosszú tanulási folyamat mindenképp ad tudást, megtanít gondolkodni, ez jó. De én is feltehettem volna ezt a kérdést, mert a mostani töri érettségiben pl. szinte nem kértek semmi tárgyi tudást. Rendben van, hogy ott van az atlasz, ami segít, de tele volt az érettségi forrással meg kesze-kuszán megfogalmazott mondatokkal, amin gondolkodni kellett, és nem kapásból beírni azt, amit elvileg 4 évig tanultál a gimiben. Az érthető, hogy érettségin is gondolkodni kell, de az szerintem felháborító, hogy egyáltalán nem kért vissza semmit abból, amit eddig megtanultam. Talán az esszé igen, na meg majd a szóbeli, remélem.
2018. máj. 18. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Intelligens embernek elvárásai vannak. Az meg veszélyes.
2018. máj. 18. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
83%

Az az elszomorító az egészben, hogy miközben mérhetetlen mennyiségű és többnyire felesleges anyagot magoltatnak be a gyerekekkel, addig a hétköznapi életben én is azt tapasztalom, hogy mérhetetlen butaság, empátia hiánya, lelki kiégettség, szövegértelmezési és magyar helyesírási gondok, továbbá alap ügyintézésekhez, szexualitáshoz, az élethez kapcsolódó tudatlanság jellemző a fiatalság körében - tisztelet a kivételnek!


Egyszerűen elfelejtetik velük azt, hogyan is éljenek és azt meg meg sem tanulják/tanítják, hogyan is boldoguljanak az életben....


Nem véletlenül úgy jön ki a sulikból a sok érettségizett, szakmázott diák, hogy azt sem tudja, mi legyen és nem találja meg a helyét a világban, mert fiatal éveit szellemi-lelki rabságban töltötte, ahol alig volt ideje önmagára, kreativitásának játékos felfedezésére és azon egyéni képességeinek kifejlesztésére, amelyek révén sikeres és főleg BOLDOG ember, egészséges lelkületű és magas érzelmi intelligenciájú felnőtt lehetne belőle.


Persze van itt már 2-3 nyelvet is beszélő, felsőfokú nyelvvizsgával rendelkező, a köz elvárásainak és a mai trendeknek, piacnak megfelelő fiatal is, de ő valóban jól érzi magát, TÉNYLEG boldog és ezt akarta? Ezt Ő akarta?


Értem én, hogy kell az általános műveltség, meg a sok mérnök és óriási a hiány programozókból, meg vonzó a millás fizetés és egyebek, de azért megfigyelhető ilyen "magasan kvalifikált" embereknél is a kiégettség, sok esetben különféle szexuális aberrációk, fura szokások és a hagyományos értékrend (házasság, család, erkölcsök, együttérzés az elesettekkel, tolerancia, belső értékek stb)hiánya. Szóval a pénz még nem minden!


Sok esetben a sok pénz rosszabb utakra is vihet illetve amikor már minden megvan, akkor jönnek a különféle függőségek (drog,pia,nők stb).

Igen ez a függőség a szegény rétegekben is kialakulhat az elkeseredettség, neveletlenség miatt, de mindkét esetben közös tőről fakad, ami nem más, mint a lelki kielégületlenség =boldogtalanság, és ez vezet aztán a pótcselekvésekhez illetve a manapság nagyon jellemző agresszióhoz/agresszivitáshoz.


Ráadásul az internet, facebook további teret ad az egymás iránti gyűlölködéshez és agresszivitás kiéléséhez.


Mindez azonban nem lenne, ha a gyerekek egészséges lelkületű és BOLDOG felnőttekké válhatnának, amiben a közoktatásnak igenis nagy fokú szerepe van és igazából az is lenne a dolga az iskoláknak, hogy életképes, sikeres és elégedett embereket neveljen - de ez jelenleg csak elvétve tapasztalható, sajnos!

2018. máj. 18. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
73%

A bemagolás mindaddig uralkodó lesz, amíg a humán tárgyak olyan fergeteges túlsúlyban vannak a reáltárgyakkal szemben, mint most.


Ilyen körülmények között a gyerek már általános iskolában el van rontva, mivel igen kevés lehetőséget és ösztönzést kap ahhoz, hogy gondolkodni tanuljon meg.


Pedig belátható, a való életben is (de nehogy valaki most a népbutító celebműsorokra gondoljon) a reális döntések meghozásához gondolkodni kell, és erre szinte csak a reáltudományok taníthatnak meg.


Sajnálatos, ami ma megy az általános iskolákban: nincs gondolkodásra nevelés, nagyon kevés a matematika, fizika, és az egyéb természettudományokkal foglalkozó tárgy.


Emellett nincs már szinte semmilyen kézügyességre épülő tárgy, vagy az legfeljebb kimerül a rajzfoglalkozásokban (ha van ilyen még egyáltalában).


Erre a média is csak rátesz egy lapáttal. Nincs már Öveges Professzor a tv-ben, nincs már a Mindenki Iskolája c. tv sorozat, nincs delta, stb.


Helyette vannak áltudományos baromságok, népbutító show-műsorok, amiket már rég be kellett volna tiltani.


Na hát kb. erre vezethető vissza az, hogy annyi hülye ember van manapság, mint amennyi.

Arról nem is beszélek, hogy nyugati mintára hozzák be az egyre több sz(a)rt...

2018. máj. 19. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!