Van itt még olyan ember aki szerint szintén nem volt semmi nehéz a közép matekban?
teljesen megértem, ha valakinek rosszul sikerült, nem szereti stb..
de azért az, hogy ez egy nehéz feladatsor, ne állítsuk.. semmi olyan nem volt benne ami ne lenne tananyag középszinten, és szerintem tényleg túlzás az, hogy sokan a kettesben is bizonytalanok, mert azt igazán nem volt nehéz dolog elérni...
hát azt nem tudom mi volt a megszokott, mert egy korábbi közép érettségit se láttam :D
de az biztos, hogy aki ezen megbukik az meg is érdemli.
Nem volt vészes, ötös lesz. Azért mondjuk nem szeretem a feladatírókat, hogy az utolsó 3 feladatot nem lehetett megúszni valószínűség nélkül, ott el is ment 4 pont, azt leszámítva amit buktam még pár pontot azokat jobb napomon simán megoldom.
Aki nem tanult annak biztos nehéz volt, de a kettes még a gyengéknek is simán megszerezhető, a II. részből pl. 13-14 ponthoz szinte nem is kell matek tudás, csak józan ész, és ebbe az adatfelírásokért járó pontokat bele sem számoltam.
100/1997 kormányrendelet
a paraméteres egyenlet emelt szintű követelmény...
Nem most érettségiztem, szóval nekem édesmindegy, de jó lenne, ha olyanok állítanák össze, akik tisztában vannak a követelményekkel.
azt tanítják, amit előírnak nekik, ezt nem, mert középszinten nem kell. Az, hogy van, ahol ennek ellenére előkerült, nekik előny, viszont kérdezni nem illett volna, ha betartják a jogszabályt.
Mondjuk az angol nyelvű matekon pirossal kellett volna rajzolni a feladat értelmbéen, annak az összeállítói sem olvasták a rendeletet.
Ma 21:02, szóval azt állítod, hogy közép szinten nem kell tudni, hogy mi egy másodfokú egyenlet diszkriminánsa, és nem kell tudni, hogy hogyan kell megoldani egy másodfokú egyenletet?
Szerintem ez követelmény közép szinten:
„Ismerje az egyismeretlenes másodfokú egyenlet általános alakját.
Tudja meghatározni a diszkrimináns fogalmát.
Ismerje és alkalmazza a megoldóképletet.”
Tudni kell, hogy a másodfokú egyenlet általános alakja:
a*x^2 + b*x + c = 0.
Azt is, hogy ennek diszkriminánsa
b^2 – 4*a*c.
Szóval 4. feladatban most ez van:
x^2 + b*x – 10 = 0,
azaz a = 1, c = –10 és (milyen meglepő) b = b.
Ennek a diszkriminánsa tehát
b^2 – 4*1*(–10) = b^2 + 40.
Erről mondja a feladat, hogy ez 49,
tehát
b^2 + 40 = 49.
Ez pedig egy másodfokú egyenlet, amit szintén tudni kell megoldani.
Miért nem lehet ilyet kérdezni?
(Amúgy bennem az emelt szinttel kapcsolatban merült fel, hogy csak a határérték „szemléletes fogalmát” kell tudni, az alkalmazását nem. Másrészt a követelmény szerint tudni kell a derivált pontos definícióját, de ahhoz illene a határérték pontos definíciója is… Szóval tényleg vannak furcsaságok, azt elismerem.
Amit még nem értek, hogy ilyen felvetéseket miért nem olvasok egyet sem a magyar- és történelemérettségikkel kapcsolatban…)
Szerintem sem volt nehéz, nekem is kellemes csalódás volt. Volt néhány figyelmetlenségi hibám, volt olyan, amire rájöttem volna, ha van még 20 percem, illetve a valószínűséget én is utálom, megoldottam először a 18-as feladatot, amikor rájöttem, hogy a 6 pontos valószínűségeset nem tudom megcsinálni a végén, ezért a 17-est is megoldottam, de abban is volt valszám, ott is buktam 4 pontot.
A dobókockás viszont kijött az első részben, és úgy érzem, hogy 80 százalék fölött van összességében.
Oké, biztos vannak benne nehéz részek, de aki 25 százalékot nem ér el az egészben, az nem igazán érdemel érettségit valóban :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!