Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a véleményetek a 2018....

Mi a véleményetek a 2018. január 19-ei diáktüntetésről?

Figyelt kérdés

1) A diákok le vannak terhelve, ez egy tény. Heti 36-40 órának semmi értelmét nem látom. Szóval ez egy valós indok.


2) Vannak felesleges tárgyak? Vannak, de nem a kémia, biológia, matek, stb., hanem az etika, tánc és dráma, média, filozófia, stb. Ezekre sokan csak legyintenek, de ezekre is kell(het) tanulni, meg alattuk se fogják kipihenni magukat a diákok.


3) Mindennapos tesi? Szerintem felesleges. De hamár mindenáron ezt szeretné a kormány, akkor az legyen minőségi sport. A sportegyesületekkel együtt, állami támogatással, nem lépcsőzés meg játszótér. Építsenek tornatermeket, ne stadionokat!


4) Készségfejlesztés... Sokan azt hiszik, hogy a jó oktatás olyan, hogy semmit se kell tanulni (lexikálisan), hanem "készségeket kell tanulni/fejleszteni". Márpedig készségek nem léteznek lexikális tudás nélkül! (Jó példa, hogy érettségin az írásbelik többnyire készségeket mérnek, kevés lexikális tudással is meg lehet írni pl. egy töri érettségit.) Persze felesleges anyagok vannak, de ez NEM egyenlő azzal, amit "nem használunk".


Itt egy videó ahol a diákok fejtegetik a "problémáikat":

https://www.youtube.com/watch?v=aodA7k-yT7k



2018. jan. 20. 14:45
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

A tüntetésre azért van szükség, mert az értelmes párbeszédet elutasítja a hatalom.

A hatalomtól egy dolgot várok: Ne öljön meg. A többire nincs igényem, mert nem hiszek abba, hogy valaha is az én érdekemet akarják képviselni.


A 3-as pontban leírtakhoz annyit tennék hozzá, hogy vannak iskolák, ahol pont azt valósítják meg, amit te hiányolsz. :)


4es pontban leírtakat nem te fogalmaztad meg elsőnek, 150 éve az ipari oktatás kritikája ez. Ez a kritika hosszú ideje ismert. Még sincs benne változás. Napoleon Hill, Öveges József, megannyi gondolkodó ugyan ezt ismétli: nem az agy szecskával való megtöltése, hanem a gondolkodás elsajátítása lenne a cél és az ismeretek megismerése, felkeresésének képessége.


A videóban a "vektorok" és "másodfokú egyenlet" mint felesleges tudás.

Matematika démonizélása pont nem a tüntetés lényege volt. Ezt a riporter nem hiszem, hogy "vicc" vagy "irónia" miatt hagyta bent, hanem tényleg ennyit akart megmutatni: A "matek felesleges". - Ezzel mélyen nem értek egyet. A töri szakosnak készülő panaszkodik, hogy tudni kell a neveket és az évszámokat - miközben valójában azt mondja, hogy nem tanítják meg nekik az összefüggéseket és a nagyobb képet, ami hiányzik és csak az évszámokat tanítják nekik. Itt látszik, hogy kommunikációt nem tanítanak az iskolában :(


A hírtévés riportnál ( [link] ) "az információból tudjunk tudást készíteni" fontosabb, mint a "lexikai tudás". Ez szintén több évtizede az oktatás kritikája. És mégis rossz irányba fejlődik az oktatás. Itt a matematikai gondolkodást, a szövegértést és az információ kezelést tartották elsődlegesnek.


Vannak itt még ellentmondások a tüntetők és a szervezők között is.


A végeredményben azt látom, hogy miközben munkaerő hiány van, NINCS munkaerő képzés. És itt nem csak az alsós és gimnazista anyagnak van hiányossága.

2018. jan. 20. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
65%
Amit olvastam róla, az alapján büszke vagyok rájuk!!
2018. jan. 20. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
84%
*a diákokra
2018. jan. 20. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
72%

1: én nemrég végeztem gimiben, most egyetemre járok szóval friss az élmény. Sose éreztem magam leterhelve, pedig minden nap 8 órám volt, sőt szombaton is 8 órát töltöttem külön órán (4-4 két tantárgyra). Emellett volt időm napi egy órát suli után a barátomra, utána hazamenni (buszos voltam kb 30 percnyire laktam a sulitól) és tanulni. Nap végére piszkosul fáradt voltam de nem égtem ki benne, tudtam folyamatosan csinàlni, 4,5 feletti átlagot produkáltam, nyelvvizsgára is jutott időm. Volt viszont olyan osztálytársam is aki már a 8 órától is naponta sírva fakadt, sose tanult otthon hétvégén meg pláne nem. Nyilván mások az igények, engem konzervatív szülők neveltek, mindig a tanulás volt az első számomra, eszembe se jutott ezen kibukni, nem úgy mint a fenn említett minden hétvégèn a kocsmában vedelek és számát se tudom hányan mentek rajtam végig hölgynek.


