Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért tanítanak ennyi haszonta...

Miért tanítanak ennyi haszontalan dolgot a magyar középiskolákban?

Figyelt kérdés
Gondolok itt főleg a humán tárgyakra. Illetve a természettudományok azon részeire, amik gyakorlatban, mindennapi életben nem használhatóak. Humán tárgyaknak a következőknek kéne lenniük: havi egy-két (hosszúságtól függően lehet több is, kevesebb is) könyv kiolvasása, nagyon rövid írásos összefoglalása, hogy legyen mire jegyet adni + fogalmazások íratása különböző hasznos témákban. Szavak leíratása, folyamatosan orrba-szájba, heti egy-két órában, úgy, hogy a könyökünkön jöjjön ki a szavak helyesírása. Történelemből elhanyagolható anyagmennyiségben, gyakorlati életben nem használható. Természettudományokból alapösszefüggések, szükséges képletek alapos megtanítása, de fontosabb a rengeteg kísérlet, illetve gyakorlatias dolgok tanítása. Kémiából fontos, hogy különböző csodaszerekkel szemben ne legyenek bizalmasak az emberek, ne higgyenek bennük. Ízelítő művészeti tárgyakból, amit semmilyen szinten nem kell tanulni. Testnevelés normálisan, izomnövelő gyakorlatok és állóképesség fejlesztés, mozgáskoordináció fejlesztése. Mindennapi matek használata, pl. % számítás, de ezt is rendkívül alaposan. Akinek bármelyik tárgy iránt felkelt az érdeklődése, az elkezdheti tanulni mélyebben, úgymond a tudomány tudományos részleteivel együtt. Az egész azért lenne hasznos, mert az az irgalmatlan anyag, amit lenyomnak a torkunkon, úgyis csak ideig-óráig marad meg, mert azt a sokat, csak kizárólag felületesen lehet követelni középiskolában, hiszen sok a tárgy. Ergo olyan mintha meg se tanultuk volna.. ha valakinek valami tetszik, akkor identitásának megfelelően foglalkozzon azzal. Szerintem ez egy sokkal elégedettebb társadalmat hozhatna.

2014. febr. 15. 00:05
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
30%

Vannak dolgok amik feleslegesek,azokra szarsz!

Ami értelmes,azt megtanulod.Ennyi.

2014. febr. 15. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
62%
Bocs, hogy nem olvasom végig, de lényegében igazad van. Én gimnáziumba járok, szóval nincs szakmai óra, lehet, hogy ezért meg még több felesleget kell tanulnunk. Én például a fejemet a falba tudtam volna verni, mikor fizikán azt kellett kiszámolnunk, hogy egy x sugarú ventillátor y hosszú lapátja z idő alatt w sebességgel hányszor fordul meg (vagy valami ilyesmi volt a feladat). Ez a mindennapi életben baromi fontos lesz, pláne, hogy humán tagozatra mentem. Én úgy voltam vele, hogy a középiskolában megtudom, hogy melyik tantárgy milyen, és a négy év alatt eldönthetem, melyikkel akarok a későbbiekben mélyebben is foglalkozni. De nem, úgy kellett tudnunk a kilométeres kémiai egyenleteket meg mindenféle kutyulmányok keverésének és végeredményének a képlettel való leírását és azok rendezését, mintha már a vegyészeti egyetemre járnánk.
2014. febr. 15. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
72%

Ha valaki nem számolta volna ki a ventillátor adatait, akkor ha hozzáérnél megcsap az áram. Humánusan. Attól, hogy egy-két tantárgy NEKED felesleges, másnak miért nem tetszhet az? Mondok egy példát. Van a Józsi. Józsi építészmérnöknek készül. Neki mindennapi életben használható tudása van szerinted, mivel tud százalékot számolni. Hogy végezné el az egyetemet geometriai alaptudás nélkül? Lakjál akkor a ferde házban, ami 2 napig áll max.


Egyébként az ilyen humán madárkák mindig verik a mellüket arra, hogy mennyire hasznosat tanulnak, de az alapvető összefüggéseket a matekban, logikában találják, nem Villon haláltáncaiban.

2014. febr. 15. 06:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Tény, hogy lenne mit alakítani az oktatáson, de szerintem elég sok dologban nem érte veled egyet.

Már sokszor leírtam ezen az oldalon, de most még egyszer:

a középiskolának az a dolga, hogy alapot adjon MINDENKINEK. Annak is, aki művészettörténésznek megy, annak is, aki orvosnak, és annak is, aki mérnöknek.

Ugyanis egyrészt az emberek nagy többsége nem tudja 14 évesen eldönteni, hogy mivel szeretne később foglalkozni. Sőt, sokan még 18 évesen se...

Másrészt az egyetemen nincs idő arra, hogy mindent nulláról megtanítsanak. Minden egyetemen/fősulin csak a meglévő alapokra lehet építeni, különben minden szak 10 éves lenne...


