Mi a véleményetek? Szerintem kötelező informatikai okatást kellene tartani minden egyes embernek, hogy ez is az általános műveltséghez tartozzon.
Rengeteg tudatlan ember van.. Rengeteg.. Hihetetlen, hogy vakon gépelni tanítanak a középiskola első osztályában (15 évesen), ahol 1 hónap alatt meg kellene tanulni az egész billentyűzetet vakon kezelni, viszont az alapvető informatikai fogalmakat nem tanítják meg.
Egy eléggé jó nevű középiskolába járok, most vagyok tizedikes. A város második legjobb középiskolája. Tavaly, azaz az első évemben heti 4 informatika órám volt, ahol egy hónap alatt próbálták az egész osztályt megtanítani vakon gépelni. Senki nem tanulta meg, az osztályból egyedül én tudom ezt, de ennek a tudományát sem ott szereztem meg, hanem több éves tapasztalatból. Végül, az 1 hónap után úgy ellenőrizték az anyagot, hogy mindenkinek le kellett gépelnie egy A/5-ös lapnyi szöveget 30 perc alatt. A kutyát sem érdekelte, hogy ki nézi a billentyűzetet, és ki nem.
Idén volt egy házidolgozat, amelyben egy 5 perces prezentációt kellett készíteni. Az osztály 95%-a nem tudta mely programhoz társítandó a pptx kiterjesztésű prezentáció. Egyesek szerint a Powerpoint 2003-mas verziójához minden gond nélkül társítható.
Az egyik tanulótól megkérdezték, hogy neki a Powerpoint 2007-es verziójában van-e lementve a prezentációja, amire a válasz az volt, hogy neki pendriveon van. Van olyan tanuló, aki szerint az USB kulcs biztonságos eltávolítása azt akadályozza meg, hogy vírus kerüljön rá. Szinte mindenki úgy gondolja (a tanárral együtt), hogy az USB kulcsot akkor is biztonságosan kell eltávolítani, ha csak olvastunk róla adatot. Az MSN Messengert a világon már szinte mindenki csak MSN-nek mondja, holott az MSN a Microsoft Network rövidítése, amelynek így magában semmi köze nincs a csevegőprogramhoz.
Angol tagozatos osztályba járok, tavaly 3 évnyi angol óránk volt megtartva egy év alatt. Van olyan tanulónk, akinek az éppen használni kívánt számítógépe bootolt be, majd memória tesztelés után kiírta, hogy press F1 to continue. Ott ült a gép előtt, és várt, hogy mikor tölt már be. Van, aki a WPA2-t feltörhetetlennek tarja, ám amikor elkezdem magyarázni neki, a MAC cím fogalmánál megakadt a tudomány. Olyan osztálytárs is akadt -igaz, még általános iskolában-, aki a Wi-Fi routert csengőnek hitte. Mindegyik gépen 2009 februári frissítés van a vírusirtókon, ennek ellenére mindenki kénye-kedbe szerint adja meg a jelszavát az ottani számítógépeken. Amikor volt egy szabad fél óránk az informatika teremben, alig tudta valaki, mit csinálok, amikor pendriveról bootolok. Vannak olyan tantermek, ahol nem asztali számítógépek, hanem EEE-PC-k vannak elhelyezve az asztalokon. Volt, aki nem tudta, hogyan kell a Scroll Lockot bekapcsolni (Fn+Del). Nemrégiben a matematika óránk az informatika teremben volt tartva, és online oldottunk meg matematika feladatokat Windows XP rendszeren Mozilla Firefox böngészővel. Volt olyan tanuló, aki elővette a számológépét, és azon oldotta meg a segédszámolásokat. Senki nem tudta, mi a teendő, ha a képcsöves monitor elkezd halkan, magas frekvencián sípolni. Van, aki szerint 310 millió bájt az 310 MB. Olyan ismerősöm is van, aki kinevetett, amikor elmagyaráztam neki, hogy a Google-nek van műholdja, és akár ő is megtekintheti a műholdfelvételeket.
Anyámnak a múltkor 43 percig magyaráztam telefonon, hogy hogyan vegye le a kártyaolvasót, és az SD kártyát a polcomról, és töltse fel azt egy megadott FTP szerverre.