2: Nálunk feleslegesnek titulált tárgy volt az összes reál tárgy, a tánc (ez se mindig, a szalagavatóra való készülésnél hirtelen a legfontosabb lett.. What a coincidence) a heti 4 tesi (5 a tánccal együtt) az irodalom (sokat kellett tanulni, szigorú tanárnő évi 8-12 kötelező olvasmánnyal) a történelem (senkit nem érdekel mi volt) meg amúgyis minek 3 nyelvet tanulni (angol, német, latin), minek a hittan, nem vagyunk vallásosak (én se de így nem keverem a Koránt a Bibliával, alapműveltség).... Ennyi erővel semmit ne tanuljunk ugye? Az a baj, hogy volt felesleges tárgy is dögivel de nem azokat fájlalta senki. :D Médián mi filmeket néztünk (romkomot még csak nem is kultfilmeket) rajzon ment a traccsparti meg a pókerezés, társadalomismereten a ki vagyok én és mit jelentek a világnak jellegű kérdések. Lehet engem cáfolni de a legjobban szeretett órák nem adtak nekem semmi pluszt, de ha ennek hangot adtam a véremet vették, mert ezek nélkül nem volt a 8 órában egy se amin lehetett lazsálni, az meg hallatlan! Ugye azt nem szeretjük hallani, hogy az alapműveltség miatt olvastattak velünk sokat, tanították a matekot, a törit, a termèszettudományokat. Akik ezek miatt sírtak egytől egyig lopják a napot, esetleg ruhatár büfészakon bukdácsolnak és sírnak, hogy nehéz az élet. Emellett egy összetett mondatot nem tudnak elmondani és egy sms tejedelmű szöveg a max amit megértenek. Én is aláírom, hogy sokat kellett tanulni, mégse bánom csak azt, hogy nem tanultam még többet, mert hiába vagyok jó biológiából, matekból irodalomból, nyelvtanból és a nyelvekből ha nem tudom kik voltak az árpádházi királyok és lövésem sincs hol van Veszprém, mert ezek akkor még nem érdekeltek és csak most érzem ennek a tudásnak a hiányát, hogy (csúnya szóval élve) szakbarbár lettem az egyetemen. Egyszerűen szégyellem, hogy nem tudok ilyen alap dolgokat, de ehhez ilyen felfogás is kell ugye. Én igyekszem ezen folyamatosan változtatni, de az a gond, hogy vannak azok a lusta (?) diákok, akik nyühögnek a sok tananyagért mert egyszerűen nincs kapacitásuk mégtöbbre. Van akinek viszont lenne, élvezettel tanul mindenfélét, esetleg uram bocsá' örül, hogy művelheti magát és napról-napra többet tud.


3:A mindennapos tesi egyenesen hiányzik (fujj micsoda mazochista) mert akkor még bármit megehettem, jó állóképességem volt és nem fulladtam ki ha két emeletet kellett lépcsőznöm. Most bezzeg szaladnak fel rám a kilók és mindenhova lifttel járok. Ezen tudok változtatni, persze csak akkor rá voltam erre kényszerítve, észre se vettem mennyit jelent. Nekünk se volt változatos a tesi, akkor újították fel a termet mikor én elkerültem onnan, ennek ellenére nem bántam, csak azt ha 0. órában kellett rohangálni, mert akkor aztán szaglott a társaság egész nap. Aki nem akart tesizni az megoldotta, szerzett innen-onnan felmentést, látszott is rajta, nem tudott 2 utca távot lefutni. (Mint most én, de rajta vagyok az ügyön :D)


4: Ezt egy kapitális baromságnak tartom. Alsóban volt szerencsém ehhez a fantasztikus készségfejlesztős kompetencia alapú förtelemhez. Ahogy te is írod, kedves kèrdező lexikàlis tudás az alapja a készségeknek, anélkül mi egész nap nem csináltunk semmi érdemlegeset. Ez marhára tetszett a lusta népnek de aki akart kezdeni magával valamit az futott amerre látott. Én is váltottam iskolát, tűrhetetlen volt.


Most, hogy kifejtettem a véleményem elbúcsúzok a 80%os átlagtól és körömrágva várom, hogy a sok volt osztálytársamhoz hasonló 'kisujjam se mozdítom a tanulás érdekében típusú ember' jól lepontozzon.