Vannak olyan részek, amikre szerintem nem fektetnek elég hangsúlyt az oktatásban, azokon mondjuk nem ártana javítani. Ilyen például a szövegértés. Meglepő, de bizony a lakosság 40%-a nem képes megfelelően egy komolyabb szöveget (pl. betegtájékoztatót) értelmezni.

A biológia és a kémia oktatáson sem lenne rossz javítani, hogy ne haljanak meg emberek azért, mert vmi sarlatán rajtuk akar meggazdagodni.

Vagy mondjuk a fontosabb matematikai műveleteket egy kicsit komolyabban kellene számon kérni...

(Sajnos találkoztam már olyan felnőtt emberrel, aki nem tudott elvégezi egy % számítást.)

2014. febr. 15. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Jah és még vmi:

azért kell sokat tanulni, hogy aztán még többet tudj megtanulni. Ugyanis az agy edzése a tanulás.

Ha elkezdesz sportolni, akkor sem tudsz rögtön 150 kilóval fekve nyomni. Ugyanúgy kell edzeni az agyad, mint az izmaid.

Ha még annyit sem kellene gimiben tanulni, mint most, akkor egyetemen képtelen lennél a nagyobb anyaghoz alkalmazkodni.

2014. febr. 15. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
49%
Azért, mert nem te vagy az oktatási miniszter.
2014. febr. 15. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

Tapasztaltam az angolszász oktatási rendszert, ég és föld a magyarhoz képest, na azt nyomatnám ezerrel itthon.

Minden tárgynál az érdeklődés felkeltése volt a cél, a logikus gondolkodásra, és az önálló munkára ösztönöztek, és nem ész nélkül magoltattak. Mondjuk amit te felvázoltál is sok mindenben hibádzik, mert alapműveltséget nem ad, igenis szükség van a tanításra, a magyarázatra, és nem csak a "hasznosságot" kell nézni, hisz mindenkinek másra lesz szüksége a későbbi tanulmányai során. A művészeti órák meg nem elhanyagolandóak, és nem 8. vagy akárhanyadik órának kéne lenniük, hisz akkor már a gyerekek fáradtak, elhülyéskedik, pedig tök jó kikapcsolódás lenne számukra.

Jó lenne, ha kötelezővé tennének x óra önkéntességet, és nagyobb rálátását adnának a továbbtanulási lehetőségekre. A főzés órák, és a barkácsolás is jó lenne, ha jelen lennének mindenhol.

2014. febr. 15. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
68%
Nem csoda,hogy hülyék jönnek ki a középsulikból is,ha semmi nem érdekli őket.A jövő zálogai.Haha.
2014. febr. 15. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Ha valaki gimnáziumba megy, annak számolnia kell azzal, hogy nem egy adott terület lesz a központ, nem arra épülnek majd fel az órák, hanem az élet minden területéről tanultok. Ha szakközépiskolába mész, vagy szakképzőbe, ott egy bizonyos terület, téma a központ, aköré épül ki minden, a többi területet meg csak érintőlegesen tanulják, annyira, hogy mindenből meglegyen az alapismereted.

Alapból gimnáziumba olyan megy, akinek nincs elképzelése a jövőjével kapcsolatban, vagy nagyon jól tud, esetleg akar tanulni. Szakközépbe azok mennek, akinek van konkrét elképzelésük a jövőjüket illetően. Félreértés ne essék, nem azt akarom mondani, hogy aki szakközépbe megy, az nem okos vagy nem akar tanulni, csak azt, hogy egy bizonyos területre akar nagyobb hangsúlyt fektetni, és szeretne egy alaptudást szerezni a továbbtanulásához, hogy minél profibb legyen majd a szakmájában. Persze alap szakképzés nélkül is el lehet végezni egy egyetemet, főiskolát, és gimnáziumban is lehet csak a fő tantárgyakra koncentrálni, de kétségkívül ott több olyat tanulsz, amire azt mondod, "sosem lesz rá szükségem". Aki gimnáziumba megy, bármi legyen is az indoka rá, tudomásul kell vennie, hogy általánosságban fog mindenről tanulni, és nem feltétlenül arról, ami érdekelné. Ezt vagy el tudják fogadni, vagy nem, ez is olyan, hogy alkalmazkodni kell. Később a munkahelyeden sem mondhatod majd azt, hogy "ez felesleges", és nem csinálod meg, nem tanulod meg, amit kell, mert helyből kirúgnak.


Én is diák vagyok (ráadásul gimnáziumba járok), úgyhogy tudom, milyen sz.r, hogy csomó olyan dolgot kell tanulnom, amiről tudom, hogy nem kell majd nekem. De legalább van időm gondolkodni azon, hogy mi legyek (ugyanis nekem nem volt tervem még, mikor középiskolába jelentkeztem), és addig is megszerezhetem az alaptudásomat minden területen.


17/L

2014. febr. 15. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
Utolsó, bölcs vagy.
2014. febr. 15. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!