Milyen reformokat hajtatnál végre az oktatásban?
Tantárgyak, óraszám, ilyesmi..:)
1. Matematika: csökkenteném a tananyagot, hiszen milliónyi olyan dolgot tanulunk manapság, amire később egyáltalán nem lesz szükség, és csak a továbbtanuláshoz szükséges átlagot rontják. Van, amit az ember akkor sem ért meg, ha belegebed. Természetesen a matematika-szakokon maradhatna a mostani tananyag :)
2.Irodalom: Kevesebb verselemzés. Szerintem felesleges egy költőtől 4-5 vers elemzését megtanulni, amikor a költői stílus sajátosságait egy versen is be lehet mutatni, ráadásul 10 év múlva már úgyse emlékszik rá senki (tisztelet a kivételnek).
3. Nyelv: mindenhol kötelező lenne két idegen nyelvet tanulni. Egy ma már kevés...
4. Történelem: én imádom, de szerintem az átlagnak sok az, amit elvárnak tőlük. Pl. az 1122-es wormsi konkordátum ma már nem sok vizet zavar, viszont a diákok nem tudják összekapcsolni az egyes történelmi időszakokat egymással, nem kapnak általános képet.furcsán néztek rám, mikor megemlítettem, hogy a Napkirály támogatta a magyar szabadságharcot Rákóczi idején...
5. Készségtárgyak: rajz, ének, stb. - ezekhez tehetség kell, ezért inkább a történeti részét taníttatnám, minthogy szobrokat rajzoljon az, aki nem akar, mert nem tud.
Röviden ennyi ugrik be.. légyszi, értelmes válaszokat írjatok, valóban érdekel, milyen hibát láttok a mai oktatási rendszerben?
Először is lejjebb vinném a tankötelezettség korhatárát min. 16-ra aki hülye az menjen kapálni plusz nem lenne a sok tanárverés,magatartási problémák.
Rajz-ének ezekkel leírtad az én véleményemet is
Matematikán nem változtatnék szerintem ennyit illik tudni hiába nem használjuk később
Nyelv: Iskoláktól függően de a 2 szerintem is jobb lenne .
Történelem:Jó ahogy van legalábbis nekem :D:D:D
Irodalom: a verselemzések helyett több művet ismerjenek meg a diákok.
A 3-as és 5-ös pontodon kívül semmivel nem értek egyet. (Mondjuk nekünk alapból két nyelv volt a kötelező:D)
A középiskolának az a lényege, hogy mindenhez adjon egy alapot. Ha kevesebbet tanulnának a gyerekek matekból, akkor azoknak, akik matekkal szeretnének foglalkozni, esélyük sem lenne. Az egyetemen már nincs idő arra, hogy alapvető dolgokat magyarázgassanak.
A többi tárggyal ugyanígy.
Igazából nem teljesen értem miért hisztiznek ennyit a diákok. Nekem 6 tárgyból kellett érettségiznem, a törit és az irodalmat mindig is utáltam, nem kellett a továbbtanulásomhoz sem, de szinte készülés nélkül meg lehetett írni mindkettőt 90%-ra. Sima szövegértés mindkettő. Szinte semmi tárgyi tudást nem igényel.
A matek sem nehezebb, csak sokan nem értik. Inkább a matek oktatáson kellene változtatni. Több logikát igénylő feladatot kellene csináltatni meg ilyesmi. Nekem pl tök jó matektanárom volt, és így otthon sem kellett sok energiát belefektetnem. Csak figyelni az órán és kész.
Töriből meg a lexikális tudás mellett a folyamatokra is rá kellene menni (mi miért történt).
Viszont felsőoktatásban megemelném a minimum ponthatárt legalább 300ra, és kötelezővé tenném az emelt szintű érettségit.
Az a véleményem, hogy aki főiskolán/egyetemen szeretne tanulni, az tegyen le vmit az asztalra.Szánalmas, hogy néhány helyre tök szar jegyekkel is be lehet kerülni.
Igenis kiváltság legyen a tanulás, ne járjon alapból mindenkinek. Mert így azoknak a diplomáját értéktelenítik el, akik tényleg rendesen tanultak.
Ha meg vmi mindenáron szeretne tanulni, de nincs elég pontja, akkor újra lehet érettségizni...
Lehet, hogy az újraérettségizés árát kicsit lejjebb vinném ,mert nem olcsó mulatság.