2018. jan. 20. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
86%
#4: a lényeg a testmozgásról, hogy a diák nem fogja fel, hogy miért csinálja. Nem kap egy "egészséges életmód" felfogást. Nektek tanították, hogy miként működik a táplálkozás, miért fontos a testmozgás és melyik gyakorlattal mit tudsz megmozgatni, mire figyelj, hogy nem sérülj meg testmozgás közben, miként tudsz magadnak megfelelő időt és kedvet csinálni arra, hogy az egészségedet fenntartsad? Vagy csak volt a tesi óra, ami köztelező volt, valaki utálta, valaki szerette és kész?
2018. jan. 20. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
77%
5ös: nem volt ilyen jellegű órám, de most, hogy mondod hasznos lett volna! Ha a heti 5ből csak egy erre irányult volna előrébb lennék! Ez tényleg egy szuper ötlet!
2018. jan. 20. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
50%
Az ötlettel 2 dolog hibádzik: 1: senkit nem érdekel azok közül, akik az oktatásban jelenleg részt vesznek (sem a hatalmat, sem a tanárokat, sem a diákokat, sem a szülőket). 2: ha mindenki tudná, hogyan kell egészségesen mozogni és táplálkozni, azaz tényleg tudna valamit a saját testéről a testnevelés óra keretében, akkor túl egészségesek lennének az emberek és az nem biznisz.
2018. jan. 20. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
39%

Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon jó dolog :)


Ez a leterheltség egy érdekes dolog. Nekem anno az egyik tanárom azt mondta, hogy “ez hülyeség, én még nem láttam leterhelt diákot, mert ha a diák leterheltnek érezné magát, akkor ott abba is hagyna mindent és eldobna ceruzát, könyvet és nem tanulna”... persze ebben van igazság, hiszen senkit nem kényszerítenek, hogy akkor te most tanulj és tanulj, de azért középiskolában az értelmesebbje már felfogja, hogy tenni is kell valamit a jó eredmények érdekében, úgyhogy szerintem elég sokan vannak, akik tanulnak és szeretnének is tanulni, hogy elérjék a céljaikat. Nagyon sok mindentől függ az, hogy ezt az időszakot ki hogyan éli meg, mert mindenkinek mások a képességei, más a személyisége, más a családi háttere, más tanárok tanítják stb... Én jó tanuló voltam, végig 4,7 körül volt az átlagom, versenyen is voltam, különórákra jártam, kitűnőre érettségiztem és nyelvvizsgákat is szereztem, ugyanakkor ezért nekem jó sokat kellett tennem és még így utólag sem érzem azt, hogy könnyű volt. Sokszor volt, hogy kiakadtam, fáradt voltam, sírtam és nem nagyon csináltam mást a tanuláson kívül, mert mindig volt valami felelés/röpdolgozat/témazáró/házi vizsga/próbaérettségi amire készülni kellett vagy éppen beadandókat, előadásokat kellett készíteni. Voltak napok, amikor 10 óránk volt egy nap, de a különórák miatt az is előfordult, hogy este 6-8 körül értem haza és még utána kellett nekiállnom tanulni. Azért ez szerintem szintén durva, hiszen sokan felnőtt emberként sem töltenek ennyi időt a munkájukkal...Nekem ez fontos volt ezért megcsináltam, kibírtam (de nekem sem esett jól), de bizony voltak olyan osztálytársaim, akik ezt nem bírták megtenni, nem bírtak ennyit tanulni vagy éppenséggel nem volt rá idejük mert pl. versenyszerűen sportoltak, emiatt nekik be kellett érniük rosszabb jegyekkel, holott lehetséges, hogy a tudásuk megvolt és többre is képesek lettek volna csak érzelmileg, idegileg nem bírták vagy élni is akartak. Én úgy gondolom, hogy ez egy nagyon rossz dolog.


Engem még alapvetően nem is az zavar, hogy sokat kellett tanulni és sok óránk volt, mert nyilván az fárasztó volt stb., de az sokkal rosszabbul éltük meg, hogy rengeteg baromságot kellett tanulnunk. Szerintem a diákok többségének is ez a problémája, mert nagyon sokan vannak akik szeretnének tanulni és használható tudást szeretnének elsajátítani, csak ezt nem kapják meg. Nyilván sokan lusták, nem akarnak semmit, nyafognak stb., de szerintem ez egyáltalán nem olyan gyakori, csak most kapóra jön és erre a tüntetésre is rá lehet fogni, hogy csak dedós tinihiszti...Én teljesen feleslegesnek éreztem a heti 5 tesiórát, ahol nem csináltunk semmit és még a feltételek sem voltak adottak (két osztály nyomorgott együtt egy kis teremben), a média és az etika órákat is, a rajzot, az éneket és a művészettörténetet, az életvitel órákat pedig pláne... Ha ezek kimaradtak volna, akkor több idő lett volna a nyelvórákra, matekra, magyarra, természettudományos órákra és a diákoknak több szabadidejük lett volna, amit ölthettel volna sportolással vagy a hobbijukkal.


