Mi értelme irodalomból és nyelvtanból érettségizni?
Elnézést a humán beállítottságuaktól, de ezeknek a tantárgyaknak az égvilágon semmi értelmük nincsen mint kötelező érettségi tantárgy. Az diákok 90%-ának az érettségi után soha nem lesz szüksége sem a nyelvtani sem az irodalmi tudására, a történelmet még megértem azért azt mégiscsak illik tudni bár én azt sem tenném kötelezővé. Aki pedig továbbtanul kivéve ha nem akar tanár lenni akkor végképp nem tud vele mit kezdeni, sehol nem szempont kivéve ha az illető tanár akar lenni. Mellesleg pl. egy bölcsész diplomával kitörölhetem a hátsóm.
Én sokkal ésszerűbbnek tartanám ha kötelező érettségi tantárgyként 2 nyelvet jelölnének meg ugyanis minél több nyelvet beszél valaki annál jobb lehetősége van. De ezen kívül én teljes szabadságot adnék a diáknak 3 szabadon választható tantárgynál attól függetlenül hogy mit szeretne továbbtanulni, vagy milyen szakmát akar vagy úgy amúgy mi érdekli...
Egy rakás naplopónak biztos állást jelent az adófizetők pénzéből, meg jó lelki mankó nekik, hogy eltudják viselni, hogy világra jöttek: kizárólag ezért és semmi másért!
Illetve hiúságukban művelt, humánus, és értelmes embernek is képzelhetik magukat, miközben pont ők azok, akik legtávolabb állnak ettől.
Meg a mindenkori államnak is jó eszköz, hogy belemagyarázza a maga ideológiáját, hogy ne hogy véletlenül gondolkodó emberré váljál, akit nem lehet már az orrába fűzött karikán át a mindenkori hepjük szerint birkaként irányítani.
Kizárólag csak tudományokat szabad oktatni, matematikát, természettudományokat, műszaki dolgokat.
És természetesen önmagunk ismeretének a tudományát is: pszichológiát, szociológiát: sőt ez lenne a legfontosabb, a legalapvetőbb!
Például melyik általános vagy középiskolában szólnak csak egyetlen szót is
Erich Fromm: A szeretet művészete című és további könyveiről?
Lásd:
és [link]
Mert ugye sok embernek legfájdalmasabb az, ha gondolkodnia kell és tárgyilagosan szembe kell nézni a valósággal.
Mennyivel könnyebb rózsaszín ködben élni, és érzelgősködni azon, hogy mindenféle firkász hogyan nem tudta megoldani az élete problémáit, és miféle sirámokat hadart össze.
Az államnak egy fillérrel sem szabadna támogatni ilyesmi képzéseket, míg a tudományos képzéseknek teljesen ingyenesnek kell lennie.
Csak ez vinné előre az országot gazdaságilag és emberi értelemben egyaránt.
Még annyival egészíteném ki az előbbit, hogy a nyelvtan tanulásának viszont van értelme.
Hiszen ha egy idegen nyelvet meg akarsz tanulni, ahhoz alapvető, hogy tisztában legyél előtte a saját anyanyelveddel is.
De mindez a tudás az iskolai nyelvtan tananyagnak csak maximum a fele.
A többi már mind szintén hiábavaló ostobaság.
Mennyi mást sokkal értelmesebb dolgot tanulhatnának a gyerekek az iskolában, ha nem kellene ilyen hiábavaló mákonyokra pazarolni az idejüket és az energiájukat!
És sok tekintetben a nyelvtan könyvek szintje a béka fenekénél áll. Például a finn-magyar nyelvrokonság kapcsán azt a marhaságot írják, hogy sok magyar és finn szó hasonlít egymásra. Ennek pontosan az ellenkezője az igaz, nagyon kevés hasonlít!
Egy finn és egy észt megérheti egymást, de egy finn és egy magyar aligha.
A két nyelv rokonsága sokkal inkább a nagyon hasonló nyelvtani megoldásainkban érhető tetten, amiről viszont a nyelvtan könyv kussol.
Nyelvtanból azért, mert nem árt az anyanyelvedet ismerni, irodalomból meg mert alapvető kultúrális ismereteket tartalmaz. Ezek is hozzátartoznak a műveltséghez.