Hát, azért azt senki be nem magyarázza nekem, hogy a binomiális együtthatós izéket "illik" tudni. Sokan még csak fel sem fogják, úgyhogy alapból mindegy, van-e értelme.. :)
De úgy látom, különben egyet értünk :)
Bár, én nem vinném le a korhatárt, csak olyan intézkedéseket kellene hozni, amit rászorítja a diákokat, hogy igenis bejárjanak. Persze, ez már más téma:)
Utolsó vagyok, még eszembe jutott vmi.
Szigorúbban venném a természettudományos tárgyak oktatását. Igenis mindenkinek kellene tudnia fizikából, biológiából, kémiából az alapvető dolgokat. Attól, hogy 16 évesen nem hiszik el, igenis nagy szükség van rá az életben.
Valamint a szexuális felvilágosításra nagyobb hangsúlyt fektetnék, és számon is kérném! Hihetetlen, hogy 18-20 éves emberek azt sem tudják hogy lehet teherbe esni, meg hogy terjed az AIDS.
Esetleg még azt lehetne, hogy ha vki pl már fiatalabb korában tudja, hogy mi szeretne lenni (orvos, jogász, fizikus vagy akármi), akkor hamarabb is tudjon "szakosodni". Azokat a tárgyakat, amelyek kellenek, jobban oktassák, a többiből pedig csak az "alapvető" dolgokat.
Most érettségiztél? Ezen a binomiális dolgon lehet még hisztizni egy évig, csak felesleges. Egy képletbe kellett beírni az adatokat és beütni a gépbe. Még érteni sem kellett. Ha meg nem ment így, akkor logikával is meg lehetett volna oldani.
Ezzel nem vitatkozni akarok, de hidd el lesz még elég szar meg igazságtalan dolog az életben.
Kedves 20:47 :)
Mint mondtam, a matekszakon maradna a tananyag, és akit a matek érdekel, valószínűleg úgyis oda megy. De a diákok kis százalékáért szerintem nem érdemes mások lehetőségeit rontani. Én nemcsak órán figyeltem, még külön órára is jártam, itthon is neki ültem, mégis 2-es voltam belőle év végén. Ami nem kevés pont, főleg, mert magas pontszámú egyetemen szeretnék továbbtanulni.
Vagyis megtanultam egy halom felesleges dolgot, és még az esélyeimet is rontották a választott szakomhoz.
És ezzel sokan vannak így, ezért emeltem ki.
Töriből és magyarból nem is az érettségivel van baj - nekem például mindkettő jól sikerült, a töri emelten - ,hanem azzal, hogy nem olyan tudást ad a diáknak, amit később felhasználhatna. A megtanult dolgok nagy része a kukába megy érettségi után.
20:55
Csak egy példa volt, ez jutott eszembe elsőként. Mellesleg, nem annyiból áll a matek, hogy beütögetsz egy képletbe, azt tudni kell levezetni, értelmezni, stb :)
De a töri és a magyar meg azoknak az esélyét rontja, akik matekkal szeretnének továbbtanulni. Arról nem is beszélve, hogy általában aki humán szakra megy (pl jogásznak vagy bölcsésznek), annak csak a matek "húzza le" az átlagát. Míg egy mérnök jelöltnek, vagy egy orvos jelöltnek a töri és a magyar is "felesleges", mindkettő csak lehúzza az átlagát. Ráadásul nekik általában még kell egy felvételi tárgy is, a bölcsészjelölteknek meg adott a töri és a magyar, mellé max vmi nagyon gagyi 5. tárgyat felvesznek és kész...
Mind mondtam, 6 tárgyból érettségiztem, egyből emelt szinten, és magas ponthatárú helyre jelentkeztem. Mégsem hisztiztem annyit a magyar és töri témán, mint a humánosok a matek témán. Azért van a duplázás, hogy ha a többi tárgyból vki sík hülye, akkor is be tudjon kerülni a felvételi tárgyaival.
1. Csak olyanok lehetnének tanárok akik valóban tudnak tanítani.
2. A tanárok fizetését megemelném.
3. A tanárok sokkal nagyobb kezet kapnának a fegyelmezésben.
4. Lennének kötelező tantárgyak ( magyar, matek, töri, idegen nyelv) a többi tárgyból pedig pl. hármat kellene választani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!