Már eleve azt is rossz dolognak tartom, hogy valakinek különórákra kell járnia felzárkóztatás, korepetálás céljából, mert az valahol azt jelzi, hogy a közoktatás/a tanár nem látja el a feladatát. Tapasztalatom szerint a legtöbb tanár rohan a tananyagban (nincs idő normális, részletes magyarázatra), aminek a nagy része amúgy is felesleges. A nyelvoktatás egy vicc. A legtöbb tanár ott is a minimumra készít fel, vagyis a középszintű érettségire, ami B1 szint, ami nem ér semmit, főleg, hogy a nyelvtant és a bemagolt szavakat már ismerik, de a nyelvet szóban/írásban használni már nem tudják...Szóval jó lenne, ha legalább egy középfokú nyelvvizsga szintjére tornáznák fel a diákokat a gimnáziumokban és valódi hasznalható tudást kapnának. Szerintem az nagyon rossz, hogy a diákok igazából tök felesleges járnak iskolába, mert úgyis otthon kell megtanulniuk és értelmezniük az anyagot vagy pedig súlyos pénzeket fizetnek a különórákra.


A szabad tankönyvválasztást abszolút jónak tartom, mi pl. az új tankönyveket egyszer sem nyitottuk ki (persze kifizetni ki kellett), az összes tanár a sajàt anyagaiból, jegyzetéből tanított.


Én is abszolút egyetértek azzal, hogy az elmélet egy alap, amire lehet építkezni, de nélküle semmit nem lehet kezdeni, viszont az arányokkal szerintem baj van. Az igaz, hogy az érettségi a gyakorlati tudást, készségeket méri, hogy mennyire tudja valaki alkalmazni a megszerzett tudást és mennyire tud logikusan gondolkodni stb., ugyanakkor szerintem kérdés, hogy mindez elvárható-e egy gyerektől, aki előtte négy évig ezt nem gyakorolta. Elétették a töri könyvet, hogy x oldalt nyaljon be, magolja be az életrajzokat irodalom órára, tanulja meg a zöld szemes ostoros tulajdonságait, de arra, hogy tudjon gondolkodni, szöveget értelmezni, problémat megoldani, összefüggően beszélni és szépen kifejezni magát, esszét írni stb., arra már nem készítették fel az iskolában.

2018. jan. 20. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
0%

Röviden:


- Volt egy tanárod, akinek a hibás érvelését mai napig elhiszed.

- Az órára járás elveszi az időt a tanulástól.

- A felesleges és elavult tudás elsajátítása elveszi az egyén motivációját.

- Az államilag szabályozott tananyag többek szerint használhatatlan.

- Igény van a gyakorlati tapasztalatszerzése már középiskolai szinten is.

2018. jan. 20. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
46%

"arra, hogy tudjon gondolkodni, szöveget értelmezni, problémat megoldani, összefüggően beszélni és szépen kifejezni magát, esszét írni stb., arra már nem készítették fel az iskolában"


Szerintem ezek is abszolúte iskolafüggők. Nekem egyikre sem volt panaszom, minden alapot megkaptam a tanáraimtól, amire szükségem van vagy volt. Mi tanultunk esszét írni, szépen fogalmazni, szöveget értelmezni, stb. Ha ez máshol nincs meg az szerintam a tanárok hibája. Vannak olyanok, akiknek nem való a katedra, hiába rugdosták át őket az egyetemen. Az egy dolog, hogy neki megvan a tudása de ha átadni nem tudja akkor annak a diák látja kárát. Nálunk volt idő megtanulni a fent említett dolgokat, szóval nem látom be, hogy máshol miért nincsen. Ez inkább arra vezethető vissza szerintem, hogy a tanár le se sajnálja, hogy a diáknak mi az érdeke vagy fogalma sincs róla, hogy mi az a tudás amire szüksége lesz. Így vagy úgy ha nálunk fel lehetett rendesen készülni és a másutt hiányolt dolgokat meg lehetett tanulji, akkor az más intézményben is kivitelezhető, csak oda kell rá figyelni és nem kell címeres ökröknek katedrát adni.

2018. jan. 20. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!