Amúgy nem értek egyet a 2 nyelvvel. Persze, fontos a nyelvtanulás, de nagyon sok iskolának nincs kapacitása arra, hogy csak 1 nyelvet meg tudjon taníttatni, nem hogy kettőt. így is jellemzően egy nyelvet tanulnak heti 3-4 órában, ez semmi. Főleg, ha valaki ált.iskolában nem tanult 2 nyelvet a legtöbb középsuliban nem fog tudni metanulni 4-5 év alatt nulláról középfokra.
Amúgy nem értem miért kell folyton ezeken nyafogni. Egyszer az a kérdés miért kell magyarból máskor miért kell matek majd miért kell töriből meg miért kell angolból... Okkal vannak ezek a tárgyak, mindegyik fontos az alapvető tudáshoz. Nyilván arra fektetsz nagyobb hangsúlyt, amelyik pályára menni akarsz. Én pl. nem szerettem a matekot, más meg nem szereti a magyart, úgyse lesz olyan verzó ami mindenkinek megfelel. Én se örültem a matek érettséginek mégse hisztiztem miatta. Amúgy a magyar érettségit középszinten bárki le tudja tenni, nem is kell nagyon készülni rá, akkor miért akkora baj?
Miféle minimális kultúrát?
Hogy hogyan kell a vonat alá ugrani, mint József Attila?
Vagy felakasztani magamat, mint Juhász Gyula?
Vagy vérbajban meghalni, mint Ady Endre?
Vagy 80 évesen 20 éves lányt feleségül venni, mint Jókai Mór?
Vagy melegként egy életen át megtagadni magamat, mint Pilinszky János?
Vagy lelőni a hapsimat, mint Paul Verlaine?
Az egész gimnáziumi tananyagban alig van néhány alak, akinek ne lett volna valami defektje és / vagy aberrációja!
Mellesleg minden ember életében vannak problémák. Csak a normális ember igyekszik megoldani őket, sőt megoldásukat kihívásnak tekinti, melynek megfelelni erőt ad.
Ha pedig még sem tudja megoldani őket, akkor legalább csendben marad, és nem ír mindenféle defektes, hozzáértést nélkülöző, pszihopatikus érzelgős sírámot belőle, ráadásul úgy, hogy még ingyen élni is kara belőle!
Az irodalom meg nem érdeklődés, hanem éppen az ellenkezője! Miféle érdeklődés az, ha valaki szándékosan lemond a racionális gondolkodásról, és világ tárgyilagos szemléléséről és helyette rózsaszín ködökben jár érzelgős pszichopata dervistáncot?
Olyan ez, mint a nekrofilia! A halál szeretete az élet szeretete helyett! Emberség helyett antiemberség!
Az én iskola igazgató irodalom / történelem tanárom is érettségizett. És annyira érett, hogy olyan művelt, hogy azt sem tudta megmondani, amikor egyszer előkerült róla a szó, hogy mi a víz kémiai képlete!
Vagy tessék meghallgatni a National Geographic "művelt" magyar nyelvű narrátorait. Szívbaj nélkül a film alá mondja, hogy a Földön 600 milliárd évvel ezelőtt az ősállatok...
Vagy tessék megnézni a Mohácsi Károly féle irodalom könyvet: tele van helyesírási hibával!
1. Talán érdemes lenne megnézed a magyar érettségit.... Az egész nem más, mint SZÖVEGÉRTÉS és SZÖVEGALKOTÁS. Azt hiszem, azon talán nem kell vitatkoznunk, hogy ez a két dolog mennyire is fontos az életben.
Ahogy szétnézek itt gyakorin, inkább azt mondom, szigorítani kellene a magyar érettségit. Nevetséges, hogy felnőtt emberek nem tudnak megfelelően szöveget értelmezni, pl. egy betegtájékoztatót. Nevetséges.
A szövegalkotás meg azt hiszem minden területem jól jön, ugyanis nem csak a humán területen tanulóknak kell pl. szakdolgozatot vagy épp motivációs levelet írni.
2. A középiskolának az a dolga, hogy MINDENKINEK adjon valami alapot. Nem lehet mindent az egyetemen megtanulni. Annak is kell valami bázist adni, aki történelem szakra megy és tanár lesz, meg annak is, aki mérnöknek megy.
Mellékesen megjegyzem, hogy ha kicsit jobban figyeltél volna a nyelvtanra, akkor nem 3 darab vesszőt tettél volna egy 8 soros szövegbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!