Normális az az egyetemi tanár aki arra panaszkodik hogy a mai diákok pragmatisták és csak azt nézik hogy az adott tudás tantárgy mire használható mennyit ér a piacon?
Több egyetemi tanáromtól hallottam, hogy a mai diákok már mások mint régen (még jó hogy 30-40 évvel ezelőtt mások voltak…) és hiányzik belőlük a tudás utáni vágy az igazi értelmiségi szemlélet, a maga a tudás öröme okán végzett tanulás. És csak azt nézik, csak azt kérdezik, ez a tudás mire használható az életben, mennyit ér a munkaerőpiacon.
!!!
Ezek normálisak? Hát persze hogy diákként semmi más nem érdekel, csak az hogy a választott szakmám szempontjából az adott tantárgy tudás mennyire hasznos mennyire piacosítható.
És bizony ha kiderül hogy semmi munkaerőpiaci értéke nincs egy adott tantárgynak tudásnak akkor megkérdem ezt mi a jó francnak kell megtanulni? Ezzel jobb szakember leszek? Nem. Akkor meg minek? Hogy műveltebb legyek? Hagyjuk már. Agyonművelt valójában semmihez se értő utcát seprő munkanélküli bölcsészekkel tele a padlás.
Pl. nekem infó szakon vannak „értelmiségképző alaptárgyak”. Filozófia, etika, politológia, szociológia. Csupa hulladék töltelék, ami semmire se jó. Legalábbis nekem, a leendő infósnak semmire.
Nem szeretném ismeretlenül leszólni a a tanárodat, de az én tapasztalatom az, hogy aki az állami szférában dolgozik, az egy idő után elveszíti a realitásérzékét. Neki nem kell az "életéért" küzdenie, az Állam bácsi karhatalmi eszközökkel beszedi az adókat, és kifizeti az ő munkabérét.
Hidd el, ha nem kapnának fejkvótát az adófizetők pénzéből, ők is pragmatikusak lennének, és azt oktatnák, amire a piacnak szüksége van.
Ez az egyik baj az állami szférával - mesterségesen fenntartanak olyan dolgokat, amelyek a szabad piacon életképtelenek lennének. Megtehetik, mert a versenyszféra adójából erre is futja.
A tisztelt tanár úr tudását nem vonom kétségbe, de ha a vízfejű állam nem tartaná őt életben, könnyen nehézségei lehetnének a "való világban".
Tudod, van a mondás: aki nem ért hozzá, tanítja, aki ért hozzá, csinálja. Majd ha végzést követően elhelyezkedsz, a főnököd és a senior kollégák megtanítják neked a dolgokat. Azokat a dolgokat, amelyekre az üzleti életben szükséged lesz. Ezeket nem az egyetemen fogod megtanulni.
A lányom legbutább ismerősei lettek informatikusok... ennyit az elvégzésről.
Nahát nahát! HOVA TŰNT A KOMMEMTEM? nem sértett szabályt pedig! Na akkor MEGISMÉTLEM És ha tölrik kérek indoklást miért is törölték!
Buta infósok: Matek szigorlat I, II, III, statisztika, prog stat stb tárgyak abszolválása mindez buta emberektől SZÉP teljesítmény nemde? Hát képzeld el ha még okosak is lennének!!
Mellesleg, azért gyökülünk ezen a retek oldalon mert ezek a buták kidolgozták és üzemltetik az infó rendszereket TCP net hardver Win/Lin HTML stb stb
indez buta emberektől SZÉP teljesítmény nemde? MOst szólj hozzá mi lenne ha még okosak is lennének!
A tisztelt tanár úr tudását nem vonom kétségbe, de ha a vízfejű állam nem tartaná őt életben, könnyen nehézségei lehetnének a "való világban"
ÍGY VAN! Kíváncsi lennék a "filozófia és társadalometika" professzora ha nem lenne egyetemi tanár, akkor melyik teszkóban lenne pénztáros! Mert ezzel a tudással a munkaerőpiacon felköthetné magát, lehet még a teszkóba se kéne!
De itt egy állam által fizetett tanszéken kényelmesen elpofázik a bársonyfotelből és kutat és oktat olyan témákat amik a kuytát se érdekelnek és egy fillért se hoznak.
Ha abból kéne kutatnia amit a kutatásaival magával megkeres akkor vége lenne a pofázásnak egyből!
Most miért azon lovagol mindenki, hogy infó szakos a kérdező? Legalább a kérdésre válaszolnátok..
A tudás öröme nem fogja kifizetni a számlám. Meg nem abból fogok saját házat venni. Eléggé ironikus, hogy a magukat gondolkodónak tartó egyetemi tanárok nem fogják fel, hogy a világ változik.
Annyira szomorú és ijesztő a hozzáállásod. Nem akarsz értelmiségi lenni? Az egyetemeken hagyományosan értelmiségieket képeznek, ez így van amióta léteznek egyetemek, kár hogy ezzel sem vagy tisztában. Tulajdonképpen mit gondolsz, hogy elindulsz egy úton, ahol intézményi keretek között a lehető legmagasabb szinten tanulhatsz valamit, és pusztán valami szuper kóderszakmunkás leszel?
"Kinek van joga azt mondani hogy az egyik hozzáállás jó a másik meg nem? KI és milyen jogon?"
Teljesen érthető a hozzáállásod. Az indulatod viszont nem, rohadt nagy probléma a mai társadalmakban, hogy az emberek feljogosítva érzik magukat mindenre. Felsőfokú okleveles informatikus leszel, az életben nem hogy anyagi problémáid nem lesznek, hanem jó eséllyel remek életszínvonalon fogsz élni, és tényleg annyi alázat nem szorult beléd, hogy ha már egyetemen tanulsz, akkor elviseled az értelmiségképző tárgyakat?
Folyton ki kell ábrándulnom informatikus és mérnökhallgatókból, akik annyira nagyra vannak a nehéz tárgyaikkal, persze jogosan, és mégse szorult beléjük semmi kritikus gondolkodásra való hajlam. Pedig ők értenek is valamihez, a bölcsészekkel ellentétben, és ezért ideálisabb helyzetben vannak ahhoz, hogy a világra nagyobb hatással legyenek. De te inkább rohansz a többiekkel együtt a szakadék felé.
Felhozza a kommunista rendszert, ahol mindenkinek találtak ott munkát, amihez értett, vagy papírja volt.
Mellesleg akkoriban mi volt műszaki területen? Sokkal könnybb volt azoknak akik haladtak a korral, mint akik most csöppennek bele 18-20 évesen. 40 éve épp leváltották a csöveket a tranzisztorok, fetek, most pedig aki elkezd mondjuk egy villamosmérnökit, annak a csőtől a mikroprocesszorig kell tudnia mindent... Ma itt inkább alkalmazzák a tudományt, mint kutatják. Az amerikaiak ês kínaiak kutatnak talán, itt pedig esetleg rájön az ember rég felfedezett dolgokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!