Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Ennyivel jobban tanulnak a...

Ennyivel jobban tanulnak a gyerekek?

Figyelt kérdés

Amikor én jártam ált. iskolába volt aki bukdácsolt, voltak 2-3 körül, 3-4 körüliek, 4-5 -ösök, meg pár kitűnő.


Most a bizonyítvány osztáson az osztály fele szín ötös, kb. tíz gyerekne egy négyes becsúszott, 5-6 gyereknek 3-4 négyes, a többi ötös. Ez a legrosszabb. 2. osztály.


Ennyivel jobbak, gyengébb az osztályzás, vagy az iskolák valamiért hozni akarnak egy átlagot, valami előnyért.



2017. jún. 24. 12:39
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
53%

Van ma már a világon internet, ha valamit nem ért, gyorsan utánaolvashat és egész biztos sok helyen érthetőbben, érdekesebben van megfogalmazva a tudásanyag, mint a tankönyvben.

Mondjuk én jó 13 éve fejeztem be az általánost, de azért messze nem kellett megszakadni a kitűnőért, pedig jó iskolába jártam, szóval vagy te vagy még mellé gyengébbk képességű is vagy gyenge iskolába jártál.

2017. jún. 24. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Hát én a gyereket csak játszani látom a neten, de ha néha utána olvas is valaminek az tuti nem a tananyag, ennek semmiképp nem tulajdonítanám az általánosan kiváló eredményeket 2. osztályban...
2017. jún. 24. 13:00
 3/14 A kérdező kommentje:
Amúgy én a jók közé tartoztam, kiváló az érettségim és a diplomám is, ne kezdjük már egymást elemezgetni, nem ez a kérdés.
2017. jún. 24. 13:02
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem, itt annyi a változás, hogy a másodikosokat - szerencsére - nem divat már szivatni. Szerintem ez egyáltalán nem baj, az első pár évnek nem arról kell szólnia, hogy kőkeményen megtanulod, hogy hol van a helyed a világban, sokkal pozitívabb üzenet, hogy akárki teljesítheti a követelményeket, ha minimális energiát fektet be.

Szerintem akármelyik gyereknek jobb így.

2017. jún. 24. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%

Hát ez iskolánként és osztályonként változó. Én a Z generáció elején születtem, nálunk a 2000-res évek elején azért vegyes volt a képlet, 1-2 bukás (visszatartás) is volt. De ugyanabban az iskolában a szomszéd lánynál sem mindenki szín 4-es 5-ös.



(Őszintén szólva nem jó ötlet alsóban rossz jegyekkel büntetni a gyerekeket. Csak elveszi a kedvüket, ha hülyegyereknek bélyegzik őket, szűrni meg nem itt kell. A tehetségeket felfelé is lehet pontozni (kitűnő, írásos dícséret).)


Szerintem jobbak is, és az oktatáspolitika is változott az idők során.

2017. jún. 24. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
88%
Szerintem ez iskolánként is változik. Öcsémék osztályában egy szülőin sírvafakadt egy gyerek anyukája, hogy hogy lehet négyes a gyereke nyelvtanból, amikor látja, hogy mennyire siralmas a helyesírása. És technikából is tök gyengus munkákra megadták nekik az ötöst, nem is volt egy szintre csiszolva az a fa doboz, mármint az alkotóelemei. Nekünk meg másik iskolában ötös csak arra járt:D Amúgy mondjuk öcséméknél alsóban a tanítónéni sem volt nyelvtanból a helyzet magaslatán. Öcsém komolyan mondta, hogy ez így történt, hogy kérdezte tőle a tanítónéni, hogy hány c-vel írjuk azt, hogy vicces, mondta, hogy kettő, erre az egész osztály kinevette, és a tanítónéni meg mondta, hogy javítsa át 'tsz'-re. Én meg hüledeztem, amikor mesélte. Na de ez gondolom, nem általános jelenség. Meg amúgy a szándékot, a szorgalmat is értékelhetik, meg egyébként lehet, hogy kellemesen tálalják a tananyagot, hogy jobban átjön a gyerekeknek, vagy abban az adott osztályban jobbképességűek a gyerekek, vagy jószívűbb a tanítónéni, és fél pontokat is adogat félmegoldásra; mert azért van odaírva valami, ami jó. Meg esetleg jó az osztályközösség, az osztálylégkör, meg aranyosak és megtisztelik a tanítót a figyelmükkel, szófogadóak, megvárják, amíg ő befelyezi, és csak azután kezdenek zsibongani, zsivalyogni. Vagy tisztában vannak vele, hogy mennyi mindennel le vannak terhelve a diákok, és próbálnak enyhíteni.
2017. jún. 24. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Értem. Akkor ezek a jegyek túl sokat nem mondanak semmiről, persze nincs is nagy jelentősége, nem ezen fog múlni kiből mi lesz, meg a legnagyobb arányban pont nem a mindig kiválóak lesznek sikeresek, csak fura ez a mindenki szinte kiváló.
2017. jún. 24. 13:54
 8/14 anonim ***** válasza:
12%