Itt az oldalon is rengeteg kérdést láttam már, amire köpni-nyelni nem tudtam. Olyat is olvastam egy fórumon, hogy valaki letöltött egy programot, amellyel a Gmailes fiókja tárhelyét kihasználhatja egy meghajtóként, tehát a sajátgépben megjelenik egy meghajtó, amelyet ha megnyit, és fájlokat rak bele, az a gmailes fiókján tárolódik. Ezek után érdeklődött, hogy hogyan tud COD 2 szervert futtatni rajta.
Véleményem: Kellene 10 kötelező informatika órát tartani, amelyben megtanítanák a tanulókat arra, hogy mi a hardver, mi a szoftver, mi a Wi-Fi, mi az UTP, hogyan működik az adathalászat, kik azok a hackerek, mi az FTP, mi az NTFS, mi a FAT, mi történik tömörítésnél, miért van gombelem az alaplapban, mi a Windows, mi a linux, hogyan működik az e-mail, hogyan működik a Google, alapvető fáljkiterjesztések mihez valóak (doc, xls, docx, xlsx, pdf, html, stb.), mi a számítógép felépítése, és így az alapismeretek meglennének. Szerintem az előbb említetteket sokkal fontosabb lenne tudnia egy 9.-esnek mint a vakon gépelést. Ha az általános műveltséghez tartozik az, hogy hány bolygó van, melyik a legnagyobb, melyik hol van, stb, akkor ez miért nem? Ti hogy gondoljátok?
Tehát: Utolsó kommentem végén kértem azok válaszát, akik a fent említett fogalmakkal tisztában vannak.
Ezzel kapcsolatban nem írtatok semmit, hogy tudjátok-e vagy nem. Nem baj!
Érdekes, hogy arra egyikőtök sem tud mit mondani, hogy miért tanítanak nekünk HTML-t, és miért nem
az alapvető dolgokat.
Akkor sorban a válaszok:
09:33:
"Tudod, hogy kell tüzet rakni? Tudod, hogy kell tájékozódni? Ismered a túlélési technikákat? Ismered a térképet?"
Tájékozódni tudok, a térképet ismerem, és tudom használni. A másik kettő nem tudom, hogyan kapcsolódik ide.
"Ismered a politikát, vagy csak ikszelsz?"
Körülbelül háromszor mondtam, hogy Gimnázium, 10. osztály. Tehát nem ikszelek.
"Tudod, hogy kell a buszon jegyet venni (az írásod alapján ezt is kétlem)?"
HA-HA-HA.
"Tudsz helyesen írni? Kisfiam."
Akkor légy szíves másold már be azokat a szavakat, amelyeket hibásan írtam!
"Megjegyzem, hogy szerintem valamilyen komplexus gyötör, és azért hiszed magad valami felsőbbrendű lénynek, hogy tudsz gépelni meg két darab kiterjesztést (bántottak kiskorodban?). Nem nagy tudomány öcskös. Egyetemre azért ne menjél."
Na mi történt? Elfelejtetted, hogy ezt egyszer már leírtad?
"Hozzá teszem, hogy az emberek nem menőznek azzal amit tudnak."
Igen. Nem is menőzök, csak te hiszed azt. Te sem a kérdésre válaszoltál, hanem próbáltál arcolni.
09:38:
"Valószínűleg kicsit jobban értek a számítógéphez, mint te"
Oké. Magad ellen beszélsz. Idézlek téged: "Hozzá teszem, hogy az emberek nem menőznek azzal amit tudnak." Ez pedig eléggé annak tűnt.
11:27
"Azt kéne felfognod, hogy mindenki máshoz ért; az oké, hogy te itt osztod az észt az infóról, de vegyünk egy másik példát, ami fontos mostanság: értesz te egy cseppnyit is a lélektanhoz, vagy bármi ilyesmihez?"
Nem értek. Ha viszont tanultunk volna tavaly heti 4 órában lélektant, biztos értenék annyira, hogy az alapokat tudjam. Ha megtanították volna. Pláne akkor, ha a lélektan elhanyagolhatatlan lenne a mindennapokban.
"Most tényleg, kit érdekel, mi az a WPA2, vagy mi a halál, amikor az emberek egyes országokban félnek kimenni az utcára, mert szó nélkül lelőhetik őket (hogy egy aktuálisnál maradjunk)?! Szerinted, ezt meg lehet oldani azzal, hogy a gép előtt punnyadsz, és programozgatsz? Majd át tudod programozni vele az emberek agyát, akkor szólj."
Kezded elterelni a szót. Onnan indultunk ki, hogy sok dolgot megtanítanak nekünk, de az alapokat nem, és így nincs mire alapozni.
