Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi a véleményetek arról, hogy...

Mi a véleményetek arról, hogy be akarják vezetni a programozást az alaptantervbe?

Figyelt kérdés
2015. dec. 29. 10:22
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon helyes.
2015. dec. 29. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Ennek én is örülök. Még jobb lenne ha valamelyik óra helyett. Például középiskolában ének/kémia helyére.
2015. dec. 29. 10:32
 3/16 anonim ***** válasza:

A jelenlegi keretek közt felesleges. Túl sok időt venne el az adott óraszámból, és valószínűleg így is kevés sikert és hatást érnének el vele.

Persze ilyenkor mindenki okoskodik, hogy magasabb óraszámba kell. Jó, de miből vegyenek kell? Már majdnem 40 órája van egy héten egy középiskolás diáknak.


Maradjon meg faktra, külön foglalkozásra a programozás. Legfeljebb informatika szakközépiskolában legyen kötelező.

2015. dec. 29. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
És mi indokolja, hogy a zene oktatását teljesen kiirtsák középiskolából? Ne abból indulj ki, most milyen formában folyik a zenei oktatás, hiszen akkor ott is lehetne módosítani a tanterven.
2015. dec. 29. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
85%

Egyébként nekem tanítottak programozást, mert informatika specializációra jártam gimnáziumban, de csak szenvedtem vele. A világon semmit sem tanultam ott. Azóta már több nyelven programozom, részben önszorgalomból, részben főiskolai tanulmányoknak köszönhetően.

Szóval ne várjunk csodát attól, hogy módosítjuk a NAT-ot.

2015. dec. 29. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
85%

Teljesen felesleges az alaptantervbe. A programozás nem való mindenkinek, és a diákok 80%-a nem is fogja érteni. Persze énekelni se tud mindenki - de egy zene-művészettörténet sokkal értelmesebb embert faragna a diákokból mint az, hogy mindenben a mátrixot lássák...

Aki humán területen jobb, annak ez átlaglehúzó, demotiváló tantárgy lesz.

Szerintem is jobb ha fakultatív jelleggel vezetnék be.

2015. dec. 29. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
80%

" A programozás nem való mindenkinek, és a diákok 80%-a nem is fogja érteni. "


Pontosan ugyanezt éreztem irodalomból a verselemzésnél, de mégis benne van a tantervben...


"Aki humán területen jobb, annak ez átlaglehúzó, demotiváló tantárgy lesz. "


Aki pedig reálon volt azt mégis lehúzta a humán tárgyak. Nálunk a heti 5 magyaróra tök felesleges volt. És ezt úgy hogy ez egy műszaki iskola volt.


Azért a programozás legalább olyan tudást ad ami segíti hogy többen menjenek ezen az ágon tovább. És gyakorlatilag több értelme van mint egy verselemzésnek. Jó fizetése és könnyű elhelyezkedni...


Hozzátenném ezt:

[link]


Ebbőlegy kedvenc részt kiemelve:

„Egy néni betelefonált az állásközvetítőhöz, hogy hibásan írták ki a várható fizetést, mert 700 ezer forint van ott, pedig nyilvánvaló, hogy csak 70 ezerről lehet szó. Hiába próbálták elmagyarázni neki, hogy tényleg 700 ezer forint az összeg, erre azzal válaszolt, hogy nem az éves keresetet kell beírni, hanem a havit. Alig lehetett meggyőzni, hogy ennyit is kereshet havonta egy szoftverfejlesztő” - mesélte Horváth Ádám.

2015. dec. 29. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%

"Azért a programozás legalább olyan tudást ad ami segíti hogy többen menjenek ezen az ágon tovább. És gyakorlatilag több értelme van mint egy verselemzésnek. Jó fizetése és könnyű elhelyezkedni... "


Bár én művészettörténetről írtam, ami inkább műveltséget ad, a verselemzést önmagában hülyeségnek tartom. Valaki vagy érti miről szól egy vers, vagy nem... Ez ugye olyan, mint a "Mire gondolt a költő?" kérdés. Kérdezzék meg tőle. :)

A kettőt pedig nem helyettesíteném egymással, két tök különböző irány. És míg a műveltséggel sok minden párosul, a programozáshoz kell egy bizonyos logikai érzék.

