Miért szükséges egy informatika tanárnak, vagy egy 5-8-as matektanárnak, vagy fizikatanárnak egyetem?
5-8 as matek tananyag oktatásához némi pedagógiai képzés kell, és egy nagyon vékony matektudás. Most azért hogy betegyenek valami gyenge suliba tanítani valakit, nem kell hozzá egyetem.
Vagy informatikát se kell középsuliba olyan szinten oktatni amihez 3+2 év egyetem kellene. Elég lenne egy 1 éves képzés. Mindenki jobban járna. Az állam nem kellene annyit fizessen ezeknek, és akkor nem történne az hogy 5 év egyetemmel egy matektanár fogyatékosokat kell tanítson akik jobb esetben meg is verik őt.
Én elvégeztem az 5-11-et. Nem hiszem hogy lenne olyan dolog amire egy 5-8-as kiváncsi lenne és ne tudnám megmondani. Minden összefüggés megvan már bennem (úgy érzem) ami kell.
Azt az 1 évet arra alapoztam hogy pedagógiai tárgyak töredéke az anyagnak egy egyetemen. Egy sűrű évbe beleférne minden.
Biztos hogy igazad van abban hogy a tanár legyen tanár, és minél bővebb tudással rendelkezzen. De biztos elhiszed nekem hogy 1-1 osztályba olyan diákok vannak hogy egy egyetemi professzornak nem adnák meg a tiszteletet. Ha a diákok köpnek a tanárok arcába, minek nekik egy mélyen képzett embert adni, aki már a kis fizetésével is megvan alázva? Nem minden suliba ez a helyzet. De egy bizonyos szint alatt a portás is tarthatná az órát. Akkor se maradnának kevesebbel a kedves tanulók.
Azért hogy ,,annyit fizessen" szerintem erős túlzás... 120-130 körül ha kap egy ilyen tanár az már nem rossz.
De ezt hova levinni nem tudod mert napi 6.000 forint a bér 8 órára tehát olyan 800 forintos nettó. Ezalatt kb senki nem tanítana ha otthon javítgatni kellene a dogákat stb.
Amúgy meg sokan azért tanítanak mert szeretnek... másoknak meg ez egy viszonylag stresszmentes foglalkozás.
Ha azt nézem én is eltanítgatnák... de akkor 1x szólnék a gyereknek hogy menjen ki az óráról és 1 hétig be se engedném, a dogát meg ugyan úgy megcsináltatnám vele:) csak sajnos a legtöbb tanár meg nem ilyen:) és hiányzik sok helyen a tisztelet sok helyen pedig a tudása is.
Nálunk pl. egy srác 7. osztályában feltette a kérdést, hogy mi van akkor, ha a síkgeometriát nem effektív sík felületen alkalmaznánk, hanem mondjuk egy földgömbön, ott is érvényes-e a Pitagorasz-tétel stb. Nem tudom, erre milyen választ tudnál adni egy 13 éves gyereknek, úgy, hogy megértse, de az biztos, hogy a matektanárunk csípőből olyan előadást tartott a nemeuklidészi geometriáról, hogy az osztálytalálkozókon is rendszerint felemlegetjük, amíg élünk, nem felejtjük el. Jó, elég extrém példa, és messze nem mindennapos, de hogy tudnának felnézni a diákok olyan tanárra, aki egy ilyen jellegű kérdésre annyit tudna mondani, hogy "majd utánanézek, mert igazat megvallva gőzöm sincs"?
Ja, és azt az irgalmatlan mennyiségű adminisztrációt és papírmunkát, ami alapján az általános iskolákat szétválogatnád, az ellenségednek sem kívánnád. Nem tudsz különbséget tenni két általános iskola között, helyesebben nem tehetsz. Ennélfogva nem mondhatod azt, hogy a belvárosi iskolákban az egyetemet végzett emberek tanítsanak, a külvárosiakban a főiskolát végzettek, az utolsó 250 fős vidéki faluban, aki éppen odaér. Lehetetlen lenne megoldani, és bizonyos helyekről az alacsony színvonalú oktatás miatt még nehezebben lehetne csak kitörni.
De szerintem nem végszükséglet hogy ilyen "kitérőket" tegyen a tanár órán. Vannak olyan versenyfeladatok amin az én tanárom is pislog. Persze "otthon" megnézi. De úgyse lehet mindentudó a tanár.
Kiosztás elég egyszerű lenne, az iskola eldönti hogy felveszi-e őt, vagy nem. Sok helyen más lehetőség nem lenne.
De lehet ha igazad van és ez így hülyeség. Minden esetre nem tudom hogy lehet az igazságos hogy 5 év egyetem után olyan helyre menj dolgozni ami rosszabb mint a disznók között a pajtában.
Ez az 1 éves képzés ötlet gyakorlatilag megoldhatatlan. Ahogyan azt megválaszolták előttem, nem annyi az egész, hogy bemész, és felületesen végigmagyarázol valamit (ami tananyagnak hangzik), ráadásul, ha egy "disznóólnál is szarabb helyre megy" (vagy mi), ahhoz is megfelelő, jól megtanult kompetencia szükséges, akár több éven keresztül elsajátítva. Emellett, egy tanárnak szükséges lépést tartania a szakmájával, ha ezen a pályán képzeli el az életét, 20-30 év alatt változik a tárgy, amit tanít, ezt is megtanuljuk egyetemen (tanárképzésen vagyok, azért az E/2). Úgyhogy, ez egy többrétű dolog, én pl. el se tudnám képzelni, még ha ált. sulis tanárképzésen vennék részt, hogy jövőre már végezzek, mert akkor kezd a legeleje beindulni.
Más: ha egy matektanárnak fogyatékosokat kéne tanítania (mindketten tudjuk, hogy nem a szó szoros értelmében vett fogyatékosokra gondolsz), akkor az állam igenis fizessen többet a képzésükért meg a munkájukért, mert tudnia kell őket a megfelelő helyén kezelni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!