A magyar oktatásról van szó, nem a külföldiek társadalmi helyzetéről.
14:26
"Hát szerintem, ingyenes informatika órát kéne inkább tartani alapokból.
Aki akar, beugrik. "
Jó ötlet lenne, de senki nem ugrana be. Nézd meg a többi válaszolót: Mindenki okoskodik, hogy mennyit tud a dolgokról, és hogy mennyire nincs szüksége az embernek az informatikára.
20:42
Rendben van, sok szerencsét hozzá! Nem azt mondtam, hogy mindenki nyalja be felsőfokú szintem az informatikát, tegyen abból érettségit, és azzal kapcsolatos legyen a munkája, hanem hogy az alapokat tanítsák meg, ha már htmlezni tanítanak.
Egyébként teljesen igazad van.
"Az egyik tanulótól megkérdezték, hogy neki a Powerpoint 2007-es verziójában van-e lementve a prezentációja, amire a válasz az volt, hogy neki pendriveon van."
Na erre mondjon már valaki valami nagyon okosat! Csak azért volt így mert nem érdeli az informatika?
Na én arra lennék kivancsi, h a hasajon, ha 2 tekerofa van, amikor használod, akkor mért marad csak 1, miutan befejezted a hasznalatat, és utana hogy létezik, hogy a nyujtotoldo nem torik el az éha miatt fellépo terhelés alatt, amikor a furgentyuhoz csatlakozik.
Tessék, hétkoznapi kerdes, csak kicsit masabb életterulet,
és par évvel ezelott ez olyan tema volt, amit szo szerint minden masodik ember hasznalt, és a maradék hallgatta, mikor beszéltek rola. Kb olyan altalanos tudast jelentett, mint most az, h a budit hogy kell lehuzni. Mért nem erted, mirol irtam?
Egyetértek, h rengetegen nagyon zazák az infoban, de amit ide irsz, mégis tulzasnak érzem. Olyan, mint hogy illik tudni, hogy kell egy haromszog teruletet kiszamolni, de senki nem varja el toled, h tudjál majd 30 évesen integrálni, vagy épp tudjad a diferenciál geometriat, csak ha azzal foglalkozol.
Én is 10. vagyok, az én osztályom kb. egyenlő a 0-val az informatika terén, a házi feladatokat úgy küldözgetik át egymásnak MSN-en, mikor meg dogát írnak belőle, csak lesnek és mennek a karók. Hozzáteszem heti 5 informatika volt rajta, de még mellette az angollal ugyanaz volt, hogy valami újat tanultunk, tanár mindig kérdezte, hogy értjük e, mindenki bólogatott dogánál meg jöttek a 3-mas, 2-esek. Mikor a tanár megkérdezte, hogy sikerülhetett ilyen rosszra, a válasz az volt, hogy ez nehéz, ezt nem értem, de arra már nem tudták megadni a választ, hogy akkor miért nem szóltak. Nekünk is tanítottak gépírást, az osztály második legjobb gépírója vagyok, nálunk sokan míg nem figyel a tanár 2 ujjal írnak, úgy, hogy nézik a billentyűt.
Válaszom: Sokszor nekem is megmagyarázhatatlan, hogy valamit többször is átismétlünk, megkérdik, hogy megy -e a válasz igen, dogában az eredmény egy nagy semmi abból a témából. De nem lehet ráeröltetni az emberekre, hogy mit tanuljanak meg, a minimumot kihozzák abból, ami kötelező és kész. Nekem erről az a véleményem, hogy sokan csak azért csinálják, mert náluk ez a "menő", hogy tudatlanok. DE! Ami fontos, hogy lehet olyan témában meg senki nem előzi meg őket, amit szeretnek. Senki sem tökéletes, mindenkinek megvan a saját "tehetsége" valamihez. Ennyi...
Köszönjük, Emese...
Űűűűűgyes vagy! Ülj le.
Szerintem azért van, hogy kapjatok a karokat, mert (magambol indulok ki) mikor kérdik, hogy érted-e, akkor azt sem tudod, mit ertesz, s mit nem. Én is igy voltam annak idejen ilyenkor.
Kapják, én nem kapom. Meg van még 1-2 kivétel. Amugy annyit had tegyek hozzá, hogy amit még tudnak 1-2 hétig, azt nem tudom, hogy szándékosan e, vagy rossz a memóriájuk, elfelejtik és már azt se tudják.
Ja, amugy köszi és végig ülve írtam^^
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!