Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem tanulunk az iskolába...

Miért nem tanulunk az iskolában semmi olyat, amit majd az életben is hasznosíthatok?

Figyelt kérdés

Általános gimibe járok. Azon gondolkoztam, hogy lassan már kijárom, de közben az életről meg fogalmam nincs. Napjaim nagy részét itt töltöm, szóval mi más tudna felkészíteni az életre, mint az iskola?

Nem egy lázadó hülyegyerek vagyok, az átlagom 4 feletti. A sulim a top 100-ban mindig benne van, már ha ez jelent valakinek valamit. A problémám az, hogy amit itt kapok, egyszerűen hasztalan. Verset elemzünk, logaritmust tanulunk. Dögivel. Heti 2 rajzórám van 18 éves létemre, ami nem csak az én, de a tanárom idejét is rabolja. Teljesen hasztalan időpazarlás. Miért nem tanulunk barkácsolni, a lányok főzni? Miért nem tanuljuk meg, hogy ha kikerülünk innen, és esetleg egyetem előtt vagy után pénzt keresnénk, hol kezdjünk neki? Miért nem esik a politikáról, a pénzről, a bankokról, a vállalkozásokról (és még sorolhatnám) egy árva szó sem? Miért van az, hogy az egyetlen ami valamilyen szinten hasznos, az a tesi, nyelv, és részben matek?

És nem, nem a matekot akarnám lecserélni, hanem bevezetni a szánalmas rajz helyett a technikát, vagy az életvitelt. Lehetőleg hiteles tanárral.

A diákönkormányzat persze tehetetlen, a vezetőség füle botját nem mozgatja... tán a kormány akar minket hülyének nevelni? Vagy talán tényleg a nyelvtani stílusréteg túlbonyolított definíciójával fogok a boltban fizetni?

Kimegyek innen, kezemben a szép nagy semmivel, és azt kérdezem majd: most akkor? Mi legyen?

Szerintetek is így van? Vagy csak nyávogok? Ha hülye vagyok, kérlek mondjátok meg, honnan tanuljak az életről? Hogyan készüljek fel rá? Csak házit írok, és felelgetek hétről hétre, melyeknek hadd ne mondjam hányad része marad meg...

Köszönöm a normális válaszokat!



2017. ápr. 5. 23:24
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:

"nálunk a kémia alapjai már rég elvesztek. Tudásom most is annyi belőle, mint egy újszülöttnek"


Talán nem öntöd össze a különböző tisztítószereket, és nem használsz kígyóizzadtságot (bár ez utóbbi inkább biológia).


Kellenek a készségtárgyak is, ének, rajz, művészetek lassanként kéthetente vannak. Társadalomismereten tényleg a társadalmat kell megismerni, nemzetiségek, vallások, tesi állapotok szerint.

2017. ápr. 7. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim válasza:

Orientálódni kellene.


Általános, alsó: Minden fontos ismeret alapszinten, korosztálynak megfelelően tálalva.

Általános, felső: A gyerek már tudja, mi érdekli, humán/reál bontás, de továbbra is minden tárgyból az ismeretek megszerzése.

Gimnázium: Humán/reál teljes szétválasztása.


Egyetlen tárgyat sem kukáznék, a tantervet kellene átgondolni.


Irodalom: Szélesíteni és átgondolni a kötelezők listáját, nagyobb hangsúlyt fektetni a művelődésre, illetve az egyéni látásmódokra. Szégyen, hogy ennyi műveletlen ember él az országban, aki az irodalmat a verselemzéssel azonosítja, hovatovább soha semmit nem olvas. Egy-egy szerzőtől habitus szerint is lehetne válogatni, listázni, hogy mit olvasson, aki mondjuk az akciódús vagy épp romantikus történetekre, versekre vágyik. Az irodalom, ha jól tanítják, kontextust ad a hétköznapi életnek, segítségével át lehet látni a táblát: mit akarnak az emberek, mit tervez az őrült diktátor, mit lehet kezdeni depressziós barátainkkal, erőszakos családtagjainkkal.


Történelem: Nagyobb hangsúly az ok-okozati összefüggéseken -- ismét csak kontextus a való élethez. Kisebb népek/kultúrák megismerése.


Matek: Logika. Logika, logika, logika.


Informatika: Elmélet és gyakorlat arányos elosztása, HTML, programnyelvek.


Ének-zene: Alapszintű hangszerhasználat, több elmélet (nem népdalok bemagolása). Különböző népek népzenéi, modern műfajok.


Rajz / Technika / Művészettörténet / Média: Egybevonva, elmélet és gyakorlat arányos elosztása. Grafika, festészet, kollázs, szobrászat, építészet, tipográfia, kalligráfia, film, etc.


Tesi: Hagyni, hogy mindenki megtalálja azt, amiben jó, ami nem megy, azt nem erőltetni mindenáron. Több szabadtéri óra, kevesebb büdös tornaterem.


Természettudományok: Erős alapozás, tapasztalati oktatás, megfigyelések hangsúlyozása. Ahol lehet, testközelből.


Nyelvek: A meglévő magyarra építeni (akinek az anyanyelvén nem megy a nyelvtan, más nyelven se fog menni). Szélesíteni a témákat, látókört. Minimum két nyelv, minimum haladó szinten.


Etika / Filozófia / Hittan: Elmélet, gyakorlat és logika, dilemmák, ellentmondások.


Gazdaság / Politika: Érdekesen, hasznosan.


Az életre való felkészítés szerintem a szülő dolga. Háztartás, ügyintézés, önállóság. Az iskola feladata a tudás átadása. Meg is látszik, milyen elcs.szett országban élünk, mindenki a kukába dobná a műveltséget az olyan gyakorlati ismeretekért, amelyeket (elvileg) otthon kellene megszerezni. Az oktatásunk ezer sebből vérzik, igen, de az irány adott, a váz megvan. Ismeretek nélkül mindenki cs.szheti. Ezt nem értik meg sokan. Kellenek tudósok, bölcsészek, mérnökök, kellenek vállalkozók, kőművesek és vécépucolók -- együtt. A bölcsész éhen hal, ha nincs, aki megtermelje a napi betevőjét, az informatikus halálra fagy, ha nincs, aki felépítse a házát, és így tovább. Ez a mocskolódás ("büfészak", "értelmetlen ezt tanulni", etc.), ami ebben az országban megy, undorító.

2017. máj. 27. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 A kérdező kommentje:
Nem feltétlen undorító azt mondani, hogy valamit értelmetlen tanulni. Pl a pesti ELTE-n filozófia szakra menni, olyan, mintha valaki direkt munkanélküli akarna lenni... és ezt maga az ottani professzor mondta, meg mindenki más is.
2017. jún. 16. 22:44
 24/25 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy aki oda megy, annak már van egy szakmája, vagy egy másik diplomája, amivel el tud helyezkedni.
2017. jún. 17. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
10 es a matek helyett tesit irtam volna
2021. okt. 19. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!