Magyarországon miért a lexikális tudás a fontos?
Olyanokat tanítanak a suliban, ami teljesen felesleges. Egyetlen egy érvet hallottam amellett, hogy mindent meg kell tanulni, hogy legyen miről beszélgetni új társaságban. Ennyi. De ha nem ilyeneket tanítanának, akkor ez se lenne érv.
Más országokban például kísérletezésekből áll egy kémia óra, itthon meg csak magolni lehet a betűkből és számokból álló nem is tudom micsodákat aztán reménykedni hogy nem bukunk meg.
Most komolyan, nem lenne sokkal egyszerűbb, ha gyakorlatias oktatás lenne és nem az a sok baromság, amit el is felejt mindenki, miután megírja a dolgozatot?
Csomó ember lelkibeteg mert nem tudja felidézni, milyen fa....sságokat adtak le szárazon töriből, mert ez másoknak elvárás.
Én is a napokban gondolkoztam el ezen, németből kellett megtanulni egy hosszabb verset több óra magolás árán, hogy aztán számonkérés után elfelejtsem.
A humán tárgyak óraszámát jelentősen megnyirbálnám és tényleg csak annyit leadni ami az alapműveltséghez feltétlenül szükséges és a számonkérés módján is változtatnék, ez a tanulj meg egy nyolcvanhat versszakos verset történetnek semmi értelme.
Reált kéne nyomatni és az idegennyelvet, ez esetben viszont az lenne a probléma hogy 'mé van ennyi matek, mikor fogom én használni a logaritmust stb stb :D
Már én is végeztem a sulival és kb semmi nem maradt meg :D Vagyis a fölösleges részei közül...
Magyarból inkább a helyesírásra meg a kommunikációra kéne hangsúlyt fektetni.
Matekból is inkább arra, amire az életben is szükségünk lesz, pl százalékszámítás.
Idegennyelvet úgy kéne tanítani, ahogy majd később használni is fogjuk, például ha tárgyalnunk kell vagy akármi. Volt olyan tanárom, akinél kéthetente meg kellett tanulni kívülről egy szöveget és azt felmondani 2-3 embernek...
Töriből a magyar része még oké, de minek tanítanak olyan országokról, ahol azt se tudják, hogy létezik Magyarország.
Stb...
Ja, meg nem kéne szétalázni a kölyköt ha nem tud valamit.
Azért az elég karcsú lenne, ha matekból csak azt tanulnánk ami a hétköznapi, szakmán kívüli életben is előfordul, ha csak annyit kéne tudni akkor már a 4. osztály előtt bőven abba lehetne hagyni a matek tanulást :)
A matek oktatás szerintem nagyjából rendben van, lehetne kicsit több óraszám talán a humán tárgyak rovására, a diákokba meg sokkal jobban kéne sulykolni a matek fontosságát. Ha tovább akar tanulni az ember akkor nem sok olyan versenyképes szakot talál amihez ne kéne erősen a matek.
Nagyságrendi különbségek vannak a matekos és a töris/magyaros szakok között minden tekintetben :D
Na meg nem is azt írtam, hogy az egyáltalán nem kell.
Na meg utóbbiak épp lexikális tudást nyújtanak amit sérelmezel, ellenben a matekkal és a többi reálos tárggyal.
De azért matekból is vannak olyan dolgok, amik olyan szinten fölöslegesek, hogy az már vicces. Például ezek az egyenletek, logaritmus, stb. Csak annak kell aki ezzel megy tovább. Szóval nem kéne ezt se nyomatni annyira, lehet több matek de akkor olyanra tanítson amit mindenki használni fog az életben. :)
Egy tökéletes világban az iskola az életre tanít meg és nem az a lényeg, hogy bemagold a tankönyvet (az egyenletekre is vonatkozik).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!