A mai matematika érettségiben a második részben, melyiket hagytátok ki a 16-17-18. -as feladatok közül?
Szerintem ez volt az eddigi legnehezebb matematika feladatsor. : (
Ha meglesz a 20 pontom, örömtáncot járok majd, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. : (
"Aki a régi érettségiket hármas négyesre írták meg, azoknak igenis nehéz. Egy ötösnek, persze, hogy nem."
És ugyan, miért is kéne, hogy aki nem jó matekból, az is szuper jóra tudja megírni? Akkor mit mutatna meg az érettségi/felvételi, ha még a gyengébb matekosok is hibátlanra tudják írni? Mi értelme lenne akkor a felvételiztetni a diákokat, ha az az elvárás, hogy a matekból gyengék is marha jóra írják meg?
Nem azt írtam, hogy könnyű, hanem hogy típus és begyakorolható feladatok voltak - nem kívántak ötletet, nem kívántak olyan tudást, amivel nem rendelkezhettél, nem kívántak matematikai zsenialitást, csak és kizárólag az adott tananyag egy jó szintű ismeretét és megfelelő gyakorlatot igényelték. Nem azt mérték, mekkora matekzseni vagy, az nem kellett hozzá, azt mérték, milyen szinten tanultad meg az anyagot, milyen szinten érted, milyen szinten tudod alkalmazni - mintha töriből lefelelnél, és hogy időrendbe tudod-e helyezni a megtanult eseményeket.
Aki jó szinten tudja használni a középiskolában tanultakat, annak könnyű volt, mert mechanikusan megoldhatók voltak a tanultak és begyakoroltak alapján; aki nem tudja magabiztosan használni a tanultakat, az persze szenved vele.
Ha szenvedsz vele, akkor az azt jelenti, hogy az adott részt nem tanultad meg jól - ez nem baj, nem kell mindenkinek jónak lennie matekból, csak akkor mire föl kéne neked jól sikerülnie a dolgozatodnak?
Az a gond, hogy alapvetően el vagytok tájolva. Itt nem az volt a cél, hogy mindenkivel 5öst írassanak, hanem, hogy megnézzék, milyen szinten vagy a középiskolás anyagban - az érettségi most már egyben felvételi is, egy szintfelmérő. És erre nagyon alkalmas volt ez a feladatsor, mert semmi olyat nem kért számon, ami a középiskolai anyag jó elsajátításával ne menne - történelemből évszámokat kell magolni, olyan szinten, hogy a különböző eseményeket magabiztosan tudd elhelyezni időrendben, és ne keveredj bele; matekban meg eszközöket kell begyakorolni, amíg azokat magabiztosan tudod használni, és típus feladatokat automatikusan tudsz megoldani.
Az autós feladathoz semmi logika nem kellett, csak gyakorlat, és az ebből jövő kellő magabiztosság a számokkal - ez pedig 12.-ben elvárható, és emiatt osztályozható is, hogy ha mégse megy, akkor az bizony csak mondjuk 3asra elég.
----------------------------------------------------
Valaki kérdezte, hogy mivel foglalkozom. Matekkal, és tanítom is. Ilyen halmazos jellegű feladatot a 6.-os tanítványommal csináltunk, semmi ötlet nem kell hozzá, csak annyi, hogy egyszer megértsd, és már a 6.os feladatgyűjteményben csomó ilyen volt, tehát tuti, hogy a gimnáziumban nálatok is előjött ilyen, többször. Egy jól sikerült matek érettségi/felvételihez elvárható szint, hogy ilyet meg tudjon csinálni az ember.
De hogy mondjak egy példát: az idei 6 osztályos felvételit én is túlzottan nehéznek tartottam (pedig számomra ugye az se okozott gondot), mert ott olyan szintű alkalmazását is várták a dolgoknak, ami egy átlag 6ostól nem elvárható, és volt olyan feladat, ami minden volt, csak nem típus. Ott elismertem, hogy az túlzás volt, nem azon múlik, hogy én meg tudom-e csinálni.
Itt minden feladat típus volt.
Nem is a halmazossal volt a gond.
Azt sem állítom hogy nem reális hogy ennyit kérnek, ha!
ha mindig ennyit kérnének. no de kérlek ha egész eddig simán megérintettem egy bizonyos szintet matekból ( múlt évek érettségijeivel pl) ezzel meg két jeggyel alá csúszok az mutat valamit. Egészen pontosan annyit, hogy ez-a-feladatsor-nehezebb-volt-mint-az-előzőek. Senki nem állította hogy megoldhatatlanok, csak azt hogy nem számítottunk rájuk. Az ha valaki nem tudja beírni a halmazokba a számokat, az az ő baja, és éppen ezért mondják h érettségin átmenni könnyű, 5öst elérni nehéz. típusfeladatok voltak, persze, hát mi nem az? csak épp nehezebbek mint amit megszoktunk. MErt a matektanárunk a kezünkbe adott jópár próbaérettségit, és mindegyik 4-es után elnéző mosolyal közölte hogy no de érettségin sokkal könnyebb lesz. Egészen egyzserűen erről van szó. a diákság könnyebbre számított, és a felháborodás félig jogos. Félig, mert senki nem mondta hogy nem lehet nehezebb mint az eddigiek, és félig, mert attólmég mást vártunk. Legalább az engedtessék meg hogy pattogjak rajta ha már az én életem múlik rajta.
Csak az a különbség, hogy ők(a 2009-ben érettségizettek) úgy panaszkodtak, hogy például a magyar érettségijük magasan a legkönnyebb kétszintű volt..
Szerintem a matekjuk sem volt vészes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!