Digitális hálózat, algoritmusok, architektúrák (stb) ezek nélkül mit sem ér az egész. Ezeket pedig felsőoktatásban van értelme szakirányban oktatni, gyakorlattal akár egy cégnél, hogy a gyerek lássa, mire jó valójában az egész. De érettségiig nem látom hasznát.

2015. dec. 29. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

Nos.


Emberek a műveltség változó időről-időre korról kórra! Ne tekintsük már alapműveltségnek azt, hogy ismerni kell József Attilát. Nem ettől lesz valaki művelt ember. Alapműveltség az, amiről te tudsz beszélgetni akár egy vadidegennel. Ez nyilván összehozhatatlan lenne, ha nem lenne mindenkinek kötelező irodalom. De! Vegyük már észre, hogy egy idős embernek és egy mai 15-16 éves fiatalnak teljesen más az alapműveltsége. Mai fiataloknak az, hogy ismerj legalább egy nagyobb játékot/tudj használni egy programot profin. Mert a mai fiatalok miről beszélgetnek? Csajok/Foci/autók/játékok.


"Elég baj az" Mindjárt jön a válasz! Miért??? Miért baj az, ha valaki nem ismeri a költőket, de ismeri azokat az eszközöket, amelyekről neked halvány fogalmad nincs? Ugyanannyi értelme van mind a kettőnek, hanem még a másodiknak többnek. Mert ismerheted a költőket meg a verseit meg ki írta. De azzal a mai világban semmire nem mégy, míg ha ma jártas vagy egy kicsit is az informatika világában, akkor nem/nehezen b*sznak át, és megkönnyíted az életedet!


Másfelől. Ének/rajz! Nem azt mondom, hogy irtsák ki. Hanem azt, hogy olyan helyeken tanítsák ahol van ilyen fakt/erre szakosodott a gimnázium/iskola. Ott van énekelget 8 évig a gyerek, 8 év alatt el tudja dönteni, hogy érdekli-e vagy sem az adott tantárgy. Fizika/Biosz/Kémia. Szintén 7-8. osztály. 14 évesen már csak el tudja dönteni a gyerek, hogy érdekli-e vagy sem. 2 év alatt az úgyis kiderül! Másfelől meg egy egyszerű gimnáziumban tényleg minek? Akit érdekel ezek közül valamelyik az úgyis elmegy egy olyan iskolába ami erre specializálódott. Nem azt mondom hogy írtsuk ki, hanem azt, hogy ne akarjunk mindent egybesűríteni.


"Akkor a programozást is hagyják békén" Nem! Nem így van! 15 évesek 60%-a digitális analfabéta! A mai világban ******* sem érsz a költőkkel, ha nem tudsz egy számítógépet kezelni.


És mire megyünk az alapműveltséggel, ha nem tanuljuk meg azt, ami majd később a munkához kell?


Alapműveltség ide/oda alapműveltséggel semmire nem megy a mai fiatal, tehát felesleges a költőket és verselemzést tanítani. A világ felgyorsult, és nincs idő mindenre, ezért kell valami helyett, például ének/rajz helyett bevezetni.


"A programozás csak demotiváló lenne, mert nincs érzékük hozzá"


És ezzel mi a fenét kezdjek? Képzeld. Nekem alig van térlátásom, nemrég derült ki egy vizsgálatból, mégis meg kell tanulnom matekból a 3D-s formákat. Az nekem nem demotiváló? Amikor a papíron nem látok térben? Nem látom a mélységet?


Azon felül humán beállítottságú vagyok nekem meg a matek demotiváló, meg az megy nehezen. Egy reálosnak éppen fordítva.


Nem vagyunk egyformák. Alapműveltséggel semmire nem megyünk. Az alapműveltség változik. Olyan ismeretekre van szükségünk amelyet majd alkalmazni tudunk. És ettől leszünk sikeresek. Nem attól, hogy tudom a költők életrajzait.

2015. dec. 29. 13:54
 10/16 anonim ***** válasza:

"Azon felül humán beállítottságú vagyok nekem meg a matek demotiváló, meg az megy nehezen. Egy reálosnak éppen fordítva. "


És megfogtuk a lényeget. Gondolom aki ellenzi a programozást az meg inkább humán beállítottságú.

2015. dec. 29. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!