Nagyon sok változás történt az utóbbi 25 évben az oktatásban, de még az utolsó 10-ben is.


Valószínűleg azért vannak ilyen jó jegyek, mert egyrészt a tananyagot is lecsökkentették, másrészt az új tanárok nagyrésze talán elnézőbb is.


Emlékszem még azokra az időkre, mikor ált.iskolában senki nem csinálta meg a házi feladatot, mindenki megkapta a fekete pontot.

Aki nem írt szépen, annak elverték a kezét favonalzóval. Volt olyan, aki az első osztályt simán 2-3-szor bukta.


Ez a fajta vasszigor mára már teljesen kikopott, a diákok hamar elkanászkodnak. Sajnos ma már lassan oda jutunk, hogy a tanárnak kell félnie a diáktól, mivel egyre gyakoribb lett a "tanárverés" erről még videókat is lehet találni.


Úgyhogy az oktatás sokkal inkább a színvonaltalanság felé ment el. Persze, sokan megkapják a jó jegyeket még felsőtagozatban is, aztán mikor a gyerek gimibe akar menni, akkor nem érti, hogy miért lett 30% a matematika felvételi eredménye, annak ellenére hogy ő 5-ös volt.


Mivel ez tömegesen és rendszeresen fordul elő, azt hiszem az okot nem túl nehéz kitalálni. És ez a 30%-os eredmény nemcsak a diák tudásának a színvonalát, hanem a tanár oktatását és az adott intézményt is jól jellemzi.


Középiskolákban szoktak csinálni olyan statisztikákat, hogy intézményenként figyelik hogy ki milyen átlaggal jött, és hogy mennyire bírja a képzést, esetleg hova tanul tovább/mit fog dolgozni.


Na ott szépen lehet látni, melyek a színvonaltalan általános iskolák, és ahonnan ki kéne rúgni a tanárok felét...

2017. jún. 25. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Összehasonlítottad a te iskoládat a gyerekeid iskolájával. Ebből nem lehet egy egész képet kapni. Gondolom vannak ma olyan iskolák, ahol megtalálhatóak ezek a jegyek a 2. osztályban.


Az azonban tény, hogy ameddig 50 éve az oktatás módszere a félelemre, az elrettentésre, és fenyítésre, és a tekintélyelvűségre épült, addig ma már szakmai szempontokat is figyelembe vesznek.


Valszeg jobban lehet egy gyereket motiválni dicsérettel, mint fenyítéssel.

2017. jún. 27. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

-Egyrészt a motiválás miatt ma kevesebb a rossz jegy, főleg 2.-ban, ahol előző évben még jegyet se kaptak, csak szöveges értékelés volt.


-Másrészt ma szegregáltabbak az iskolák, régebben nagyjából mindenki oda járt, ahol lakott. Lehet hogy a gyereked jobbakkal jár egy osztályba.


-Harmadrészt ma nagyobb arányban tartják vissza az oviban a gyerekeket, aki korábban csak bukdácsolt volna, az egy év kihagyással jobban teljesít(het).

2017. jún. 27. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!